سردار محمد هاشم پور فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام:

نقش پررنگ لشکر امام حسین (ع) در عملیاتهای آفندی دفاع مقدس/پیشرفت ما در گرو فرهنگ دفاع است

سردار محمد هاشم پور فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام با یادآوری این که لشکر امام حسین 25 عملیات آفندی و پدافندی را در دفاع مقدس طرح‌ریزی و اجرا کرد؛ گفت: این فرهنگ دفاع مقدس است که باعث پیشرفت ما می‌شود امروزه هم اگر می‌خواهیم جامعه پیشرفته‌تر از این بشود قطع به یقین باید با همان دست و فرمان فرهنگ دفاع مقدس برویم.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، سردار محمد هاشم پور فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که همراه با رونمایی از اندیشکده «ایثار و شهادت» به همت بسیج اساتید استان اصفهان وبا همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلام استان اصفهان چهارشنبه ۵ مهرماه در ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی استان سالن همایش ها برگزار شد، با یادآوری این که لشکر امام حسین ۲۵ عملیات آفندی و پدافندی را در دفاع مقدس طرح‌ریزی و اجرا کرد؛ گفت: این فرهنگ دفاع مقدس است که باعث پیشرفت ما می‌شود امروزه هم اگر می‌خواهیم جامعه پیشرفته‌تر از این بشود قطع به یقین باید با همان دست و فرمان فرهنگ دفاع مقدس برویم.

سردار هاشم پور با بیان این که در هفته دفاع مقدس درود و صلوات میفرستیم به روح پرفتوح بنیانگذار این نظام مقدس حضرت امام و همه شهدا و همه کسانی که حق بر گردن ما دارند؛ گفت: ماها یاد گرفتیم در مکتبی که درس خواندیم که آخرین آن مکتب حاج قاسم سلیمانی بود؛ مکتب انقلاب و امام  ما هر چه داریم از امام و شهدا داریم؛ امام بزرگواری که آمدند انقلاب کردند به پشتوانه مردم و امام تاکید داشتند به مردم با مردم برای مردم بخاطر مردم مقام معظم رهبری  دقیقا همین روش حضرت امام برای مردم دارند.

وی‌ادامه داد: بعنوان سپاه افتخارمان این است که برای مردم کار می‌کنیم و همه مردم خوب می‌دانند در همه مشکلاتی که برای مردم پیش می‌آید سپاه سینه سپر کرده برای مردم؛ نمونه آن ۲۴ هزار شهید در استان اصفهان داریم.

سردار هاشم پور در ادامه یاد و خاطره دو فرمانده لشکر امام حسین (ع) شهید حاج حسین خرازی و حاج احمد کاظمی گرامیداشت و گفت: این لشکر امام حسین ۱۳ هزار و پانصد شهید تقدیم این نظام و انقلاب کرده است.

وی افزود: لشکر امام حسین ۲۵ عملیات آفندی و پدافندی را در دفاع مقدس طرح‌ریزی و اجرا کرده که اکثر عملیات‌ها آفندی بوده عملیات‌های بسیار مهمی که کمتر لشکری قبول میکرده  اما حسین خرازی قبول مسئولیت می‌کرده اینها بچه‌های اصفهان هستند‌ اینها شهدایی هستند که ۸ هزار و خرده‌ای از آنها در گلستان شهدا مدفون هستند.

فرمانده لشکر امام حسین (ع) اظهار کرد: انقلاب اسلامی ما به زحمت بدست آمد با خون بدست آمد با رنج؛ ما انقلاب را همین جوری بدست نیاوردیم که همین جوری هم از دست بدهیم  این یک واقعیت است.

وی در ادامه با بیان این که اساتید محترم دانشگاه ما‌ها بعد از مخصوصا دفاع مقدس کوتاهی کردیم؛ نهادهای فرهنگی ما کوتاهی کردند مسئولین ما کوتاهی کردند، گفت: مقام معظم رهبری که از زمان جنگ تا بحال در جایگاه رئیس جمهور و رهبر کار بسیار سختی را تا اینجا دنبال کردند تاکید دارند: دفاع مقدس را بگویید و یادآوری کنید؛ زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا تکراری نیست باید گفت مثل نماز است اگر نگوییم ضربه‌اش را می‌خوریم و برای همین است که می‌فرمایند هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم چرا چون فرهنگ دفاع مقدس کشور ما را بیمه کرد چون فرهنگ شهدا باعث شد ما پیشرفت کنیم.

وی با اشاره به این که از لحاظ نفوذ منطقه‌ای و معنوی قوی هستیم؛ چون امثال حاج قاسم سلیمانی داریم؛ اظهار کرد: تمام دنیای غرب و  شرق و امریکا و اروپا جمع شدند که این نهضت مقاومت که ملاکش در سوریه بود نابود کنند؛ نشد؛ این نشات گرفته از دفاع مقدس ماست.

