هدف این بود که جریان انقلابی و ارزشی کشور را عقب بنشانند/تذکر همگانی و تکرار این عمل، موثر خواهد بود

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با بیان این که تاثیر تذکر ارشاد از خرداد تا شهریور بالای 85 درصد برای تهران و بالای 90 درصد در اصفهان بوده، به پشت پرده‌هایی که در پی کار مفید و موثر ارشاد اتفاق افتاد، اشاره کرد و گفت: هدف این بود که جریان انقلابی و ارزشی کشور را عقب بنشانند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان در نشست جهاد تبیین «بررسی مسائل روز کشور»  که به مناسبت روز دانشجو به میزبانی بسیج دانشجویی و بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه و با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان و سازمان بسیج اساتید استان اصفهان و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردستان برگزار شد، با بیان این که تاثیر تذکر ارشاد از خرداد تا شهریور بالای ۸۵ درصد برای تهران و بالای ۹۰ درصد در اصفهان بوده، به پشت پرده‌هایی که در پی کار مفید و موثر ارشاد اتفاق افتاد، اشاره کرد و گفت: هدف این بود که جریان انقلابی و ارزشی کشور را عقب بنشانند.

 

حجت الاسلام مظاهری در ابتدا به مناظرات علامه طباطبایی با فلاسفه اشاره و بیان کرد: اگر قانون نباشد جامعه را هرج و مرج برمی دارد و اگر عمل به قانون نباشد انسان‌ها و افراد که در جامعه زندگی می‌کنند خودشان را ملزم به عمل به قانون نکنند جامعه به انحطاط و نابودی می‌رود علامه طباطبایی می‌فرمایند انسان موجودی استخدام‌گر است می‌‌خواهد همه را در ید و سلطه خودش داشته باشد، آن که نفسانیت شهوانی قالب می‌شود می‌خواهد همه را در آن قالب استفاده کند آنکه نفسانیت مادیات قالب می‌‌شود می‌خواهد تصرف اموال کند و …؛ انسان استخدام‌گر است فقط قانون است که می‌تواند انسان‌ها را ضابطه‌مند کند که این استخدام‌گری مدیریت و کنترل شده مانع نزاع، درگیری و استعمار مردم شود؛ قوانین الهی نیز همین کاربرد را دارند و برای کنترل انسان از زیاده‌‎روی، اسراف و سلطه‌‎گری آمده‌اند.

 

ضمانت حفظ یک جامعه اسلامی برپایی ارزش‌های اسلامی در فضای عمومی جامعه است

حتی کشورهای اروپایی داعیه‌‎دار آزادی، برای اجرای قوانین خود بسیار مصر هستند، گفت: در همان کشورها، قانون‌گذار افرادی را با اختیار کامل برای مراقبت از اجرای قانون مشخص می‌کنند و این اقتضای جوامع مختلف است و در جامعه ما هم اگر دعوت و تأکید بر عمل به قانون و نهی از خطا و قانون‌گریزی نباشد، به تدریج مشکلاتی ایجاد می‌شود. رسالت پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر نیروهای انتظامی در همین موضوع است.

مظاهری با بیان این که محدود قانون در همه کشورها مشخص است و حتی کشورهای اروپایی داعیه‌‎دار آزادی، برای اجرای قوانین خود بسیار مصر هستند، و قانون‌گذار افرادی را با اختیار کامل برای مراقبت از اجرای قانون مشخص می‌کنند، ادامه داد: این اقتضای جوامع مختلف است و در جامعه ما هم اگر دعوت و تأکید بر عمل به قانون و نهی از خطا و قانون‌گریزی نباشد، به تدریج مشکلاتی ایجاد می‌شود که  این رسالت برعهده پلیس راهنمایی و رانندگی و سایر نیروهای انتظامی است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان با اشاره به این که همه مردم برای امربه معروف و نهی از منکر وظیفه دارند، اظهار کرد: نکته مهم این است که ضمانت حفظ یک جامعه اسلامی برپایی ارزش‌های اسلامی در فضای عمومی جامعه است و باید حتما موفق شوید ارزش‌ها و شعائر خودتان را در آن جامعه ظاهر کنید بوجود بیاورید و انجام دهید اگر خدایی ناکرده نتوانید این ارزش‌ها را ظاهر کنید و انجام دهید، حاکمیت اجتماعی و مدنی زیر سوال است.

 

وی بیان کرد: به لطف خدا از بعد از انقلاب با قدرت تمام امام راحل در رابطه این موضوع محکم ایستادند؛ شاخص همه نمادهای دینی ما موضوع عفت عمومی است عَلَم عفت عمومی مسئله حجاب و راس هرم عفت عمومی مسئله حجاب است؛ بعد از انقلاب، امام(ره) با قدرت ایستادند و اعلام کردند حجاب به‌عنوان امر الهی باید به‌عنوان قانون شناخته و اجرا شود، رهبر معظم انقلاب نیز در این زمینه می‌فرمایند: درباره حجاب آنچه حرام شرعی است، نباید در صحنه اجتماعی باشد.

 

مظاهری با بیان این که به لطف خداوند با عمل به این ارزش فضای عمومی جامعه ما تا حالا حفظ شد، عنوان کرد:  دشمن می‌خواهد این فضای عمومی جامعه ما را بشکند، دشمن می‌خواهد در آینده جامعه ما را به سمت یک انفجار بنام انفجار شهوت ببرد و می‌خواهد جامعه را به چالش شهوت مبتلا سازد.

