رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان؛

تمرکز ویژه شعار امسال روز ملی بسیج اساتید تبیین مسئله «جمعیت» باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مراسم بزرگداشت سالروز شهادات دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید با تاکید بر این که وظیفه تک تک ماست که همانطور که در حوزه دفاعی کشور به بازدارندگی رسیده عین موشک، پهپاد و موضوعات دانش بنیان برای موضوع جمعیت کار کنیم و در بحث جهاد تبیین یک اولویت مهم تبیین مسئله جمعیت باشد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، دکتر شاهین شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید با گرامیداشت سالروز شهادت استاد چمران و ضمن تبریک روز ملی بسیج اساتید و با اشاره به شعار امسال روز ملی بسیجی اساتید که «استاد بسیجی؛ جهاد تبیین و امید آفرینی اعتلای نظام حکمرانی» است، مسئله جمعیت را مورد تاکید قرار داد و گفت: وظیفه تک تک ماست که همانطور که در در حوزه دفاعی کشور به بازدارندگی رسیده عین موشک، پهپاد و موضوعات دانش بنیان برای موضوع جمعیت کار کنیم و در بحث جهاد تبیین یک اولویت مهم تبیین مسئله جمعیت باشد.

وی آمار نرخ باروری (تعداد فرزند به ازای هر مادر) در دهه ۱۳۴۰، ۱۳۵۰ و ۱۳۶۰ را مورد اشاره قرار داد و گفت: در این مدت نرخ باروری کشور ایران بالاتر از کشورهایی مانند چین، رژیم صهیونیستی، امریکا و روسیه بوده است، اما اکنون ایران در رده آخر قرار گرفته است. فرزند آوری از دهه ۱۳۷۰ تا کنون  دچار کاهش شده و طبق پیش بینی ها ایران در آینده با بحران پیری روبرو خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این که در بحث دارو و موضوعات مختلف ما را با مسئله تحریم روبه رو کرده اند، گفت: اما در کنترل جمعیت برای کشور ما تحریم جایی ندارد که لازم است برای مردم عزیزمان تبیین کنیم.

دکتر شیرانی عنوان کرد: هفت سال فرصت داریم تا در این پنجره و فرصت‌طلایی به موضوع جمعیت کمک کنیم، که اگر این فرصت را از دست بدهیم ۱۵۰ سال زمان می برد.

مراسم بزرگداشت سالروز شهادات دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید «استاد بسیجی؛ جهاد تبیین و امید آفرینی اعتلای نظام حکمرانی» ویژه استان اصفهان امروز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه  در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با حضور  سردار علی بلالی مشاور عالی فرمانده هوا و فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار مجتبی فدا فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان؛ روسای دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان، دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان و پیام نور، استادان و نخبگان بسیجی مسئولانی از استانداری و  شورای شهر، موسسه شهید زین الدین و غیره برگزار شد.

انتهای پیام/