‌مطالبه‌گری یک استاد بسیجی در خصوص آلودگی هوای اصفهان

عباس پاکدل از مطالبه گریش در خصوص آلودگی هوای اصفهان خبر داد و گفت: مطالبه‌گری که چند روز پیش صورت گرفت تا عذرخواهی رئیس سازمان محیط زیست کشور پیش رفت ولی لازم است همه مطالبه گری کنند تا پاسخ بهتری بگیریم.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، عباس پاکدل مسئول کانون بسیج اساتید ابومهدی المهندس (دانشگاه صنعتی اصفهان) و رئیس دانشکده کشاورزی این دانشگاه از مطالبه گریش در خصوص آلودگی هوای اصفهان خبر داد و گفت: مطالبه گری که چند روز پیش صورت گرفت تا عذرخواهی رئیس سازمان محیط زیست کشور پیش رفت ولی اگر همه مطالبه گری داشته باشند، پاسخ بهتری خواهیم گرفت.

در مطالبه گری دکتر پاکدل آمده است:

معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست جناب آقای دکتر سلاجقه

با سلام و عرض ارادت بنده بعنوان همکار قدیمی شما در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و عضو هیات علمی فعلی دانشگاه صنعتی اصفهان و رئیس دانشکده کشاورزی این دانشگاه از شما یک سوال جدی دارم و آن اینکه آیا شایسته نیست سازمان حفظ محیط زیست (!) در خصوص آلودگی زیست محیطی بسیار مرگ بار شهر اصفهان ورود نماید؟ به‌خدای احد و واحد شما و همکاران سازمان عریض و طویل حفاظت از محیط زیست در پیشگاه الهی و این ملت صبور مسئولید و باید دیر یا زود پاسخگوی آنها باشید. وای بر شما اگر بخاظر حفظ منافع عده‌ای و یا خدای نکرده حفظ میز و قدرت (که صد البته با شناختی که از شما دارم بعید است) سکوت نمائید! آسمان خاکستری و سیاه تقریبا هر روز ما اصفهانی‌ها، هوای آلوده و به شدت ناپاک، حیات ناسالم و دردناک محیط شهر زیبای اصفهان، تنها شهر توریستی با قدمتی تاریخی و آثار بسیار فاخر فرهنگی، آیا جز تعرّض به سلامت و بهداشت عمومی ملیون‌ها انسان فهیم و صبور این شهر  چیز دیگری می‌تواند باشد؟ آیا می‌دانید این آلودگی مفرط بصورت خاموش روزانه منجر به صدمات و خسارات بسیار جبران‌ناپذیری به جسم و جان و روح و روان هزاران انسان بی‌گناه در این شهر شده و خواهد شد؟؟؟ چرا شما  مسئولان سر در برف نموده و فکر می‌کنید مردم نمی‌فهمند !!!!  خاموش کردن ایستگاه‌های پایش کیفی هوا در شهر اصفهان چه مفهومی دارد؟ عدم تعطیلی مراکز آموزشی و اداری بدلایل امنیتی چه توجیهی دارد؟ چرا ممنوعیت استفاده از مازوت فقط در تهران رعایت می‌شود، ولی با توجه به شرایط حاد شهر اصفهان که به‌مراتب حساس‌تر از تهران است این موضوع رعایت نمی‌شود؟  چرا ۹۶ مشعل مازوت سوز نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان که از سال ۱۳۹۳ و با حکم مراجع قضائی خاموش شده بود، مجددا و بدون رعایت حداقلِ الزامات زیست محیطی و انجام فیلتراسیون خروجی‌ها، فک پلمب گردید؟ قطعا بخشی از دلایل اصلی افزایش مشکلات زیست محیطی این شهر با بيش از شش هزار اثر تاريخي، عدم شناخت محیط‌زیست و بی‌توجهی به نقش و اهمیت آن از سوی مسئولان بی‌کفایت استانی و کشوری است و بخشی از آن نیز ناشی از قدرت و مافیای تولید کنندگان و  عدم دخالت جدی مسئولان زیست محیطی شهر و کشور از جمله جنابعالی است که متاسفانه و به هر دلیل ناپسندی روزه سکوت گرفته‌اید‌!

جناب آقای دکتر سلاجقه بنده به نمایندگی از طرف جامعه نخبگانی دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان از شما انتظار دارم بعنوان مسئول ارشد حفظ محیط زیست کشور بصورت جدی در این خصوص ورود داشته باشید که در غیر اینصورت باید دیر یا زود پاسخگوی ملیون‌ها انسان بی‌گناه در پیشگاه الهی باشید !!!!

والسلام علی من التبع الهدی

عباس پاکدل

رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان