مسئول بسیج اساتید استان اصفهان:

نگاه بسیج به دانشگاه ایجاد ظرفیتی بنام دانشگاه اجتماعی است

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان در مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: نگاه ما بعنوان بسیج اساتید به دانشگاه ایجاد ظرفیتی بنام دانشگاه اجتماعی است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، محمد باقری مسئول بسیج اساتید استان اصفهان در  مراسم گرامیداشت هفته بسیج در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: نگاه ما بعنوان بسیج اساتید به دانشگاه ایجاد ظرفیتی بنام دانشگاه اجتماعی است.

وی با اشاره به این که تاسیس بسیج با تدبیر داهیانه امام راحل انجام شد؛ گفت: مجموعه بسیج نقش ویژه‌ای در دوران دفاع مقدس ایفا کرد.

وی در ادامه به شناسایی وظیفه بسیج نسبت به حال و آینده و شرایط فعلی که مجموعه بسیج در کشور دارد اشاره کرد و گفت: الان جایگاه بسیج به مرحله‌ای رسیده که کشورهای دنیا کشورهایی که دغدغه آزادی و پیشرفت را دارند این را الگو  قرار داده اند.

باقری ادامه داد: جدا از ظرفیت نظامی و جدا از ظرفیت‌هایی که مجموعه بسیج در حوزه‌های نظامی که رقم زد  و موفق هم بود الان هدف و مسیر دیگری هم دارد  و آن هدف فرهنگی و اجتماعی است.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان تصریح کرد: و خدا را شاکریم که در مجموعه‌های مختلف با دوبال اندیشه و ایمان الان مجموعه بسیج در حال فعالیت است و به مجموعه حکمرانی و فرهنگی و مدیریتی کمک می‌کند.

باقری گفت: بیش از ۳۰ عنوان مجموعه بسیج قشری در کشور داریم الان در دانشگاه بسیج بعنوان یک محور و بازو و کمک در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی نقش ایفا می‌کند و بسیاری از نخبگان دانشگاهی ما دل در گرو نظام و انقلاب دارند که ظرفیت ویژه بسیج است

نگاه بسیج به دانشگاه ایجاد ظرفیتی بنام دانشگاه اجتماعی است

باقری نقش استادان دانشگاه و معلم را در ترویج فرهنگ بسیجی مهم دانست و افزود: نگاه مدنظر بسیج و امامین انقلاب در رابطه با دانشگاه ظرفیتی بنام دانشگاه اجتماعی است دانشگاهی که انسان ساز است.

 

دانشگاه اجتماعی تولید کننده علم نافع است

باقری عنوان کرد: دانشگاه اجتماعی نسبت به مسائل شهر و اجتماع و کشور دغدغه مند است دانشگاه اجتماعی تولید کننده علم نافع است؛ الان هم این نگاه در دانشگاهها ایجاد شده و دانشگاه و جامعه بسیار به یکدیگر نزدیک شده اند.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان در ادامه با نگاه به شرایط فعلی و آینده وظیفه استادان بسیجی را در چند حیطه مهمی عنوان کرد.

باقری اظهار کرد: اولین وظیفه ما بعنوان بسیج اساتید وحدت حوزه و دانشگاه است ارتباطی که ظرفیت استادان دانشگاه و حوزه و دانشجو و طلبه در آن نقش داشته باشند.

وی افزود: وظیفه دوم ما مقابله با جنگ شناختی و باید دوره، برنامه، کارگاه، کار عملی و اقدامات ویژه صورت گیرد, همچنین در حوزه تبیین وظیفه مهمی داریم و وظایف اجتماعی و سیاسی و این که فراموش نکنیم که دشمن بیدار است.

باقری اظهار کرد: نکته دگر دفاع از انقلاب و ارزشهای آن است و در کنار جهاد تبیین استادان بسیجی حضور میدانی هم داشته باشند.

انتهای پیام/