بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد نایین در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم

کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد نایین در بیانه‌ای هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم و خواستار واکنش دوستداران قرآن در سراسر جهان نسبت به این اقدام موهن شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد نایین در بیانه‌ای هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد را محکوم و خواستار واکنش دوستداران قرآن در سراسر جهان نسبت به این اقدام موهن شد.

 

متن بیانیه بدین شرح است؛

«بسم الله الرّحمن الرّحیم

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِین وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا (اسراء/۸۲)

اخیراً تظاهرات ضد اسلامی به وسیله گروه‌های راست‌گرای افراطی برگزار و در شهر مالمو در کشور سوئد یک جلد قرآن کریم آتش زده شد و یک قرآن دیگر هم در مرکز شهر به وسیله گروه‌های راست‌گرای افراطی مورد وهن واقع شد.

آنچه این انسان‌نماهای افراطی از آن خوب آگاه هستند و آنان را به این کار وادار کرده این است که اسلام با بیش از ۱۴۰۰ سال ریشه و اصالت الهی، در حال گسترش در قلب کشورهای کفر است!

اما آنچه از آن غفلت ورزیده‌اند، این است که توهین به کتب مقدس، عامل دوری و نفرتِ انسان‌های آزاده جهان، از توهین‌کنندگان است. گویی جهانیان باید به حقیقت نزدیک‌تر شوند!

قرآن کریم راه روشن برای هم‌زیستی پیروان ادیان را زیر سایه الهی به نمایش گذاشته است: «قُلْ یَا أَهْلَ الْکِتَابِ تَعَالَوْا إِلَیٰ کَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَیْنَنَا وَبَیْنَکُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِکَ بِهِ شَیْئًا وَلَا یَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِّن دُونِ اللَّهِ فَإِن تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ» به اهل کتاب پیشنهاد بده: «بیایید بر سر اصول و ارزش‌هایی که بین ما و شما مشترک است، تمرکز کنیم؛ فقط خدا را عبادت کنیم و به او شرک نورزیم و افرادی از خودمان را به جای خدا ارباب‌های خود ندانیم». اگر با این پیشنهاد هم مخالفت کردند، بگویید: «گواه باشید که ما تسلیم حق هستیم و مسلمانیم» (آل عمران / ٦٤)

انتهای پیام/