معاون سازمان بسیج اساتید استان اصفهان؛

استیصال آمریکایی‌ها، پای بایدن را به عربستان کشانده است

معاون سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت:: آمریکا سعی می‌کند یاران خود را در منطقه دریابد در صورتی‌که شاهد بودیم در زمان به قدرت رسیدن بایدن، او عربستان را کنار زد و مراوده‌ای نداشت اما در شرایط فعلی که نیازمند تقویت منافع خودشان هستند به سمت گاو شیرده حرکت می‌کنند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، بیژن شمس، معاون سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به سفر قریب‌الوقوع بایدن به عربستان سعودی اظهار داشت: هر زمانی که آمریکایی‌ها در نقطه‌ضعف قرار می‌گیرند، سفرهای خود را آغاز می‌کنند.

 

وی با یادآوری اینکه سفر بایدن به عربستان نشان‌دهنده چند نکته است، توضیح داد: نکته اول اینکه آمریکا در مذاکرات با ایران دچار مشکل و متوجه شد که هیچ گزینه‌ای را نمی‌تواند بر روی میز بگذارد اما درعین‌حال به این مذاکرات محتاج و در همین راستا نیازمند حضور در منطقه است و این موضوعات نشان‌دهنده به استیصال رسیدن آن‌ها است.

 

شمس افزود: آمریکا سعی می‌کند یاران خود را در منطقه دریابد درصورتی‌که شاهد بودیم در زمان به قدرت رسیدن بایدن، او عربستان را کنار زد و مراوده‌ای نداشت اما در شرایط فعلی که نیازمند تقویت منافع خودشان هستند به سمت گاو شیرده حرکت می‌کنند.

 

معاون سازمان بسیج اساتید اصفهان یادآور شد: نکته دیگر اینکه هم عربستان و هم رژیم کودک کش صهیونیستی با فتوحات انصارالله در نقطه‌ضعف قرار گرفتند و در همین راستا نیازمند انجام مراوداتی هستند زیرا به چالش‌های زیادی برخوردند یعنی شرایط برای توازن قدرت مهیا شده و قدرت منطقه‌ای محور مقاومت نسبت به عوامل دشمن در منطقه برتری پیدا کرده است.

 

وی پیرامون شرایط فعلی آمریکا در جهان تصریح کرد: آمریکا در مدت اخیر و خصوصاً در مانور قدرتمند ایران، روسیه و چین در آبراه‌های ونزوئلا (که نشان‌دهنده قدرت منطقه و فرامنطقه‌ای ایران است زیرا اتحاد بین کشورهایی صورت‌گرفته که منافع اقتصادی، نظامی و هژمونی آمریکا را مورد هدف قرار داده) در نقطه‌ضعف قرار گرفته و برای احیای خود و حضور در منطقه سعی می‌کند یاران قدیمی خود را مجدد دریابد.

 

شمس پیرامون ارتباط سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان سعودی با شرایط فعلی رژیم غاصب صهیونیستی اظهار کرد: در چند ماه اخیر رژیم غاصب صهیونیستی دچار فروپاشی‌های مختلف خصوصاً در حوزه دولت جعلی خود شده و نتوانسته استقرارش را حفظ کند در این راستا نیازمند حمایت آمریکا است به همین علت یکی از اهداف این سفر تقویت مناسبات بین عربستان و رژیم غاصب صهیونیستی است.

 

معاون سازمان بسیج اساتید اصفهان با اشاره به نقش عربستان سعودی در راستای تأمین منابع مالی آمریکا تصریح کرد: آمریکایی‌ها با تفکری که دارند هرکجا که می‌روند به دنبال منافع خود هستند و به دیگران سودی نمی‌رسانند که در کشورهای مختلف شاهد این موضوع بودیم.