سردار هاشم پور در ادامه یاودآور شد: در دفاع مقدس تنها کشوری که به ما کمک کرد همین سوریه بود که یکی دو نمونه موشک‌ها را داد و شهید طهرانی مقدم شروع کردند به مهندسی معکوس و موشک‌ها را ساخنتد و جواب یاوه گویی‌های صدام را دادند؛ شهید طهرانی مقدم جان خودش را گذاشت روی این کار و الان سازمان هوا فضا سپاه ماهواره نور ۳ را به فضا پرتاب کرد.

وی ادامه داد: دشمن از این می‌ترسد فرهنگ دفاع مقدس اگر فرهنگ دفاع مقدس را پیش گرفتیم می‌شود موشک شهاب ۳؛ و ماهواره‌بر  و ماهواره و صنایع دفاعی مستحکم و دندان شکن برای امریکا؛ امریکا ابرقدرت از لحاظ نظامی و تعداد نیرو اما چرا جرات نمی‌کند روبروی ایران بایستد بخاطر همین فرهنگ دفاع مقدس است.

وی در ادامه از دست دادن بخش‌هایی از کشور در رژیم قبل تا زمان قاجار و قبل از آن را اشاره کرد و با بیان این که آخرین مورد آن در سال ۵۴ بحرین از کشورمان جدا شد و امروز پایگاه نظامی امریکا است؛ گفت: اما جوانان ما اینها را نمی‌دانند؛ در تبیین اینها کم کاری کرده‌ایم.

سردار هاشم‌پور با اشاره به حضور لشکر امام حسین (ع) در نقاط صفر مرزی از زمان دفاع مقدس و بعد از آن و یادآوری این که در نقطه صفر مرزی  پاسگاه ۱۹۲ میل مرزی صفر مرزی  ما با پاکستان همان جا که گروه تروریستی جیش الظلم دهها بار به لشکر امام حسین (ع) حمله کرد تلفات سنگینی داد به درک واصل شدند و عقب‌نشینی کردند بعد آمد در جاده خاش زاهدان با عملیات انتحاری با ۷۰۰ کیلو مواد منفجره داخل یک پژوه که ۲۷ نفر از بچه‌های ما به شهادت رسیدند؛  عنوان کرد: باید دفاع مقدس و نقش شهدا را بویژه در دانشگاه تبیین کنیم؛ که اگر این کار را نکنیم نتیجه آن فتنه است.

فرمانده لشکر امام حسین (ع) با تاکید بر این که بحث امنیت یک کشور تعارف بردار نیست، گفت: در خود امریکا اگر کسی علیه منافع ملی امریکا یا فرانسه یا انگلیس یا آلمان بخواهد کوچکترین اقدامی بکند قلع و قمع‌اش می‌کنند.بحث زن زندگی آزاد که مطرح می‌کنند در همین فرانسه اجازه می‌دهند؟؛ قانون است این که حق نداری در مدرسه و دانشگاه با حجاب بروی قلع و قمعت می‌کنند هر روز هم سختگیرانه‌تر عمل می‌کنند.

وی در ادامه گفت: می‌خواهم این را بگویم؛ محوریت این نظام ولایت فقیه است دشمن این را فهمید و هشت سال با امام جنگید.

سردار هاشم پور در ادامه به مناطق صفر مرزی دارخوین و حضور شهید حاج حسین خرازی و لشکر امام حسین (ع) و بچه های اصفهان در این منطقه اشاره و تصریح کرد: الان با رایزنی‌هایی که انجام شد در رابطه با راهیان نور یک بخشی که مقر فرماندهی و سنگر حسین خرازی هست و حسینیه چهارده معصوم که وسعت خیلی زیادی دارد و شهید ردانی پور و دویست سیصد هزار رزمنده‌ای که از اصفهان رفتند و ۱۳ هزار و پانصد نفر از آنها شهید شدند آنجا نماز خواندند در راهیان نور  پارسال سالگرد شهید خرازی را در اینجا گرفتیم که مردم بروند ببینند چه اتفاقاتی افتاده است.

وی سپس با بیان این که بچه‌های ما از اصفهان رفتند دفاع کردند در مقابل صدام لعین تا دندان مسلح؛ ادامه داد: زرهی قدرت عجیبی دارد ارتش صدام قوی‌ترین نیروی زمینی خاورمیانه و مخصوصا زرهی را داشت حالا همین زرهی در مقابل یک نفر گوشت و استخوان چه کار می ‌واند بکند بچه‌ها رفتند مقابله کردند صدامی که مصاحبه کرد در بغداد گفت مصاحبه بعدی هم تهران هفته بعد و اینقدر مغرور با این همه تجهیزاتی که امریکا به او داد و نهادهای اطلاعاتی امریکا که تمام اطلاعات صحنه نبرد را به صدام می‌دادند ولی همین جوانها ایستادند شهید شدند نگذاشتند یک وجب از این خاک از دست برود؛ بعد از جنگ هم در تمام نقاط صفر مرزی کار کردیم و یک وجب خاک ما دست دشمن نیست.

