مسئول سابق کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان:

«حد یقف سکوت، انفعال و عدم انتقام بازدارنده جامعه جهانی و بویژه کشورهای مسلمان در مقابل رفتار ضد حقوق بشر و خلاف مقررات بین‌المللی غده سرطانی رژیم صهیونیستی تا کجاست؟»

ما به حکمت و مصلحت‌اندیشی رهبر معظم انقلاب اعتقاد راسخ داریم و خود را همواره سرباز و مطیع امر ولایت و رهبری می دانیم. لیکن مطالبه‌گری از طرف آحاد مختلف جامعه، سوخت اصلی انتقام سخت و سیلی محکم به اسرائیل خواهد بود. بنده معتقدم اساتید بسیجی بعنوان نخبگان جامعه دانشگاهی باید از مسئولان برخورد صریح، قاطع و بازدارنده با این رژيم سفاک را مطالبه‌گری نمایند. موضع انفعالی برخی از مسئولان در این خصوص مایه انتقاد است. در پی حمله روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ رژیم اسرائیل به بخش کنسولی ایران در دمشق، نمایندگی ایران در سازمان ملل برای محکوم کردن این اقدام به شورای امنیت سازمان ملل نامه‌ای ارسال کرد. این در حالی است که انتظار می رفت بدلیل نقض بیشمار و آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی از شورای امنيت خواسته می‌شد اسرائیل به ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل برود.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، عباس پاکدل مسئول سابق کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان یادداشتی تحت عنوان «حد یقف سکوت، انفعال و عدم انتقام بازدارنده در مقابل رفتار ضد حقوق بشر و خلاف مقررات بین‌المللی  غده سرطانی رژیم صهیونیستی تا کجاست؟»  نوشته است که در ادامه می‌خوانیم.

حد یقف سکوت،  انفعال و عدم انتقام بازدارنده جامعه جهانی وبویژه کشورهای اسلامی در مقابل نسل کشی، رفتار ضد حقوق بشر و خلاف مقررات بین المللی  غده سرطانی رژیم صهیونیستی تا کجاست؟ حمله به خاک ایران، عبور از خطوط قرمز و نیز اعلان جنگ مستقیم رژیم جعلی اسرائیل با جمهوری اسلامی ایران است. در حمله اخیر این رژیم به حمله به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق و شهادت فرماندهان عالی رتبه سپاه قدس متاسفانه برخی موضعی جدی نگرفتند؟! مواضع قاطع و بعضا هماهنگ مسئولان ارشد آمریکایی و اسرائيلی از یک طرف و در مقابل مواضع سست و بعضا تأخیر در موضع‌گیری برخی از کشورها در این شرایط بسیار تأسف بر‌انگیز است. شما را به یکی از خطبه های امام امیرالمومنین علی (ع) درباره عوامل شکست و عقب نشینى مردم کوفه و عراق، توأم با ملامت و سرزنش آنها ارجاع می دهم که مى‌فرمایند: «شگفتا، شگفتا! به خدا سوگند! قلب را مى‌میراند و غم و اندوه را (به روح انسان) سرازیر مى‌کند که آنها (شامیان غارتگر) در مسیر باطل خویش، چنین متّحدند و شما، در طریق حقّتان، این گونه پراکنده و متفرّق!

اساتید بسیجی دانشگاههای سراسر کشور باید ضمن محکوم‌نمودن این حمله ددمنشانه از مسئولان در برخورد صریح، قاطع و بازدارنده با این رژيم سفاک به جد مطالبه‌گری نمایند. قطعا این مطالبه‌گری از طرف آحاد مختلف جامعه و بویژه دانشگاهیان به فرمایش رهبر معظم انقلاب می‌تواند سوخت اصلی انتقام سخت و سیلی محکم به رژیم غاصب صهیونیستی باشد.

 

