بیانیه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به مناسبت سالگرد شهادت شهید چمران و روز بسیج اساتید

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با صدور بیانیه ای سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید را گرامیداشت.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان با صدور بیانیه ای سالروز شهادت شهید دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید را گرامیداشت.

متن بیانیه بدین شرح است:

مسیر توحید یک مسیر است، مسیری که با “لا اله الا الله” آغاز می شود و تا مقام عبودیت پیش می رود. مردان خدایی که پا در این مسیر می نهند از بُعد زمان و مکان خارج اند، در آفاق و انفس سیر می کنند و رسم بندگی را مشق می کنند. این چنین، مردان خدا از گزند فراموشی در تاریخ رها شده و همیشه ماندگارند.

شهید چمران، یک مبارز موحد از مکتب اسلام بود که نگاه بلند و بصیرت عمیقش، زندگی مرفهانه‌ی غرب و لذت منصب دانشمندی وی را از مسیر حق باز نداشت. در هر جبهه‌ی حقی که حضور او لازم بود، حاضر می‌شد. از لبنان گرفته تا غرب و جنوب ایران.

شخصیتی که تضاد بین سنت و مدرنیته را در نگاه دینی و رفتار عالمانه جمع کرد و بین علوم مدرن و سنت بر کرانه‌ی ایمان ایستاد، چرا که مردان خدا در قالب‌‌های دنیایی نمی‌مانند و چنان ظرفیت پیدا می ‌کنند که تجلی تمام آیات الهی شوند. ترجمان این سخن را در کلام حضرت امام خامنه ای مدظله‌العالی می‌توان یافت که :”در وجود چنین شخصی هم علم هست، هم ایمان؛ هم سنت هست، هم تجدد؛ هم نظر هست، هم عمل؛ هم عشق هست، هم عقل”

در سالگرد شهادت این مرد بزرگ، ما اساتید بسیجی باز پیمان می بندیم که راه شهیدان حق را ادامه دهیم و تا رساندن انقلاب عزیز اسلامی به سر منزل مقصود که همانا زمینه سازی فرج مولایمان حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا له الفدا است، از پا ننشینیم

جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ كانَ زَهُوقاً