طوفان الاقصی حمله پیش دستانه‌ای حماس علیه رژیم صهیونیستی

نویسنده و پژوهشگر تاریخ در نشستی از سلسله نشست‌های انقلاب دوم با موضوع « مبارزه با استکبار تعطیل پذیر نیست؛ اسرائیل محصول سیاست‌های استکبار» که به همت بسیج اساتید؛ بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان برگزار شد گفت: طوفان الاقصی در اصل حمله پیش دستانه‌ای بود که حماس علیه رژیم صهیونیستی انجام داد چون اسرائیل در تدارک حملات گسترده‌تری به غزه بود که خنثی شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، کامران غضنفری نویسنده و پژوهشگر تاریخ در نشستی از سلسله نشست‌های انقلاب دوم با موضوع « مبارزه با استکبار تعطیل پذیر نیست؛ اسرائیل محصول سیاست‌های استکبار» که به همت بسیج اساتید؛ بسیج دانشجویی و بسیج کارکنان دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان برگزار شد گفت: طوفان الاقصی در اصل حمله پیش دستانه‌ای بود که حماس علیه رژیم صهیونیستی انجام داد چون اسرائیل در تدارک حملات گسترده‌تری به غزه بود که خنثی شد.

وی با تحلیل علل و عوامل دشمنی آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: آمریکا قبل از تصرف سفارت به نقشه و توطئه علیه انقلاب ایران مشغول بود و این از اسناد به دست آمده در سفارت و کتاب‌های نویسندگان آمریکایی قابل برداشت است.

کشف دو سناریو؛ کشاندن دانش آموزان علیه حکومت ایران به خیابان‌ها و دامن زدن به نارضایتی‌های قومی و منطقه‌ای در اسناد لانه جاسوسی

غضنفری افزود: یکی از این اسناد که توسط مسئول روابط عمومی سفارت، که بعداً مشخص شد جاسوس بوده، طراحی شده بود که برای سرنگونی جمهوری اسلامی دو سناریو پیشنهاد داده بود. سناریوی اول کشاندن دانش آموزان علیه حکومت ایران به خیابان‌ها و سناریوی دوم دامن زدن به نارضایتی‌های قومی و منطقه‌ای بود که در نهایت به سرنگونی حکومت خواهد انجامید.

 

استفاده از گروههای مسلح داخلی از دیگر اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی است

این نویسنده و پژوهشگر تاریخ افزود: در سند دیگری که سال ۵۹ از یک افسر اطلاعاتی آمریکا کشف شد که نوشته بود گروه‌های مسلح زیادی در ایران داریم که آماده فعالیت هستند و لذا تمام بذرهای لازم برای یک جنگ داخلی در ایران کاشته شده است.

پژوهشگر تاریخ معاصر گفت : مشابه این اقدامات را در یکی دو سال اخیر به ویژه در اغتشاشات سال قبل داریم که تسلیحات زیادی را وارد کرده بودند و تیم‌های زیادی را هم آموزش داده بودند و قریب به ۵۰ هزار نفر را آماده کرده بودند که از بعضی از شهرهای مرزی کشور وارد شوند و اعلام خود مختاری کنند و به سمت شهرهای دیگر پیشروی کنند.

وی با تشریح علت توطئه‌های آمریکا علیه ایران گفت‌: اینکه چرا آمریکا از همان ابتدای پیروزی علیه جمهوری اسلامی مشغول برنامه‌ریزی می‌شود؟ جواب این است که چون انواع و اقسام منافعی را که در ایران داشتند از دست دادند. انقلاب اسلامی بزرگترین متحد امریکا در خاورمیانه را به دشمن آنها تبدیل کرد.

کامران غضنفری افزود‌: غارت نفت ایران‌، فروش تسلیحات به قیمت گران‌، حمایت رژیم پهلوی از اسرائیل از جمله منافعی بود که آمریکا با روی کار آمدن جمهوری اسلامی از دست داده بود و لذا از همان ابتدای پیروزی انقلاب با روش‌های مختلف همچون کودتا‌، حمایت از گروه‌های تجزیه‌طلب‌، جنگ ۸ ساله‌، حمایت از گروه‌های تروریستی‌، تحریم‌های اقتصادی و نهایتاً با براندازی نرم در فتنه تیر ‌، خرداد ‌، انقلاب رنگی در سال ۸۸ با  نظام جمهوری اسلامی ایران مبارزه کردند ولی هیچ گاه موفق نشدند.

وی ادامه داد:  شاه بزرگترین حامی اسرائیل در منطقه بود و ۷۰ درصد نفت آن را تامین می‌کرد و هرگونه حمایتی از آن انجام می‌داد و با روی کار آمدن جمهوری اسلامی‌‌، آمریکا و متحدان آن هرکاری انجام دادند که مشکل اسرائیل را برای همیشه حل کنند که آن هم با شکست مواجه شد.

نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر در خصوص حملات اخیر حماس به رژیم اشغالگر قدس گفت: در چند سال اخیر که ظاهراً اوضاع روابط اسرائیل با کشورهای مسلمان به سمت عادی‌سازی پیش می‌رفت و از طرفی به این نتیجه رسیده بودند که حماس هم خسته شده و دست از مبارزه برداشته ولی یک دفعه صحنه تغییر کرد و حماس با طوفان الاقصی شوک و غافلگیری بزرگ در ابعاد نظامی‌، اطلاعاتی و امنیتی به اسرائیل وارد کرد. ‌

وی در ادامه به دستاوردهای طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: حمله حماس به رژیم صهیونیستی در یک ماه گذشته دارای دو بعد مهم است.

نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر  ادامه داد: یکی شکست هیمنه نظامی اسرائیل در منطقه است. سالیان زیادی تبلیغ کرده بودند که اسرائیل قدرت اول نظامی در منطقه و قدرت چهارم در دنیا می‌باشد ولی همین قدرت نظامی از یک گروه کوچکی مثل حماس دچار شکست می‌شود .

وی افزود: بعد دیگر اینکه هیمنه اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل فروریخت و هیچ کدام از دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آنها از طراحی نقشه حماس مطلع نشده بودند و طوفان الاقصی در اصل حمله پیش دستانه‌ای بود که حماس علیه رژیم صهیونیستی انجام داد چون اسرائیل در تدارک حملات گسترده‌تری به غزه بود که خنثی شد.

انتهای پیام/