سردار عرب‌پور:

تفکر دوران دفاع مقدس می‌تواند در بقیه جوانب کشورمان هم کارآمد باشد

سردار عرب‌پور در برنامه پرسش و پاسخ با موضوع «آغاز، تداوم و دستاوردهای دفاع مقدس 3» که به همت شورای هماهنگی بسیجیان دانشگاه اصفهان برگزار شد، گفت: تفکر دوران دفاع مقدس می‌تواند در بقیه جوانب کشورمان هم کارآمد باشد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، سردار عرب‌پور در  برنامه پرسش و پاسخ با موضوع «آغاز، تداوم و دستاوردهای دفاع مقدس ۳» که به همت شورای هماهنگی بسیجیان دانشگاه اصفهان   برگزار شد، گفت: تفکر دوران دفاع مقدس می‌تواند در بقیه جوانب کشورمان هم کارآمد باشد.

 

سردار عرب پور ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس که یادآور رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و شهادت‌طلبی ملت شریف و بزرگوار ایران  است، اظهار کرد: دفاع مقدس و شروع جنگ تحمیلی به دلیل انقلاب اسلامی در ایران بود.

وی، گفت: بعد از پیروزی انقلاب تا دوران آغاز رسمی جنگ، چندین تجاوز را صدام به ایران داشته حتی آدم ربایی کردند، به چندتا پاسگاه ما حمله کردند و همه اینها توسط دولت وقت هم به سازمان ملل گزارش شده و کسی هم که رسما قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر را در مقابل دوربین ها پاره کرد و بعد طناب چریک توپ را به سمت ایران گرفت صدام بود.

سردار عرب پور افزود: بعد از پایان جنگ مسئول سازمان ملل رسما و علیرغم این که همه دنیا از صدام حمایت می کرد؛ اعلام کرد که شروع کننده جنگ صدام است.

وی گفت: صهیونیست‌ها قبل از انقلاب اسلامی در دنیا حاکمیت داشتند و یهود سرسخت‌ترین دشمنان مسلمانان هستند؛ اینها در غرب موفق شدند کلیسا را کنار بگذارند و گفتند دین از سیاست جداست دین فقط در نگاه شخصی و در داخل کلیسا آنها کاری کردند که در غرب دین مسیح بی‌خاصیت شد و سران مسیحیت هیچ حق اظهار نظری ندارند.

سردار عرب‌پور اظهار کرد:  بعد از آن یهودی‌ها تهاجم کردند به سمت کشورهای اسلامی برای از بین بردن دین اسلام مثل مسیحیت.

وی ادامه داد: در جنگ اول امپراتوری عثمانی را منقرض کردند و کشورهای تکه تکه بوجود آوردند که اسرائیل خودشان را در یکی از همین کشورها بنام فلسطین که قیومیتش هم دست انگلیسی‌ها بود اسراییل را در قلب کشورها اسلامی تشکیل دادند باز اینجا اکتفا نمی‌کنند برای شیعیان بهاییت را درست کردند همچنین برای اهل سنت وهابیت را درست کردند آن زمان که انگلیسی‌ها میدان‌دار بودند

سردار عرب پور عنوان کرد: در کشور ما در رژیم طاغوت امیر عباس هویدا  یک بهایی ۱۳ سال نخست وزیر کشور است و همه مقدرات کشور از آموزش و پرورش و صداسیما و غیره همه دست اینهاست؛ شاه دنبال این است حوزه‌های علمیه تعطیل کند و دانشگاه اسلامی یعنی دانشگاه دینی تشکیل شود که حاکمیت دانشگاه دینی را اداره کند و مرجع تقلید هم حکمش را از شاه بگیرد عین چیزی که الان وهابی‌ها در کشورهای اهل سنت دارند انجام می‌دهند آن کسی که باید دانشگاه را اداره می کرد وهابیت بود که خود بهاییت و وهابیت نسخه‌برداری یهود است.

وی در ادامه عنوان کرد: در آن روز که انقلاب اسلامی پیروز شد دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود یک بخشی کمونیست بود شوروی مرکزش بود یک بخش سرمایه‌داری بود که امریکا پرچمدارش بود.

سردار عرب پور گفت: در دورانی که انقلاب اسلامی انجام شد اگر حاکمیت هر کشوری وابسته با غرب بود مخالفین آن مورد حمایت شرق بود و برعکس؛ ولی جمهوری اسلامی تنها نهضت و انقلابی است که علیه هر دوی آنهاست و هیچ کدام هم حمایت نمی‌کنند و دنبال بودند که نابودش کنند.

