امروز : شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۳:۵۹
رئیس همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم گفت؛

فلسفه سیاسی آرمان و دورنمای یک جامعه و حکومت را ترسیم می کند

حجت الاسلام والمسلمین قاسم هاشمی رئیس همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم که به همت دفتر امام جمعه شاهین شهر و سازمان بسیج اساتید برگزار شد، گفت: فلسفه سیاسی آرمان و دورنمای یک جامعه و حکومت را ترسیم می کند، این که چه کسی باید حکومت کند و این که بهترین مدل حکومتی چیست را فلسفه سیاسی پاسخ می دهد.
فلسفه سیاسی آرمان و دورنمای یک جامعه و حکومت را ترسیم می کند
شنبه | ۱۳۹۸/۱۱/۱۲ - ۱۰:۲۳ |
کد خبر : ۱۱۳۷ |
اخبار سازمان

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان حجت الاسلام والمسلمین قاسم هاشمی رئیس همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم که به همت دفتر امام جمعه شاهین شهر و سازمان بسیج اساتید برگزار شد، گفت: فلسفه سیاسی آرمان و دورنمای یک جامعه و حکومت را ترسیم می کند، همچنین این که چه کسی باید حکومت کند و این که بهترین مدل حکومتی چیست را فلسفه سیاسی پاسخ می دهد.

فلسفه سیاسی آرمان و دورنمای یک جامعه و حکومت را ترسیم می کند

امام جمعه شاهین شهر در همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم ضمن خوش آمدگویی و آرزوی قبولی عزداریها و سوگواریهای ایام فاطمیه گفت: امروز هم سالروز ورود تاریخی و استقبال بی نظیر بزرگترین استقبال تاریخی از بزرگترین رهبر کاریزماتیک که یکی از انقلابهای مهم قرن بیستم، انقلاب دینی است،

رئیس این همایش در ادامه یاد و خاطره امام و شهدا و شهید سلیمانی را گرامی داشت و گفت: هر حکومتی بر پایه فلسفه سیاسی خاص خودش استوار است سستی و تزلزل حکومت با فلسفه سیاسی آن ارتباط تنگاتنگ دارد.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: یکی از عوامل پایداری هر حکومتی قدرت اغناع مردم و افکار عمومی است در حقیقت انقلاب در یک جامعه به مفهوم زوال و فروپاشی یک فلسفه سیاسی و غلبه و جایگزینی فلسفه سیاسی دیگر است.

وی ادامه داد: فلسفه سیاسی جمهوری اسلامی با نظامهای مستقر فعلی دنیا کاملا متقاوت است علت تعدد و تکثر دشمنی ها با جمهوری اسلامی هم همین فلسفه سیاسی متفاوت انقلاب است.

امام جمعه شاهین شهر اظهار داشت: امروز اندیشه های دست ساز بشر مکاتب دست ساز بشر که مکتب غالب هم لیبرالیسم است تفاوت اساسی با جمهوری اسلامی دارد آنها زمین را از آسمان قطع کرده اند فرش را از عرش بریده اند تعریف آنها از انسان یک تعریف متفاوت کاملا غلط است، فلسفه سیاسی از آن جهت مهم است که توجیه کننده نظام سیاسی و تبیین کننده حقانیت آن است.

وی گفت: من مطمئنم اگر فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی که تنها حاکمیتی است که فرشرا به عرش متصل می کند بشر را یتیم و سرگردان نمی گذارد برای سوالات اساسی زندگی آدمها جواب دارد.

رئیس همایش فلسفه انقلاب اسلامی و گام دوم سپس با با اشاره به این بیت که به کجا آمده ام آمدنم بهر چه بود به کجا می رویی آخر ننمایی وطنم گفت: اینها سوالات اساسی زندگی هر انسانی و هر جامعه ای است هر فردی و جامعه ای به پاسخ این سوالات رسید به خوشبختی و سعادت رسیده اما مکاتب دنیای امروز به هیچ وجه پاسخگوی این سوالات نیستند چون انسان را تا سر حد حیوان تنزل داده اند.

