معاون تحلیل و بررسی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان:

شرکت در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق عمل صالح است

معاون تحلیل و بررسی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با بیان این که تبعیت نکردن از کافران جهاد کبیر و هر عملی که برای تثبیت انقلاب اسلامی انجام شود عمل صالح و تقوای اجتماعی است؛ شرکت در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن را مصداق عمل صالح دانست و افزود: اقتصاد و امنیت جامعه در گرو حضور حداکثری مردم و کنش مهم سیاسی اخیر در انتخابات است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، فرهاد مصری‌نژاد، معاون تحلیل و بررسی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در نشست تبیینی با موضوع«رفتار‌های انتخاباتی و مشارکت اجتماعی _سیاسی مردم» که دردانشگاه آزاد اسلامی واحد لنجان برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در حالی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت که مردم جهان، آن را درگذر از چالش‌ها و به دست آوردن پیشرفت‌های خیره‌کننده، همواره سربلند دیده‌اند.

وی با اشاره به قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: نظام پرشکوه جمهوری اسلامی ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها نظامی بوده که با شعار‌های توحیدی و دینی، چله پرافتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش پشت سرنهاده و در برابر همه وسوسه‌هایی که غیرقابل مقاومت به نظر می‌رسیدند از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده است.

معاون تحلیل و بررسی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به آیه ۱۲۰ سوره توبه عنوان کرد: آنچه در این آیه صراحتاً گفته می‌شود اینکه هر عملی منجر به خشم کفار شود، عمل صالح بوده و حضور در فرایند انتخابات فارغ از همه مسائل سیاسی و اجتماعی، عمل صالح است.

مصری‌نژاد بابیان اینکه دشمنان همه تلاش خود را می‌کنند که انتخابات کم رونق برگزار شود، مطرح کرد: تبعیت نکردن از کافران جهاد کبیر و هر عملی که برای تثبیت انقلاب اسلامی انجام شود عمل صالح و تقوای اجتماعی است؛ بنابراین شرکت در انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن مصداق عمل صالح است.

 

وی با ترسیم رفتار انتخاباتی مردم، تشریح کرد: مشارکت مردم در انتخابات برای پیشرفت و صیانت از کشور لازم است. چنانچه عده‌ای تصمیم به شرکت نداشته باشند، دشمن نظام نیستند؛ بلکه اهمیت قضیه را نمی‌دانند و متوجه تأثیر رأی خودشان نبوده؛ کسانیکه معتقد به‌نظام و قانون اساسی نیستند، درصد بسیار کمیابی هستند. دانشگاهیان باید کنشگری فعال در انتخابات داشته باشند، فرهیختگان دانشگاهی برای اقناع طیف‌های مردم باید تلاش کرده و  تلاش فرهیختگان و دانشگاهیان باید این باشد که با کنشگری فعال، مشارکت را به معنای حقیقی کلمه حداکثری کنند.

 

معاون تحلیل و بررسی سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین کنش‌های سیاسی همراهی با مردم است. اضافه کرد: اصولاً انتقاد و اعتراض با حفظ مشروعیت نظام و به‌عنوان مبارزه در حکومت و نه مبارزه با حکومت باهدف ایجاد اصلاحات و در راستای همگونی و همگونگی، صورت می‌گیرد. ازاین‌رو، لازم است در طرح انتقاد و اعتراض، شیوه‌های متفاوت آن مدنظر قرار گیرد که با توجه به هدف اصلی، باید بر اساس مراحل مختلف و به‌صورت تدریجی انجام پذیرد؛ بنابراین باید انتقادات مردم را شنید و پاسخگو بود و بر رفع مشکلات با تکیه‌بر توان داخلی تأکید کرد.

مصری‌نژاد با اشاره به وظیفه نمایندگان مجلس تبیین کرد: مجلس بر اساس قانون اساسی ریل‌گذار آینده کشور است؛ ضمن اینکه حل مشکلات کشور به قانون‌گذاری مناسب و حضور مدبرانه نمایندگان مجلس نیاز دارد.

 

انتهای پیام/