ابعاد رفتار ضد حقوق بشر و خلاف مقررات بین المللی  غده سرطانی رژیم صهیونیستی

ابعاد رفتار ضد حقوق بشر و خلاف مقررات بین ‌المللی رژیم جعلی صهیونیستی بیشمار است. مشـهورترین این جنایات از حیـث ابعـاد فاجعه از انهـدام هتـل ملک داوود در ژانویه ۱۹۴۶ آغاز و بدنبال آن می توان از جنایت دیـر یاسـین، اللـد و الرملـه، الطنطوره و الدوایمـه، کشـتار حـولا، جنایـت کفرقاسـم، کشـتار حانیـن، کشـتار یترون، کشـتار بنـت جبیـل، کشـتار اوزاعی، کشـتار راشـیا، کشـتار کونیـن، کشـتار عدلون، کشـتار عباسـیه، جنایـت خـان یونـس، صبرا و شـتیلا، کشـتار قانـا، انتفاضـه الاقصـی، اردوگاه جنیـن، جنایت در غزه و بدنبال آن جنایـت علیـه نـاوگان بین‌المللـی امـداد‌رسـان بـه غـزه و مهمترین و دردناکترین آنها جنایات و نسل کشی چند ماه اخیر این رژیم در جریان طوفان الاقصی نام برد که اوج جنایات علیه بشریت، خونخواری و نسل‌کشی این رژیم سفاک و حامیان غربی آن را به جهانیان نشان داد. لیکن در جریان حمله اخیر این رژیم به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق و شهادت فرماندهان عالی رتبه سپاه قدس ذکر چند نکته ضروری است:

نکته اول: این یک واقعیت است که اسرائیل با حمله به بخش کنسولی سفارت حمهوری اسلامی ایران در دمشق در عرف دیپلماتیک به ایران حمله مستقیم کرده است، چرا که سفارتخانه‌ها حکم خاک سرزمینی کشورها را در عرف دیپلماتیک دارند و قطعا این حماقت صهیونیست جنایتکار نابودی این غده سرطانی را بیشتر به جلو انداخت.

رهبر معظم انقلاب در جریان حمله سپاه به عین الاسد نقلی بدین مضمون داشتند که مطالبه مردمی و این فریاد انتقام مردم در سراسر کشور سوخت اصلی انتقام موشک‌هایی بود که پایگاه عین الاسد را زیرورو کرد، قطعا همین مطالبه‌گری از طرف آحاد مختلف جامعه و بویژه دانشگاهیان می‌تواند سوخت اصلی انتقام سخت و سیلی محکم به اسرائیل باشد.

نکته دوم: ما به حکمت و مصلحت‌اندیشی رهبر معظم انقلاب اعتقاد راسخ داریم لیکن به این نکته مهم نیز واقفیم که چه بسا تصمیم‌هایی که درست و دقیق و به جا توسط رهبری و شورایعالی عالی امنیت ملی گرفته خواهد شد، لیکن باید پذیرفت که عمده این تصمیمات موقوف بر آمادگی و مطالبه مردمی است. لذا ما نباید به جای مسئولان مصلحت‌اندیشی کنیم. ضمن اینکه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در مقابله با جبهه ظلم و کفر و استکبار، جوانان و دانشجویان را به برافراشته نگه داشتن پرچم حقیقی آرمانخواهی و مطالبه‌گری فراخواندند؛ حال پرچم حقیقی آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری در قضیه حمله اسرائیل به بخش کنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق چیست؟ شخصا معتقدم اساتید بسیجی دانشگاههای  سراسر کشور بعنوان نخبگان جامعه باید ضمن محکوم‌نمودن این حمله ددمنشانه و اعلام آمادگی همه جانبه در اطاعت از اوامر رهبر معظم انقلاب برای مقابله با این رژیم غاصب، بصورت جدی از مسئولان خواستار برخورد قاطع، صریح و بازدارنده با این رژيم سفاک شوند. بحمدالله تحــولات بين‌المللــي حال حاضر نیز دال بر آن است کــه جنايــات این رژِیم در کانــون توجهــات جهانــي قــرار گرفته است و ان شالله به یاری خدای متعال و با بیداری ملت‌های مسلمان و وجدان های آزاده جهان، بزودی این غده سرطانی با همت جبهه مقاومت به دست دلاورمردان مسلمان جهان ریشه کن خواهد شد.

 

تبیینی در خصوص موضع انفعالی برخی مسئولان

انفعال و بی‌عملی سران برخی کشورهای اسلامی در قبال ملت فلسطین برای مردم ایران تازگی ندارد، لیکن موضع انفعالی برخی مسئولان کشور در جریان حمله اسرائیل به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق و شهادت فرماندهان عالی رتبه سپاه قدس مایه انتقاد است که در ذیل به نمونه‌ای اشاره شده است. در پی حمله روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه، نمایندگی ایران در سازمان ملل برای محکوم کردن این اقدام به شورای امنیت سازمان ملل نامه‌ای ارسال کرد. این در حالی است که انتظار می‌رفت در این نامه نباید به محکوم کردن این رژیم بسنده نموده، بدلیل نقض بیشمار و آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل از شورای امنيت خواسته می‌شد اسرائیل به ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل برود.

انتهای پیام/