بیانیه بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان در پی انتشار یک نامه/انتشار نامه منجر به اقدامات مشمئز کننده و «ارعاب و تهدید دانشجویان دختر» شده است

بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان در پی انتشار نامه‌ای با امضا 55 نفر از اساتید و مسئولین پیشین به رئیس محترم فعلی دانشگاه، با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این که برخی اقدامات مشمئزکننده در ادامه انتشار این نامه‌ در دانشگاه روی داد که از جمله ارعاب و تهدید دانشجویان دختر حاضر در کلاس‌های درس است،آورده است: سوالی که از فرد فرد امضا کنندگان این نامه داریم این است که چگونه و بر مبنای چه مستنداتی به خود اجازه می‌دهید چنین مطالبی را منتشر کنید؟

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان در پی انتشار نامه‌ای با امضا ۵۵ نفر از اساتید و مسئولین پیشین به رئیس محترم فعلی دانشگاه، با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام این که برخی اقدامات مشمئزکننده در ادامه انتشار این نامه‌ در دانشگاه روی داد که از جمله ارعاب و تهدید دانشجویان دختر حاضر در کلاس‌های درس  است،آورده است: سوالی که از فرد فرد امضا کنندگان این نامه داریم این است که چگونه و بر مبنای چه مستنداتی به خود اجازه می‌دهید چنین مطالبی را منتشر کنید؟

 

متن کامل بیانیه بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

یا ایها الذین امنوا إن جاءکم فاسق بنبإ فتبینوا أن تصیبوا قوما بجهالة فتصبحوا علی ما فعلتم نادمین؛ (سوره مبارکه حجرات، آیه ٦)

 

اخیرا نامه ای با امضای ۵۵ نفر از اساتید و مسئولین پیشین خطاب به رئیس محترم فعلی دانشگاه منتشر شده است که محتوای آن، مایه‌ی تأسف فراوان می‌باشد. پس از انتشار این بیانیه‌ی عجیب، مجددا شاهد جولان اقلیتی هتاک در صحن دانشگاه و حرمت‌شکنی آنان در این مکان مقدس بودیم. تعرض آنها به تعدادی از کلاس‌های درس و اداره ها، ارعاب و تهدید دانشجویان دختر حاضر در کلاس‌های درس و بی‌حرمتی به رهبر معظم انقلاب، برخی از اقدامات مشمئزکننده‌ای است که در ادامه انتشار این نامه‌ روی داد. سوالی که از فرد فرد امضا کنندگان این نامه داریم این است که چگونه و بر مبنای چه مستنداتی به خود اجازه می‌دهید چنین مطالبی را منتشر کنید؟ آیا با خود فکر نکردید با تشویش اذهان تعداد معدودی دانشجو که اطلاعات کافی ندارند، زمینه‌ی آشوب و تعطیلی کلاس‌ها و آسیب به اکثریت دانشجویان دانشگاه، که طالب آرامش و امنیت فضای علمی هستند، مهیا می شود؟ صرف نظر از انتقادهای بجا و درستی که بعضا به مدیریت دانشگاه می‌توان داشت- و در هردوره نیز طبعا به مدیریت انتقاداتی وارد است -آیا احتمال نمی دهید این جوسازی ها محرک ادامه اغتشاشات در سطح دانشگاه باشد؟!

 

شما در بیانیه‌ی خویش، اتهاماتی به شرح ذیل زده‌اید که باید بتوانید آنها رادر محاکم قانونی اثبات نمائید :

 

۱. در بیانیه‌ی خویش، ذکر کرده‌اید که حراست دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشجویان دختر و تعداد دیگری را در حضور رئیس دانشگاه، تحت ضرب و شتم قرار داده ‌است. بر اساس کدام استناد، این اتهام تحریک‌آمیز را مطرح و آرامش روانی دانشگاه را به‌هم ریخته اید؟!

 

۲. مدعی “جلب، احضار و بازجویی دانشجویان دختر پس از نیمه شب توسط حراست دانشگاه” شده‌اید. برای این ناروایت خود و اطلاعات ناقص و غیر مستندی که پس از آن مطرح شد و می تواند امنیت روانی دانشگاهیان را مختل نماید، چه استدلالی دارید؟! در حالی که از  صبح، ابلاغ موردنظر به دانشجوی مذکور انجام شده بود، ولی آن فرد با اختیار و انتخاب خود، شب‌هنگام و به اتفاق مدیر محترم خوابگاه خواهران به حراست دانشگاه مراجعه کرده‌است که در همین زمینه فیلم کامل از لحظه‌ی ورود تا خروج وی نیز موجود است.

 

۳. ادعا نموده اید در وقایع اخیر، تماس با خانواده‌ی دانشجویان هیچ سنخیتی با شأن دانشگاه ندارد. خوب می‌دانید که تماس تلفنی با خانواده‌ی دانشجو و اطلاع‌رسانی به ایشان و کمک گرفتن از آنها در جهت مراقبت بیشتر از فرزند خویش، روالی عادی در دانشگاه و در جهت مصلحت وی بوده‌ است؛ امری که درهنگام مشروطی دانشجو یا رخداد هر حادثه دیگر (مثل اتفاقات سال ۹۸) نیز توسط بعضی از مدیران سابق اتفاق افتاد و باعث تشکر خانواده دانشجویان گردید وگاهی که این موضوع فراموش می شود گِله خانواده ها را در پی دارد.

 

۴. به اِعمال قوانین انضباطی درون‌دانشگاهی (همچون ارسال پیامک و محدود نمودن دسترسی به سیستم گلستان برخی دانشجویان) اشاره نموده‌اید. خوب می‌دانید که اِعمال این قوانین، یک اختیار کاملاً قانونی مدیریت دانشگاه است، که تا زمان بررسی دقیق تخلفات فرد خاطی، این اِعمال قانون، حامی و ضامن امنیت وی می‌باشد و از ورود سیستم‌های غیردانشگاهی (همچون مراجع قضائی) به پرونده جلوگیری می‌کند و(البته حق اعتراض از مجاری قانونی نیز برای او محفوظ است) . امری که در قضایای سال ۹۸ استفاده نشد و بعضا کار را به ورود دستگاه قضایی به پرونده‌ی انضباطی دانشجویان کشانید!

 

۵. ورود برخی همکاران غیر مسئول را به دور از شأن دانشگاه دانسته‌اید! آیا اگر برخی اساتید، نسبت به مواضع اتخاذشده‌ توسط برخی دیگر، انتقاد داشته‌اند و این انتقاد را با ایشان مطرح نمایند، مرتکب جرم تهدید شده‌اند؟ پس با این استدلال مضحک،خود شما ۵۵ نفر نیز متهم می باشید!!! از آن گذشته آیا در قاموس شما، آزادی بیان در حد انتقاد از رفتار و مواضع دیگران وجود ندارد؟

 

۶. مدعی شده‌اید در وقایع اخیر دانشگاه، تشکل‌های دانشجویی رو در روی یکدیگر قرار گرفتند. خوب است بدانید که وقایع اخیر، از قضا سبب شد تا همه‌ی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه، با وجود سوابق سیاسی مختلف و با همکاری یکدیگر چندین جلسه‌ی کرسی آزاداندیشی برگزار کنند که برخی از آن جلسات به صورت برنامه‌ی مشترک گفتگو محور برگزار شد!‌

 

انتهای پیام/