بیانیه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) در محکومیت اقدام موهن نشریه شارلی ابدو فرانسوی

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با صدور در بیانیه ای محکومیت اقدام موهن نشریه شارلی ابدو فرانسوی، آورده است: اقدام این نشریه وابسته به جریان صهیونیسم و اسلام ستیز طبق اصول و موازین حقوق بین‌الملل مصداق بارز نقض حقوق بشر می‌باشد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با صدور در بیانیه ای محکومیت اقدام موهن نشریه شارلی ابدو فرانسوی، آورده است: اقدام این نشریه وابسته به جریان صهیونیسم و اسلام ستیز طبق اصول و موازین حقوق بین‌الملل مصداق بارز نقض حقوق بشر می‌باشد.

 

متن بیانیه بدین شرح است:

«دشمنان این مرز و بوم با هر ابزاری مترصد مخدوش نمودن فرهنگ، ادبیات و اخلاق این سرزمین بوده و‌ هستند، غافل از آن‌که خود بیشتر رسوای جهان در این بداخلاقی و ‌بی‌نزاکتی محض خواهند بود.

 

باری دیگری نشریه چپ‌گرای فرانسوی شارلی ابدو ویژه نامه مورخ ۱۴ دیماه ۱۴۰۱ خود را به تصاویری به شدت گستاخانه و موهن اهتصاص داد.

 

اقدام این نشریه وابسته به جریان صهیونیسم و اسلام ستیز طبق اصول و موازین حقوق بین‌الملل نه تنها به هیچ وجه با اصل آزادی بیان قابل توجیه نیست بلکه هتک حرمت شخصیت‌ها و ملت‌ها و راه‌اندازی کارزار ناسزاگویی، دروغ پراکنی و نفرت افکنی مصداق بارز نقض حقوق بشر می‌باشد.

 

اقدام رسانه ساحت‌شکن از سویی نیز نشانگر استفاده ابزاری و بهره‌برداری گزینشی و ریاکارانه از اصل آزادی بیان است که البته این نشریه هتاک که ستیزه‌جویی با دین و ارزش‌های دینی را برای خود افتخار می‌داند، همواره در گذشته به بهانه آن در‌صدد توجیه فحاشی‌ها و اهانت به اعتقادات و ارزش‌های ملت‌های مختلف بر‌آمده است.

 

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) ضمن محکوم نمودن این اقدام شارلی ابدو، قویا انتظار دارد مسئولین وزارت امور خارجه‌، مقامات ذی‌ربط فرانسوی را ملزم به اقدام بایسته و فوری جهت برخورد با این نشریه به هدف جلوگیری از تداوم این کارزار اهانت و نفرت‌افکنی که یقینا آثار زیانبار و مخربی بر روابط بین دو کشور و دو ملت خواهد داشت، بعمل آورند».

 

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)