 

وی با بیان اینکه عربستان در طول چند سال گذشته با ارتباطی که با آمریکا برقرار کرده در نقطه‌ضعف و جنگ فرسایشی با یمن قرار گرفته، گفت: در نتیجه این روند عربستان روزانه شکست‌های پیاپی را شاهد است زیرا نتوانسته جایگاه نفتی خود در منطقه را حفظ کند.

 

 

 

شمس پیرامون نتیجه ارتباط عربستان با آمریکا خاطرنشان کرد: شاهد بودیم که آمریکا با حمایت از اوکراین باعث نابودی اوکراین و جنگ در اروپا شد و در همین مسیر با حمایت از عربستان نیز به‌احتمال زیاد همین اتفاق خواهد افتاد.

 

معاون سازمان بسیج اساتید اصفهان با بیان اینکه عربستان در حال حاضر اسیر جنگ خودساخته‌ای است که علیه ملت مظلوم یمن شروع کرده‌ است اما شر آن‌ها عربستان بازگشت و امروز از سر استیصال به دنبال کمک‌های بیرونی هستند، تصریح کرد: همان گونه که آمریکایی‌ها در دوره ترامپ از این گاو شیرده بهره بردند و سامانه‌های آنان نتوانست در برابر عزم و اراده ملت مجاهد یمن بایستد و تجهیزات نظامی آن‌ها از بین رفت، امیدواریم که در شرایط فعلی نیز همین اتفاق رخ دهد.

 

وی تأکید کرد: عربستان سعودی با این دعوت و مراودات در نقطه‌ضعف قرار خواهد گرفت و پیروزی یمنی‌ها در منطقه و محور مقاومت را خواهیم دید.

 

شمس با بیان اینکه چند ماه اخیر اعتراضات گروه‌های مختلف نسبت به عملکرد بایدن برای عدم کنترل اوضاع داخلی آمریکا و خصوصاً تورم آمریکا رقم خورد که ناکارآمدی بایدن را نشان می‌دهد، تصریح کرد: بایدن برای اینکه بتواند شرایط را به حالت قبل برگرداند و نفت و گازی که از روسیه تهیه می‌کرد را جبران کند، دنبال است در ادامه این سفر روابط خود با عربستان سعودی را در حوزه نفت تقویت کند باتوجه‌به اینکه وابسته زیادی به نفت خاورمیانه دارد.

 

معاون سازمان بسیج اساتید اصفهان افزود: به نظر می‌رسد با وجود هم‌پیمانی که در کشورهای مختلف و خصوصاً ورود ونزوئلا به عرصه نفت و تعیین‌کنندگی ایران در قیمت اتفاق افتاده شرایط دگرگون شده یعنی عربستان جایگاه خود را ازدست‌داده و آمریکا تلاش می‌کند تا شرایط داخلی خود را به ثبات بازگرداند اما این اتفاق رخ نخواهد داد.

 

وی پیرامون عددم اقبال جمعی مردم آمریکا به رئیس‌جمهورشان بیان داشت: عدم اقبال مردم آمریکا به بایدن به ۲ عامل بازمی‌گردد اول گرانی‌ها و تورم بی‌سابقه‌ای که در این کشور اتفاق افتاده و نکته دیگر اینکه مردم آمریکا متوجه شده‌اند که علت اصلی جنگ در اوکراین و تورم دنیا ورود و بدعهدی‌های آمریکا در ناتو است.

 

شمس در پایان بیان کرد: آمریکایی‌ها هر زمانی که در نقطه‌ضعف قرار می‌گیرند، خصوصاً در منطقه خاورمیانه با ایجاد ائتلاف‌های مختلف در حوزه اقتصادی میان ایران و دیگر کشورها احساس می‌کنند که فشارها و تحریم‌ها نمی‌تواند در مقابل عزم و اراده ملت ایران و محور مقاومت پایداری کند سعی می‌کنند با خوش‌خدمتی به یاران قدیمی خود در منطقه آبروی ازدست‌رفته خود را بازیابی کنند.

 

انتهای پیام