بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد شهرضا به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید

کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا با صدور بیانیه ای 31 خردادماه سالروز شهادت استاد شهید دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید را گرامیداشت.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا با صدور بیانیه ای ۳۱ خردادماه سالروز شهادت استاد شهید دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید را گرامیداشت.

 

متن بیانیه بئین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت دکتر مصطفی چمران، منشأ درس‌ها و نکات قابل تاملی برای  نسل‌های پس از ایشان است. شهادت این استاد فرزانه، سالروزی گردید برای پاسداشت تلاقی عشق، علم و ایثار در راه  میهن و معبود.

دکتر چمران یک دانشگاهی متخصص و عالم بود و اگرچه تحصیلات خود را در خارج از کشور گذرانده بود؛  اما برعکس بسیاری از تحصیل‌کردگان و روشنفکران زمانه خود نه دچار استحاله فکری شده بود و نه مثال عده‌ای تحجر و تعصب کور را سرلوحه خود قرار داده بود.

دکتر چمران نمونه یک استاد مخلص انقلابی بود که نه جاه و مقام و موقعیت داشت و نه حب مال و ثروت. در واقع طراز یک بسیجی واقعی در دانشگاه را می‌توان از شخصیت دکتر چمران به دست آورد.

کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا ضمن گرامیداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز بسیج اساتید، برای آحاد دانشگاهیان معزز، آرزومند ادامه راه این شهید بزرگوار و فرهیخته و قدم نهادن در راه متعالی ایشان است.

انتهای پیام/