 

وی ادامه داد: دشمن نسل جوان ما دهه ۷۰ و ۸۰ و ۹۰ را روی این موضوع هدف‌گذاری کرده؛ برای این موفقیت هم لوازم و ابزار شکستن عفت عمومی است که در راس آن و آغاز و دومینو اولش زدن حجاب عمومی است و بعد ناهنجاری پوششی است.

 

مظاهری گفت: ما در انجام این مهم محکم و قوی بودیم ولی در موضوع حجاب در این چندسال گذشته قدری کوتاهی شد موضوع حجاب در سطح جامعه راحت‌تر گرفته شد، کسانی که حجاب شرعی را رعایت نکردند تذکر داده می‌شد ولیکن مردم به راحتی رفت و آمدشان را داشتند.

 

وی با بیان این که در این دوسال گذشته دشمن رفت به سمت قدم دوم؛ قدم دوم نه این که شل حجابی یا بد حجابی باشد، گفت: دشمن در قدم دوم کشف حجاب و پوشش ناهنجار را در دستور کار خودش قرار داد.

مظاهری با اشاره به این که از ابتدای امسال و طبق دستور عمومی درباره این موضوع یعنی تذکر لسانی و برخورد با کشف حجاب و از ابتدای خردادماه تا پایان شهریورماه که آخرین گروه برای تذکر صرفاً لسانی فعالیت کردند، قریب به ۷ هزار نفر تذکر گرفتند، در حالیکه نه با کسی زد و خورد شد، نه خون از دماغ کسی آمد و نه هیچ مصداقی از شکایت وجود داشت.

 

شانتاژ رسانه‌ای می‌خواستند پوشش جامعه را عوض کنند

 

وی بیان کرد: موضوع فوت خانم امینی پشت پرده‎ایی داشت و دسیسه‌ه‎ای برای مقابله با این روند بود، که کار بجایی برسد که محکم در مقابل تذکر و این کسانی که مانع هنجار شکنی و زیر پا گذاشتن قانون بودند را مخمصه‌‌ای بیندازند که این تذکر انجام نشود که چالش بزرگی را در کشور درست کردن؛ بهانه را علم کردند و موضوع مبارک تذکر ارشادی را مورد هجمه قرار دادند و چون نسبت به اصل تذکر ارشادی هیچ عیبی نمی‌توانید پیدا کنید، در فضای مجازی فیلم‌ها و موضوعات مختلفی پخش کردند که اصلا هیچ ربطی به تذکر ارشادی نداشت؛ شانتاژ رسانه‌ای برای لغو یک کار مفید و موثر بوده یعنی اینها می‌خواستند پوشش جامعه را عوض کنند.

 

مظاهری بیان کرد: از حدود ۷ هزار نفری که در تهران تذکر گرفته بودند بالای ۸۵ درصد آنها برای بار دوم تکرار نشده بود، و این که پوشش آنها اصلاح شده بود، افراد جدید را در شبکه مجازی تحت تاثیر قرار می‌دادند.

 

وی با بیان این که در اصفهان هم حدود ۷۰۰ نفر تذکر ارشادی داده شده بود از اول خرداد تا پایان شهریور که بالای ۹۰ درصد موثر بوده، گفت: ولی باید این را می‌زدند که هنجارشکنی شود.

 

مظاهری  با تاکید براین که هر مجموعه و سازمان و کشوری قوانین خاص خود را دارد، اظهار کرد:   در کشور ما هم قانون اعلام می‌کند که حریم خصوصی هر شخص دخالتی ندارد و در آن آزاد است، اما فضای عمومی حتما باید قانون رعایت شود نمی‌توان به بهانه آزادی هر عملی انجام داد، همه کشورها حدود پوشش طبق قانون است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان  با بیان اینکه بی‌حجابی در ماده ۴۸ قانون اساسی به‌عنوان جرم شمرده شده و برای آن حبس و جریمه نقدی در نظر گرفته شده است، گفت: پیشنهاد مجموعه ستاد امر به معروف در این خصوص این بود که جرم بودن بی‌حجابی در حد اعلای قانونی آن باقی بماند، اما حدی از آن هم به‌عنوان تخلف در نظر گرفته شده و برای آن جریمه‌‎های گام به گام و بازدارنده ایجاد شود و در نهایت و در صورت اصرار بر انجام، به‌عنوان جرم شناخته شود و اگر این اتفاق بیفتد، جریمه‌ها خود به خود بازدارنده خواهد بود.

 

مظاهری با اشاره به خلاءهای قانونی موجود در برخورد با این تخلف، گفت: در این خصوص هم ضمیه‌‎های قانونی به کمیسیون فرهنگی داده شده، این پیشنهادات برای حفظ قوانین و جامعه مطرح شده و بسیار همسو و سازگار با اصول مدنی است.

 

وی تصریح کرد: هدف دشمن از راه‌‎اندازی این جریان، نه براندازی، هدف این بود که جریان انقلابی و ارزشی کشور را عقب بنشانند و وتوصیه عمل به قانون را نباشد و مردم امربه معروف و نهی از منکر نکنند، امروز دشمن به این خواسته رسیده است که دستگاه‌ها و مردم در مقابل ناهنجاری‌های جامعه سکوت پیشه کرده اند، در حالیکه مردم باید در مقابل تخلف‌‎ها تذکر دهند و در صورت تذکر همگانی و تکرار این عمل، حتماً موثر خواهد بود.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: برای اجرای درست قوانین، حفظ عفت عمومی و حفظ خانواده باید نهاد بالادستی مطالبه‌گر این مسائل باشد و در همین رابطه پیشنهاد شده که برای این موضوع و سایر موضوعات، هرچه سریع‌تر وزارت خانواده ایجاد شده و هویت بگیرد و ضامن انجام این امور در سطح جامعه باشد.

انتهای پیام/