معاون مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان

تاکید برتبیین جنبه عقلانی امر به معروف و نهی از منکر در آموزشها

معاون مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان درجلسه هیئت اندیشه ورز با موضوع مردمی سازی امر به معروف و نهی از منکر (عفاف و حجاب)؛ گفت: مهمترین مسئله‌ای که در امر به معروف و نهی از منکر موجب موفقیت کار می‌شود توجه به بعد عقلانی دین و استفاده از همین ظرفیت عقلانیت احکام و معارف دینی در تبلیغ دین می‌باشد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، مجتبی جعفری معاون مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان درجلسه هیئت اندیشه ورز با موضوع مردمی سازی امر به معروف و نهی از منکر (عفاف و حجاب)؛ گفت: مهمترین مسئله‌ای که در امر به معروف و نهی از منکر موجب موفقیت کار می‌شود توجه به بعد عقلانی دین و استفاده از همین ظرفیت عقلانیت احکام و معارف دینی در تبلیغ دین می‌باشد.

وی افزود: در واقع مسئله امر به معروف و نهی از منکر از آنجا ناشی شده است که از نگاه اسلام مسلمانان  در حکم یک جسم و یک اندام می‌باشند و همانگونه که در وجود یک انسان  همه قسمت‌ها نسبت به قسمت‌های دیگر حساس هستند و عکس العمل نشان می‌دهند در جامعه نیز همین حکم جاری است.

جعفری ادامه داد: به عبارت دیگر امر به معروف و نهی از منکر ناشی از محبتی است که بین آحاد جامعه وجود دارد و همه افراد باید همانگونه که برای رشد و تعالی خود تلاش می‌کنند برای دیگران هم تلاش کنند.

وی بیان داشت: اگر در آموزش‌های ما این جنبه عقلانی امر به معروف و نهی از منکر تبیین شود دیگر در مقابل امر به معروف و نهی از منکر شاهد موضع منفی نخواهیم بود و  در رشد عمومی جامعه موثر خواهد بود.

انتهای پیام/