وی با بیان این که در رژیم قبل خیلی از خاک ما دست کومله و دمکرات و گروه‌هایی که قبل از انقلاب بودن و زمانی هم که انقلاب شد با آن غائله‌ها خیلی از منطقه‌های ما دست آنها بود اما به برکت خون حاج احمد کاظمی گلوله باران شدند عقب رانده شدند بله ضربه خوردند؛  امریکا می‌گوید ایران اسلامی با اقتدار دارد کار می‌کند این را باید بزنم این را جوان‌های امروز ما نمی‌دانند جوانهای ما نمی‌دانند چرا تحریم هستیم چرا تهدیدیم؛ مرگ برامریکا یک ایده است یک مکتب است. امروزه اگر امریکا بداند حمله کند می‌تواند موفق باشد یک دقیقه تحمل نمی‌کند.

وی افزود: اینها خیلی کار کردند جبهه مقاومت ما را بزنند بعد هم بیایند عراق که تا پشت دروازه شلمچه آمدند بچه‌های ما رفتند تا پشت دروازه بغداد اینها را عقب راندند؛ رهبر می‌فرمایند اگر بچه‌های مقاومت نبودند الان باید در اصفهان و تهران و همدان می‌جنگیدیم این یک واقعیت است اما کج فهمی و بی‌بصیرتیها باعث یکسری اتفاقات می‌شود همینطور باعث می‌شود یکسری بدون این که متوجه باشند؛ همراه شوند.

 

این فرهنگ دفاع مقدس است که باعث پیشرفت ما می‌شود

وی افزود: این فرهنگ دفاع مقدس است که باعث پیشرفت ما می‌شود امروزه هم اگر می‌خواهیم جامعه پیشرفته‌تر از این بشود قطع به یقین باید با همان دست و فرمان فرهنگ دفاع مقدس برویم.

فرمانده لشکر امام حسین (ع) جوانان ما در دفاع مقدس ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ ساله همین‌ها می‌شدند فرمانده لشکر این یک واقعیتی است که باید بپذیریم و وظیفه استادان دانشگاه روشنگری و بصیرت‌افزایی است؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر روشنگری نکنید جای جلا و شهید عوض می‌شود و بعضی وقتها جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند، در فتنه پارسال دیدیم.

وی با اشاره به این که مثلا در قضایای پارسال می‌گفتند نظام تمام شد؛  گفت: تو کور خواندی، نظام جمهوری اسلامی مقتدرانه به راه خودش ادامه می‌دهد ما داعیه‌دار نهضت امام زمان (عج) هستیم؛ پرچم این نظام به دست امام زمان (عج) می‌رسد.

سردار هاشم پور با اشاره به این که البته در کشور مشکلاتی معیشتی و اقتصادی و … داریم که نیازمند برنامه‌ریزی درست مسئولان است؛ افزود: رئیس جمهور ما در سازمان ملل در مقر حکومت امریکا قرآن دست گرفت گفت این انسان‌ساز است؛ که نتانیاهو تهدید ایران با سلاح هسته‌ای را مطرح کرد اما بعد مجبور شدند بگویند اشتباه لفظی بوده.

فرمانده لشکر امام حسین (ع) با تاکید بر این که ما پیرو ولایتیم یک چیز یاد گرفتیم اگر می‌خواهیم مسیر حق و عدالت را برویم «ولی فقیه»؛ دشمن هم می گوید ولی فقیه؛ گفت: اگر کاری می‌کنیم برای همین دفاع است و  اگر چیزی داریم از همین مردم است.

وی در ادامه با بیان این که بخشی از ظلم‌های داعشی‌ها را شما شنیده‌اید؛ شهید حججی را دیدید؛ هزاران نفر بدست اینها ظالمانه به شهادت رسیدند؛ یکی از آنها شهید مدافع حرم جواد محمدی بود دوست نداشت دست اینها بیفتد اما نامردها گیرش آوردند، جواد محمدی که می‌گفت اگر در ماه رمضان شهید شوم دوست ندارم ماه رمضان من را بیاوردند چون مردم اذیت می‌شوند بیایند تشیع جنازه که دقیقا جنازه‌اش چند روز بعد از ماه رمضان آمد و نکته دیگر این که می‌گفت آن دنیا یقه بی‌حجابها را می‌گیرم که این را باید الگو کرد و گفت.

سردار هاشم پور در ادامه گریزی هم به مرزهای شمال غرب در زمان دفاع مقدس که مقرهای نظامی  درارتفاع برف ۵ و ۶ متر بود؛ زد و گفت: آنجا وقتی آفتاب می آمد بالا برفها یواش یواش آب میشد می آمد توی دره‌ها؛ سردار  شهید مجیری توی این دره‌ها با آب برف دمای زیر صفر درجه غسل جمعه می‌کرد.

وی در پایان با تاکید بر مطالبه گری و این که مطالبه گری حق من و شماست؛ تاکید و توصیه کرد: مواظب جوان‌های خودتان و جوان‌های مردم باشید؛ این جوان برای این نظام افتخار حکم یک استان و یک کشور و یک رئیس و یک مدیر و … را دارد و دشمن می‌خواهد بزند این جوان‌ها را، با جوانهایمان باید صحبت کنیم برخی هم که نظری دارند حرفشان را بشنوید.

 

انتهای پیام/