وی ادامه داد: اگر متفکران سیاسی و انقلابی باورهای مردم را بر اساس نظام ارزشی جهت ندهند دشمنان در عصر ارتباطات ایجاد شبهه و تزلزل می کنند.

رییس همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم ان بیان کرد: امروز جنگ، جنگ اراده ها است اگر عزمها و اراده ها مصمم نباشد توطئه ها و شبهات و دسایس مختلف و رنگارنگ و دامهای متنوع انسانها را مخصوصا جوانان و نوجوانان را طعمه خودش قرار خواهد داد.

وی تاکید کرد: ما در این عرصه و پیچ حساس و خطرناک تاریخی به عزمهایی مثل عزم شهید سلیمانی نیاز داریم ما به اراده هایی مثل اراده های مالک اشتر زمان سردار دلها نیاز داریم هیچ چیزی نتوانست شهید سلیمانی را در عزم راسخش در دفاع از تمدن اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی متزلزل کند.

حجت الاسلام هاشمی گفت:  هیچ چیز توصیه ها، نصیحتها و دلسوزیها نتوانستسردار شهید سلیمانی را در عزم جزمش و اراده راسخش در دفاع از انقلاب اسلامی و ولایت متزلزل کند.

وی گفت: فلسفه سیاسی آرمان و دور نمای یک جامعه و نظام حکومتی را ترسیم می کند و مطمئنم اگر فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی به درستی تبیین شود جنس اراده ها از جنس اراده هایی مثل شهید حاج قاسم خواهد شد.

رئیس همایش فلسفه سیاسی انقلاب اسلامی و گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: این همایش بنا نیست امروز تمام شود همه ادارات مجموعه های دانشگاهی و غیره دانشگاهی قرار است یک چنین همایشی در شعاع کوچکتری برگزار کنند و به تبیین فلسفه انقلاب بپردازند.

وی گفت: این خیلی کوته نظری است که فکر کنیم امام (ره) آمد یک عده ای را بیرون کرد یک عده دیگر روی کار آمدند خیر جمهوری اسلامی روح معنوی عصر حاضر است.

 رئیس این همایش ادامه داد: اگر فردی از لحاظ جهان بینی مسلمان باشد اما در سیاست معتقد به آرای نویسندگان غربی باشد معتقد به نویسندگانی که بعد از رنسانس آمدند باشد بدون شک چنین فردی از درون خودش دچار تضاد وتزلزل است و اگر پشت میزی نشسته باشد در جمهوری اسلامی نمی تواند بدرستی نقش خودش را در راستای تمدن اسلامی تمدن بزرگ اسلامی به رهبری جمهوری اسلامی که خواب راحت را از چشم صهیونیست بین الملل روبوده ایفا کند و موفق باشد.

وی تاکید کرد: همه مردم مخصوصا مسئولین ما به تبیین فلسفه سیاسی انقلاب از نان شب محتاج ترند درسیاست اسلامی غایت مندی نهفته است و هدایت گر جامعه کسی است که نسبت به غایت بصیرت داشته باشد بداند به کجا می خواهیم برویم متحیر و سرگردان نباشد کمال گرا و فضیلت گرا باشد، هدف از خلقت انسان را بداند؛ کرامت در سایه حاکمیت الهی قابل تعمق است کرامت انسانی که پیامبران و امامان دنبالش بودند و امام سجاد (ع) می فرمایند در نظام و تمدن اسلامی در اهداف مقدس ابزار نامقدس ممنوع است، هدف وسیله را توجیه نمی کند.

حجت الاسلام هاشمی سپس با اشاره به آیه 64 سوره مبارکه زمر، کرنشهای ذلیلانه را مورد اشاره قرار داد وگفت: شهید سلیمانیها ذره ای در خاطرشان خطور نکرد که در مقابل استکبار یزیدانه زمان کرنش ذلیلانه ای داشته باشند.

وی تاکید کرد:  این که چه کسی باید حکومت کند و این که بهترین مدل حکومتی چیست را فلسفه سیاسی پاسخ می دهد.

انتهای پیام/

اخبار فرهنگی

اطلاعیه ها

پیشخوان خدمات

پنل ثبت نام