رئیس مرکز فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرمجلسی:

بومی‌سازی بیش‌از ۲۰۰ قطعه صنعتی در مرکز فناوری دانشگاه آزاد واحد شهرمجلسی

رئیس مرکز فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرمجلسی از بومی‌سازی قطعات برای استفاده در صنعت توسط محققان این مرکز خبر داد و اعلام کرد: تا به حال بیش از 200 قطعه صنعتی در این مرکز بومی‌سازی و به صنایع ارائه شده است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، مجتبی عابدزاده زواره رئیس مرکز فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرمجلسی ضرورت و اهمیت دستیابی به این دستاوردها را از جنبه‌های مختلف مورد اشاره قرار داد و  با بیان این که صنایعی مثل فولاد و پلی‌اکریل توسط کشورهای نظیر ایتالیا و امریکا احداث شده‌اند و سال‌هاست این صنایع برای خرید قطعات یدکی با مشکلات زیادی روبرو هستند؛ گفت: بومی‌سازی این قطعات می‌تواند علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، کشور را در دستیابی به تکنولوژی راهبری نماید.

این استاد بسیجی با بیان این که مرکز فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرمجلسی به این حوزه ورود کرده  و موفقیت‌های قابل توجهی هم داشته؛ تصریح کرد: بومی‌سازی تعدادی از قطعات در این مرکز انجام شده و محصولات عموما همان کیفیت قطعات وارداتی را دارا هستند هم  این که توجیه اقتصادی خوبی دارند.

عابدزاده با اشاره به این که اصولا ساخت انواع مختلف قطعات صنعتی در حوزه دانش و تکنولوژی‌های برتر قرار داد؛ ادامه داد:  کشورهای صنعتی دنیا سال‌هاست در این عرصه ورود نموده و بواسطه تحقیق و تلاش‌ها برای رفع نیاز  با یک نگاه ظریف سعی می‌کنند در لبه‌های تکنولوژی قطعاتی تولید کنند.

وی یکی از حوزه‌های مهم فعالیت این مرکز را تلاش محققان برای بومی‌سازی و تامین نیاز صنایع بزرگ کشور عنوان کرد و گفت: تاکنون قطعات مختلفی برای صنایع فولادسازی کشور توسط این مرکز بومی‌سازی شده است و قراردادهای زیادی هم در دست اجرا داریم.

عابدزاده با اشاره به این که بومی‌سازی قطعات‌ فولادسازی بیشتر به صورت تک نمونه انجام می‌‌شود؛ گفت: ساخت این قطعات توسط محققان ‌و متخصصان انجام می‌شود.

وی در ادامه در خصوص موانع و مشکلات پیش‌رو حین تلاش برای ساخت قطعات را مورد اشاره قرار داد و گفت: قبل از دستیابی به نتیجه: بیشترین مشکل جلب اعتماد صنعت بود که به یاری خدا تا حد زیادی این مشکل مرتفع گردیده و در حال حاضر اعتماد خوبی وجود دارد؛ همچنین در بحث ساخت قطعات حمایت معنوی شده است.

بعنوان کسی که در مسیر دانش بنیانی  ساخت قطعات گام هایی را برمی دارید جمله امیدآفرین شما برای جوانان و علاقمندان به این عرصه چیست؟

رئیس مرکز فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرمجلسی گفت: با تلاش می‌توانیم به همه چیز برسیم. اگر از ساختن چیزهای کوچک شروع کنیم قطعا روزی می‌رسد که ‌می‌توانیم قطعات بزرگ و پیچیده را طراحی کرده و بسازیم.

انتهای پیام/