استادان بسیج اساتید اصفهان:

بیان بسیاری از دستاوردها به شکلی که مردم حقیقت انقلاب را دریافت کنند نبوده

استادان بسیج اساتید اصفهان بر این باورند که حقایق دستاوردهای انقلاب به دلایل مختلف به مردم گفته نشده است، چه این که در بیان بسیاری از دستاوردهای آشکار انقلاب کوتاهی شده و چه این که بسیاری از دستاوردهای انقلاب آشکار و قابل محاسبه نیستند بیان آن‌ها به شکلی که مردم حقیقت انقلاب را دریافت کنند نبوده است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان به نقل از صاب نیوز؛ در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بسیار سخن گفته شده ولی آن طور که شایسته بوده و سبب روشن شدن مردم در مورد تفاوت این انقلاب و این نظام با رژیم شاهنشاهی یا با سایر نظام‌های حاکمیتی دنیا است مطلب گفته نشده است.

همه کارشناسان آزاده بر این باورند که حقایق انقلاب به دلایل مختلف از کم‌کاری انقلابیون گرفته تا رخنه انسان‌های نفوذی در بین انقلابیون، یا نداشتن سواد و دانش مورد نیاز و غیره به مردم گفته نشده است و این درّ گران‌بها باز نشده باقیمانده است.

بسیاری از دستاوردهای انقلاب آشکار هستند ولی همین دستاوردها نیز به میزان کافی به مردم گفته نشده‌اند و بسیاری از دستاوردهای انقلاب آشکار و قابل محاسبه نیستند و یا بیان نشده‌اند و یا بیان آن‌ها به شکلی که مردم حقیقت آن را دریافت کنند نبوده است.

دکتر رضا مختاری ملک‌آبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز» به مناسبت فرا رسیدن چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مورد دستاوردهای انقلاب در حوزه دانشگاه با تأکید بر این که رشد دانشگاه‌های کشور هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ کمی درطول سال‌های بعد از انقلاب قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، گفت: متأسفانه فرمان جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب آن طور که شایسته بوده به اجرا درنیامده است و عموماً مردم از این دستاوردها بی‌اطلاع هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان اظهار کرد: بعد از انقلاب امکان دسترسی محروم‌ترین نقاط کشور به دانشگاه با تأسیس دانشگاه پیام نور میسر شد که این دانشگاه به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب از سال ۱۳۶۷ شکل گرفت و تنها در استان اصفهان ۴۴ شعبه راه‌اندازی کرد.

وی ادامه داد: چه زمانی در رژیم سابق چنین امکاناتی برای تحصیل جوانان فراهم شده بود در حالی که این مسأله ارتباطی هم به پیشرفت‌های جهانی ندارد بلکه کافی بود با توجه به درآمد بالای نفتی کشور در آن زمان که چندین برابر درآمد نفتی کنونی است و مخارج بسیار کمتر آن زمان کشور با توجه به نسبت بسیار پایین جمعیتی نسبت به الان، اراده و تدبیری بود تا این امکان برای عموم مردم فراهم شود.

مختاری علاوه بر رشد کمی دانشگاه‌های کشور بعد از انقلاب، رشد کیفی تحصیلات عالی را از دیگر دستاوردهای انقلاب در حوزه دانشگاه‌ها بیان و به رشد علمی کشورمان در علوم نوظهور اشاره کرد.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان خاطرنشان کرد: تنها کافی است مقایسه‌ای انجام داد بین رتبه ایران در جهان در علوم مختلف قبل از انقلاب با بعد از انقلاب تا به موفقیت‌های عظیم انقلاب در حوزه علمی پی برد.

وی قرار داشتن ایران در علوم نانو، هوش مصنوعی، ماهواره و علوم فضایی، علم هسته‌ای، فناوری موشکی و غیره در بین چند کشور برتر دنیا را افتخاری بزرگ برای کشورمان دانست و این پیشرفت کشور را که بعد از انقلاب و در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دست آمد را غیرقابل انکار خواند.

مختاری گفت: مقایسه تعداد مقالات منتشر شده دانشمندان ایرانی در مجلات علمی بین‌المللی قبل و بعد از انقلاب و همچنین مقایسه تعداد دانشمندان کشورمان که در بین یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار می‌گیرند قبل و بعد از انقلاب نیز شاخص‌های خوبی برای پی بردن به تغییرات کیفی دانشگاه‌ها با وقوع انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان تصریح کرد: ما با بیان نکردن این دستاوردها فرصتی را برای دشمنان فراهم می‌کنیم تا با ابزار رسانه و فضای مجازی از طریق جنگ شناختی و ادراکی با تکنیک‌های رسانه‌ای بر مخاطبان خود و بر عموم مردم جامعه تأثیر گذاشته و نظام و انقلاب را ناکارآمد نشان دهند در حالی که خود ایشان هم می‌دانند انقلاب اسلامی، ایران را تا چه نقطه‌ای بالا برده است.

دکتر حسین مطیع  معاون تبیین و گفتمان سازی بسیج اساتید استان اصفهان نیز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صاحب نیوز در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: با وقوع انقلاب اسلامی در ایران، دستاوردهای بسیار متنوعی نصیب ملت ایران شد که برخی مادی و برخی معنوی است و برخی قابل محاسبه و برخی غیرقابل محاسبه است.

این عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: بسیاری از دستاوردهای مادی و قابل محاسبه نظام جمهوری اسلامی در کتاب‌های خوبی همچون صعود چهل ساله جلد یک و دو به رشته تحریر درآمده است و به صورت مستند قابل در دسترس قرار گرفته است.

وی گفت: اما انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای غیرقابل محاسبه‌ای نیز دارد که کمیت‌پذیر نبوده و نمی‌توان آن را با اعداد و ارقام و نمودار صریح نشان داد مانند وضعیت اخلاقی، فرهنگی و معنوی جامعه لذا به آن‌ها کمتر پرداخته شده است در حالی بسیار حائز اهمیت هستند.

مطیع تربیت انسان‌های صالح در کشور را یکی از دستاوردهای انقلاب عنوان کرد که رهبر معظم انقلاب در مورد آن از عبارت «فتح الفتوح» استفاده کردند و فرمودند «فتح الفتوح امام راحل تربیت جوانان خداجوی بسیجی بود».

این استاد دانشگاه با اشاره به این که این سخن رهبر انقلاب دارای سه خصلت هستند اول جوان بوده و صفات جوانی را دارند، دوم به دنبال سیر الی الله هستند و سوم بسیجی یعنی همواره در صحنه هستند، اظهار کرد: این افراد شاخص و در تراز جهانی هستند و آن‌ها را می‌توان به عنوان نخبه به دنیا معرفی کرد.

وی افرادی مانند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید محسن حججی، شهید محمود شهریاری، شهید مرتضی آوینی، شهید محمدابراهیم همت، شهید حاج حسین خرازی، شهید مهدی باکری، شهید حاج احمد کاظمی، شهید مصطفی احمدی روشن، شهید مصطفی چمران، مرحوم عبدالله والی، شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی را نمونه‌هایی از این انسان‌های تربیت یافته در مکتب انقلاب اسلامی برشمرد که شناخته شده هستند.

مطیع این مسأله را نشان‌دهنده کارآمدی انقلاب اسلامی ایران در عرصه فرهنگ و بالاخص تعلیم و تربیت دانست که یکی از مهمترین مؤلفه‌های قابل بررسی هر نظام و حکومتی است.

انتهای پیام/