نهضت استادی بسیج اصفهان و بسیج اساتید حوزه های علمیه اصفهان خواستار اقدام عاجل و عملی مسئولان در خصوص آلودگی هوا در چند حیطه مهم است

نهضت استادی بسیج اصفهان و بسیج اساتید حوزه های علمیه اصفهان در پی‌آلودگی هوای در اصفهان و چند شهرستان با توجه به این وضعیت اسفبار که سال‌هاست همه شاهد تکرارش هستند با صدور بیانیه‌ای خواستار اقدام عاجل و عملی مسئولان برای بررسی و اعلام شفاف منشا آلایندگی؛ میزان تاثیر تعطیل کردن‌های متوالی و متعدد؛ اجرای کامل قانون هوای پاک و برخورد با متخلفان و راهکارهای رفع مشکل حوزه حمل و نقل شد

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، نهضت استادی بسیج اصفهان و بسیج اساتید حوزه های علمیه اصفهان در پی‌آلودگی هوای در اصفهان و چند شهرستان با توجه به این وضعیت اسفبار که سال‌هاست همه شاهد تکرارش هستند با صدور بیانیه‌ای خواستار اقدام عاجل و عملی مسئولان برای بررسی و اعلام شفاف منشا آلایندگی؛ میزان تاثیر تعطیل کردن‌های متوالی و متعدد؛ اجرای کامل قانون هوای پاک و برخورد با متخلفان و راهکارهای رفع مشکل حوزه حمل و نقل شد.

 

متن بیانیه بدین شرح است:

نادیده گرفتنمحیططبیعی زیست انسان، نتیجه‌ی طغیان، خودبینی و خودخواهی در مقابل طبیعت است.( مقام معظم رهبری ۱۳۸۵/۰۷/۲۱)

سال‌هاست شهرهای بزرگ به دلیل غلظت زیاد آلاینده‌ها  شاهد هوای ‌پاک ‌در روزهای بسیار کمی از سال هستند. در نیمه دوم سال با توجه به وارونگی هوا  آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرها  شدت پیدا می‌کند.

در روزهای اخیر شاخص آلودگی هوا در شهر اصفهان و برخی از شهرهای اطراف افزایش یافته و این شهردر وضعیت اسفباری قرارگرفت و علیرغم گذشت سالهای متمادی از این امر و بدتر شدن آن ظاهرا تنها راه حل تعطیلی مدارس، دانشگاهها و در برخی موارد ادارات می باشد.

هر سال در این ایام صحبتها و حرفهای زیادی از سوی مسئولین در خصوص راههای برون رفت از مشکل مطرح می شود اما با پایان زمستان گویی موضوع  تا سال بعد فراموش می شود. در خصوص منشأ آلودگی هم مطالب متفاوتی مطرح می شود که همچنان مشخص نیست صنایع مقصر اصلی هستند یا تولید کنندگان خودرو یا حمل و  نقل عمومی یا صاحبان خودروی شخصی.

اما آنچه اتفاق می افتد زیانی است که فقط دانشجویان و دانش آموزان از این وضعیت متحمل می شوند و هیچ یک از مقصرین دیگر هزینه‌ای بابت این موضوع متحمل نمی شوند.

نهضت استادی بسیج اساتید استان اصفهان از مسئولین امر استانی و کشوری درخواست دارد که این موضوع بعنوان یکی از اولویتهای مهم و اصلی و تاثیر گذار در حوزه های سلامت و اقتصاد در اولویت قرار گیرد و در اسرع وقت نسبت به موارد زیر اقدام عاجل و عملی صورت پذیرد تا انشالله سال آینده شاهد پیشرفت موثری در این حوزه باشیم.

۱-  بررسی و اعلام شفاف منشا آلایندگی در شهر اصفهان و سایر شهرهای درگیر

۲-  بررسی میزان تاثیر تعطیل کردن‌های متوالی و متعدد و اعلام نتایج به مردم در جهت جلوگیری از شایعه سازی

۳-  اجرای کامل قانون هوای پاک و برخورد با متخلفان این حوزه

۴-  بررسی راهکارهای رفع مشکل مانند تقویت سیستم حمل و نقل عمومی، بهینه سازی سوخت تولیدی و البته مصرف کننده‌های سوخت و قانونمند کردن آن و برخورد با متخلفین

انتهای پیام/