با حضور جانشین سازمان بسیج اساتید استان اصفهان؛

برگزاری جلسه هماهنگی جشنواره هنری و ادبی جان فدا در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان

جلسه هماهنگی جشنواره هنری و ادبی جان فدا با حضور مشرف زاده سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان، سعید مسینه جانشین سازمان بسیج اساتید استان اصفهان، غلامرضا حسنی مقدم رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان اصفهان، افضل روانگرد مسئول بسیج اساتید دانشکده فنی وحرفه‌ای شهید مهاجر اصفهان و همچنین مسئولین و نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کاشان و آران و بیدگل و نطنز و بادرود در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان برگزار شد

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، جلسه هماهنگی جشنواره هنری و ادبی جان فدا با حضور مشرف زاده سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان، سعید مسینه جانشین سازمان بسیج اساتید استان اصفهان، غلامرضا حسنی مقدم رئیس بسیج اساتید دانشگاه فنی وحرفه‌ای استان اصفهان، افضل روانگرد مسئول بسیج اساتید دانشکده فنی وحرفه‌ای شهید مهاجر اصفهان و همچنین مسئولین و نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کاشان و آران و بیدگل و نطنز و بادرود در دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان برگزار شد

حمیدرضا  تفویضی رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید رجایی کاشان ضمن خیرمقدم به اعضا و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات ماه مبارک رمضان گفت: چیزی که مورد غفلت واقع شده و یکی از مطالبات مصرح حکیم فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی است، بحث هنر می‌باشد.

وی با بیان این که هنر آن‌طور که بایسته و شایسته است از آن بهره‌برداری نشده است، هنر را کلید فهم زندگی انسان و یک فرآیند و امر تدریجی و مستمر و تأثیرگذار دانست، اظهار کرد: جشنواره هنری و ادبی جان فدا یکی از اقدامات خوب در این زمینه و آمادگی کامل برای هرگونه همکاری در این جشنواره داریم.

تفویضی ادامه داد: انشاالله با حمیت، هماهنگی و هم‌گرایی که نتیجه آن هم‌افزایی است تا رسیدن به نتیجه مطلوب و مؤثر فعالیت‌ها ادامه‌دار باشد.

در ادامه جلسه هادی مشرف زاده سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان و رئیس جشنواره هنری و ادبی جان فدا با اشاره به برگزاری این جشنواره در سطح دانشگاه‌های استان اصفهان و در ذیل کنگره شهدای استان اصفهان، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره احیای گفتمان ایثار و شهادت با محوریت شهید حاج‌قاسم سلیمانی می‌باشد.

وی اظهار کرد: بدون شک یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دستاورد محور مقاومت است هر کشوری که در سال‌های اخیر دچار فتنه‌انگیزی‌ها شد از حمایت جمهوری اسلامی توانست بهره مند گردد که با مدیریت جهادی حاج قاسم سلیمانی پیروزهایی حاصل گردید.

مشرف زاده افزود: نتیجه این مقاومت این بود که ابرقدرت‌ها به خود اجازه نمی‌دهند تهدیدهای خود را عملی کنند و لذا نقطه قوت ما مقاومت بود که ان‌شاءالله بتوانیم با برگزاری این جشنواره آن را در دانشگاه‌ها و بین دانشجوها بعنوان گفتمان غالب داشته باشیم.

وی  با اشاره به این که در این جشنواره زبان هنر مدنظر است، از این جهت که هنر زبان عام است دارای اهمیت است و ماندگاری آن از مرزها عبور می‌کند، عنوان کرد: دانشجو وقتی اثر هنری را با هدف گذاری خلق می‌کند چون از جانش برمی‌آید بر جان می‌نشیند و لذا انتظار ما این است که دانشجویان هنرمند آثار نفیسی را خلق کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله اقدامات ما مورد عنایت حضرت ولیعصر (عج) قرار بگیرد و در آخرت مشمول شفاعت شهیدان شویم.

در ادامه جلسه سید محمد قلمکاریان دبیرعلمی جشنواره و مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه پیام نور استان اصفهان به بیان توضیحاتی در خصوص اولین جشنواره هنری و ادبی جان فدا پرداخت و گفت: امیدواریم در فرصت باقی‌مانده تا برگزاری جشنواره گفتمان غالب دانشگاه‌ها بحث مقاومت و انقلاب اسلامی باشد.

وی با بیان این که آثار تولیدی در این جشنواره که حول  موضوعات ایثار و شهادت، معنویت‌گرایی،  روحیه مقاومت و فداکاری و نوع‌دوستی،  استکبارستیزی، تعهد و ایمان با محوریت مقاومت و انقلاب اسلامی است،  معرفی الگوها، شهدا، جانبازان و ایثارگران محقق خواهد شد.

دبیر جشنواره گفت: لازم است روحیه مقاومت و ایثار برای دانشجویان تبیین شود تا دانشجویان با شناخت کامل در این جشنواره شرکت نمایند.

در ادامه جلسه علی حاجیان دبیر اجرایی جشنواره و معاون سیاسی انجمن فرزندان شاهد و ایثارگر استان اصفهان به بخش‌های مختلف جشنواره اشاره کرد و گفت : این جشنواره در پنج بخش هنری، ادبی، پژوهشی ، فن‌آوری و نوآوری برگزار می‌شود؛ همچنین سه بخش ویژه خادم یاران گلستان شهدا، راهیان نور و بخش دانش‌آموزی هم برای آن در نظر گرفته شده‌است.

 

دبیر اجرایی جشنواره گفت: اساتید، دانشجویان و کارکنان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند و بایستی برای شرکت آنان زمینه‌های لازم فراهم شود.

در ادامه این جلسه اعضای حاضر به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند و سوالات خود را مطرح نمودند.

اولین جشنواره ادبی و هنری جان فدا با محوریت مقاومت و انقلاب اسلامی ویژه عموم دانشگاهیان استان اصفهان در اردیبهشت ماه برگزار می شود و مهلت ارسال آثار  به این جشنواره تا ۲۶ اردیبهشت  اعلام شده است و مراسم اختتامیه آن سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر برگزار خواهد شد.

همچنین در ابتدای ورود اعضای دبیرخانه جشنواره هنری و ادبی جان فدا به دانشکده فنی و حرفه ای شهید رجایی کاشان حاضرین با حضور در مقبره شهدای  گمنام به مقام شامخ شهیدان ادای احترام نمودند.

انتهای پیام/