سردار عرب پور با بیان این که لذا شعار ما نه شرقی و نه غربی بود؛ اظهار کرد:  در دوران دفاع مقدس هم به جز لیبی و سوریه اینها با صدام نبودند نه این که خیلی هم با ما باشند بقیه دنیا کشورهایی که مطرح بودند همه پشت سر صدام قرار گرفتند و هر کشوری هر توانمندی داشت آورد کمک صدام که این انقلاب را نابود کنند.

وی گفت:  صدام بهانه‌اش اختلافات مرزی بود؛ صدام گفته بود در سه روز آینده می‌خواهم در خوزستان و هفت روز آینده در تهران باشم اگر اختلافات مرزی بود صدام به تهران چکار دارد اگر اختلافات مرزی بود به بقیه کشورها چه ارتباطی داشت همین الان خیلی از کشورهای غرب آسیا با هم اختلاف دارند.

سردار عرب پور در حمایت کشورهای عربی از صدام هم بیان کرد: اگر کشورهای عربی بگویند ناسیونالیسم عرب این را به ما حکم می‌کند سوال این است که اگر پیرو ناسیونالیسم عرب هستید حزب الله که عرب و مسلمان بود چرا حمایتش نکردید و اگر حزب الله شیعه است چرا وقتی اسراییل به حماس حمله کردند که اهل سنت و عرب است چرا هیچ کشور عربی از حماس حمایت نکرده. همچنین به امریکا و اروپا و شوروی چه ربطی دارد.

 

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی دشمن هدفش نابودی انقلاب اسلامی بود چون یهودیها دیدند اگر در یک گوشه‌ای از دنیا انقلابی بر مبنای حکومت دینی شکل بگیرد و این نابود نشود در دنیا طرفداران زیادی پیدا خواهد کرد؛ یهودیها مخالف هر نوع ادیان الهی هستند و اتفاقا تفکراتی که یهودیها دارند الان غرب را به تنگ آورده و روی آورده‌اند به اسلام و بعد از انقلاب به شیعه چون خطی که یهود دارد دنبال می‌کند آن خطر پوچ‌گرایی است.

سردار عرب پور در ادامه عنوان کرد: لذا غرب دنبال این بوده که همه را نابود کند اگر انقلاب اسلامی می‌ماند برای آنها تهدید بزرگی بود که امروز داریم به عینه در دنیا می‌بینیم و کشورهای زیادی دارند از جمهوری اسلامی ایران پیروی می‌کنند و روز به روز هم انقلاب اسلامی پیشرفت داشته وآنها مجبور شده اند به عقب بروند و امروز رسما رئیس جمهورمان می‌رود در سازمان ملل  و اعلام می‌کند که امریکا جزو قدرت‌های کهنه‌ای است که رو به افول دارد می‌رود. امروز در دنیا امریکازدایی را از ما یاد گرفته‌اند و این هم اثرات انقلاب اسلامی است چیزی که آنها می‌ترسیدند

سردار عرب پور گفت: و آنها بودند که صدام را تحریک کردند  چون کشور عراق ۶۰ درصد شیعه هستید به ایران حمله کند و رابطه بین دو کشور نباشد اما علیرغم این که می‌خواستند کینه بکارند بین دو ملت کینه نگرفت و امروز مردم ایران و عراق رابطه دارند و این دارد به بقیه کشورها هم سرایت می‌کند.

وی عنوان کرد: دستاوردهای دفاع مقدس یک بعدی نظامی است یک بعدی غیر نظامی است در بعد نظامی بخشی فیزیکی و بخشی فکری است الان وقتی اینها مثلا به عراق و لبنان و سوریه حمله می‌کنند چیزی که آنجا به درد می‌خورد سلاح نیست تفکر و خودباوری است که در ایران ایجاد شده.

سردار عرب پور گفت: جنگ آمادگی و تفکر را در کشور ما بوجود آورده و ما جزو کشورهای قدرتمند منطقه هستیم امریکایی‌ها هم چند سال است خیلی جرات نمی‌کنند حتی لفظ تهدید نظامی و گزینه روی میز و … به زبان بیاوردند؛ خودشان می دانند که خبری نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این تفکر دوران دفاع مقدس می‌تواند در بقیه جوانب کشورمان هم کارآمد باشد   یعنی روحیه بسیجی کار کردن؛ در سیاست اقتصاد و فرهنگ؛ تحریم و کار شکنی اقتصادی و این همه رسانه یعنی جنگ امروز جنگ ترکیبی است و تفکر دفاع مقدس اهمیت دارد.

انتهای پیام/