جامعه جهانی جنایت‌ جنگی رژیم صهیونیستی علیه بشریت در غزه را فراموش نخواهد کرد

استاد بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: جامعه جهانی جنایت‌های جنگی اسراییل در غزه جنایت علیه بشریت، استفاده از سلاح‌های ممنوعه، مهاجرت اجباری، سرکوب‌ خشن غیر نظامیان و کشتار دسته جمعی را فراموش نخواهد کرد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، افسانه خسروی، در یادداشتی می نویسد: جامعه جهانی جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه بشریت در غزه را فراموش نخواهد کرد.

در این یادداشت آمده است: مسوولیت ضعف و ناکارمدی قواعد و کنوانسیون‌های بین‌المللی پارادکس و عملکرد دوگانه شورای امنیت سازمان ملل متحد، عفو بین‌المللی و دیوان بین المللی کیفری خود را برعهده  جمهوری اسلامی ایران نیست .

با سکوت سازمان ملل متحد ” اجماع جهانی”  بر مقبولیّت و مشروعیّت شورای امنیّت، تصمیمات و قطعنامه‌های آن از بین خواهد رفت! دیوان کیفری بین‌المللی اعتبار و ارزش ذاتی و حیثیت امنیتی خود را از دست خواهد داد زیرا جامعه جهانی جنایت‌های جنگی اسراییل در غزه جنایت علیه بشریت، استفاده از سلاح‌های ممنوعه، مهاجرت اجباری ، سرکوب‌های خشن غیر نظامیان و کشتار دسته جمعی را فراموش نخواهد کرد.

این ضعف حقوق بین الملل دربرخورد با نقض عدالت و امنیت کیفری در دنیای واقعی نشان می‌دهد کنوانسیون‌های بین‌المللی مجموعه‌ای از اصول و قواعد حقوق بین‌الملل است که صرفا در دنیای انتزاعی قادر به حفظ نظم و امنیت بین‌المللی هستند. در این میان، مهم‌ترین نکته اینست که نهادهای بین‌المللی نظیر شورای امنیت سازمان ملل متحد که از یک سو مورد اجماع جهانی بود و نظریات و مصوبات آنها لازم‌الاجرا به حساب می‌آمد و از سوی دیگر ابزار و قدرت مقابله با موضوعات نقض کننده امنیت و عدالت کیفری بین‌المللی به جهانیان ثابت کرد که، حقوق بین‌الملل خدمت‌گذار منافع ملی قدرت‌های بزرگ است.

قواعد حقوق بین‌الملل باز هم نشان داد که ” ضمانت اجرایی” بر مقررات و کنواسیون‌های بین‌المللی‌شان نیست! حقوق بین‌الملل باز هم نشان داد بر مبنای منافع قدرت‌های بزرگ تعریف می‌شود! بی تفاوتی سازمان ملل متحد، عفو بین‌الملل، شورای حقوق بشر، دیوان کیفری بین المللی نگاه سیاسی و حاکمیت قدرت‌های بزرگ را نسبت به بشریت اثبات کرد!

جنایات علیه بشریت، هر لحظه اتفاق می‌افتد این فجایع عظیم  که اسراییل  علیه یک جمعیت غیرنظامی، زنان و کودکان انجام می‌دهد زمانی مخوف می‌شود که این جنایات توسط  سایر دولت‌های قدرتمند و سایر سازمان‌هایی که دسترسی به قدرت سیاسی دارند حمایت می‌شود و  آنچه که چهره زشت‌تری به این اعمال می‌بخشد ارتکاب منظم آنها در پیشبرد سیاست دولت اسراییل  می‌باشد. اسراییل دست به  کشتار جمعیت غیر نظامی می‌زند از سلاح‌های نامتعارف بهره می‌گیرد و به هر شکلی این جنایت‌ها را تفسیر می‌کند از این منظر می‌توان گفت عدالت کیفری بین‌المللی صرفا یک مفهوم حقوقی تعریف می‌شود که درکی از شرایط وحشتناک و درد آور جنگ و جنایت علیه بشریت و زیان‌های وارد بر بزه دیدگان جنایات بین‌المللی، ندارد!

پایان پیام/