دکتر محمود هاشمی عنوان کرد:

ایجاد اندیشکده‌های برنامه محور در استان‌ها از برنامه‌های بسیج اساتید است‌

معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید کشور با بیان اینکه در این نهاد طرح نهضت ستادی دنبال می‌شود گفت: ایجاد اندیشکده‌های برنامه محور در استان‌ها ار برنامه‌های بسیج اساتید است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند‌، محمود هاشمی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  با بیان اینکه ما به  هر استان که می‌رویم بر حسب وظیفه گزارشی از وضعیت طرح‌ها و برنامه‌ها بیان می‌کنیم و از رهنمودهای نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها هم استفاده می‌کنیم اظهار داشت: رویکرد اصلی بسیج اساتید در کشور چهار برنامه است.

وی ادامه داد: یک رویکرد معرفی ظرفیت‌های نخبگانی به دولت برای مشاغل مختلف و جاهایی که درخواست برای مسئولیت‌ها و مشاغل می‌شود است که در این راستا ظرفیت‌های تخصصی را بیان می‌کنیم.

هاشمی بیان کرد: همچنین شناسایی ظرفیت‌ها و مشکلات موجود در شهرها و استان‌ها و ارائه راهکار برای حل مسائل همراه با نقد عالمانه و منصفانه دلسوزانه نسبت به عملکرد دولت از دیگر رویکردهای سازمان بسیج اساتید است.

معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید کشور با تاکید براینکه معتقدیم دولت سیزدهم که روی کار آمده همه ظرفیت نظام و انقلاب است،گفت: استان خراسان جنوبی در  انتخابات۱۴۰۰ انقلابی ترین استان در انتخابات بود و به فرمان رهبری لبیک گفت و  مدال افتخار را در کشور بلند کرد.

هاشمی گفت: موضع گیری نسبت به موضوعات مختلف در کشور و مطالبه گری، برنامه طرح حل مسئله به کارگزاران از دیگر رویکردها است و در مقام مطالبه این است که نسبت به موضوعات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی موضع گیری خوبی داشته باشیم چرا که رهبری گفتند جریان سازی را در بین دانشگاه و دانشجویان داشته باشیم و صدای انقلاب و صدای نظام همین موضع گیری نهضت انقلابی است که جریان نهضت ستادی دنبال می‌کند.

بیانیه گام دوم انقلاب با مظلومیت مواجه شد

وی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب با مظلومیت مواجه شد  چرا که در همان زمان سیل لرستان و خوزستان رخ داد و ظرفیت‌های کشور دچار سیل شدند  سپس کرونا آمد و  آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نشد.

هاشمی با بیان اینکه برنامه ریزی برای تقویت باورهای دینی و معرفتی اساتید جزو برنامه‌های آموزشی است افزود: ولایت استادی حلقه‌های آموزشی،  جریان شناسی‌ها، فرهنگی، سیاسی همه جزو آموزش‌هایی است که در دستور کار نهضت استادی بسیج اساتید است.

وی  ایجاد اندیشکده‌های برنامه محور را از دیگر برنامه‌های بسیج اساتید دانست و گفت: اندیشکده‌ها در استان‌های مختلف از جمله در  خراسان جنوبی  در خصوص محصولات استراتژیک تمرکز دارد که امید است خروجی تبدیل به عمل شود.

حجت الاسلام سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز اظهار داشت: همه ما باید توجه داشته باشیم که وظیفه ما نسبت به قبل سنگین تر شده است زیرا تحقق هر امری مشروط به وجود مقتضی و مانع است اول انقلاب مانع زیاد بوده است که شما مردم با توکل بر خدا پشت سر گذاشتید.

وی با بیان اینکه بعد از اتفاقات تلخ و شیرینی که پشت سر گذاشتیم حالا برای ما آزمایش بزرگی است  چرا که امروز هر سه قوه همسو شدند و همه آنها همسوی با مردم هستند، افزود: از اول انقلاب موانع سخت بوده و متناسب با موانع مردم تحمل کردند  و به لطف خدا امروز کلید رمز قفل باز شده است و به معنای این است کار شروع شده است و امروز روزی است که بدون طرح برنامه کارشناسی نظارت زمان بندی نمی‌توان به نتیجه رسید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطالبه گری از دولت سیزدهم را از امور مهم دانست و گفت: برای اینکه بیداری رقم خورده و مایه امید شده است نباید تبدیل به غفلت شود و مطالبه گری هم باید به شیوه استاندارد کارشناسی شده و بر حسب ادب، اخلاق و دلسوزی باشد.

عبادی با بیان اینکه مطالبه گری‌ها باید همراه با  پیشنهادهای کار ساز باشد  ادامه داد: آنچه را که از ناحیه اساتید مطرح است اینکه اساتید هم در میان مردم هستند و هم در  محیط دانشگاه حرفشان سند است که می‌تواند بسیار موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان ما  دو برگ برنده دارند یکی اینکه در تبلیغات تجربه عظیمی دارند چرا که می‌گویند همه گزینه‌ها روی میز است و بر حیله و دروغ متوسل می‌شوند گفت: اما امتیاز شما این است هرچه می‌گویید پشتوانه دارد اما دشمنان درصدند و تلاش می‌کنند پازلی را که خود می‌خواهند  قالب کنند را تحمیل کنند اما گاهی ممکن است به اتکای درایت جنبه‌های تبلیغاتی را رها می‌کنیم در حالیکه باید تبلیغات را زیاد کنیم.

عبادی افزود: در خراسان جنوبی به شکر خدا مسلمانان هم زیستی خوبی داشته و دارند ک مزاق به گونه ای بوده که برای عزاداری امام حسین هنوز هم وقف دارند و اطعام می‌دهند که خبر خوبی است اما آنچه بیان است اینکه همواره همه در معرض آسیب  و آزمایش هستیم و خطر همه را تهدید می‌کند.