اسرائیل غدهٔ سرطانی دست نشانده استکبار جهانی در غرب آسیا است

رئیس دانشگاه اصفهان در نشست هم اندیشی استادان که به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دفتر هم اندیشی استادان، بسیج استادان و معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه در محل تالار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد، تصریح کرد: اسرائیل یک غدهٔ سرطانی است که استکبار جهانی در غرب آسیا برای حفظ منافع خود گذاشت تا سیاست های توسعه طلبانه اش را اجرا کند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان،  حسین هرسیج  رئیس دانشگاه اصفهان، با توصیف و تحلیل حوادث اخیر تصریح کرد : امروز روند پیروزی های گذشتهٔ رژیم صهیونیستی تبدیل به شکست های پی در پی شده است.

وی در ادامه با تأکید بر منویات اخیر مقام معظم رهبری در محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی اظهار کرد: طوفان الاقصی نشان داد که مردم غزه هم مظلوم و هم مقتدر هستند زیرا ضربهٔ محکمی را به صهیونیسم وارد کردند.

هرسیج افزود: مقاومت فلسطین و رژیم غاصب اسرائیل تا قبل از عملیات طوفان الاقصی در اکتبر ۲۰۲۳، چهار جنگ را پشت سر گذاشتند. در هر یک از این جنگ‌ها، حماس و گروه‌های مقاومت به طور پیوسته سعی در به روز رسانی توان نظامی و عملیاتی خود داشته‌اند.

وی با بیان این که حماس با استفاده از جنگ ترکیبی قدرت و توان خود را به دشمن نشان داد تصریح کرد: طوفان الاقصی به عنوان عملیاتی ترکیبی، اوج توان تهاجمی حماس را به نمایش گذاشت.

هرسیج یکی از مهم ترین دلایل دستاوردهای چشمگیر گروه های مقاومت در نبرد اخیر طوفان الاقصی را بهره گیری از الگوی نبردهای ترکیبی و چندبعدی دانست.

امروز روند پیروزی های گذشتهٔ رژیم صهیونیستی تبدیل به شکست های پی در پی شده است

وی افزود:  شکست سنگین اطلاعاتی رژیم صهیونیستی آن هم در مواجهه با تنها یکی از گروه های محور مقاومت نشانگر سطح بالای آسیب پذیری رژیم صهیونیستی در میدان نبردهای ترکیبی و چند بعدی است.

مقامات و اندیشمندان اروپایی و آمریکایی رژیمی را که بر اساس اشغال، ترور و آواره کردن مردم از خانه هایشان شکل می گیرد را به عنوان نمونه لیبرال دموکراسی معرفی می کنند.

رژیم صهیونیستی جز سه کشور برتر در حوزه امنیت و اطلاعات است که همواره با حمایت های استکبار جهانی از قدرت،ثروت ، رسانه و ابهت پوشالی برخوردار بوده است ولی امروز در مقابل مردم فلسطین و در نبرد طوفان الاقصی دچار شکست و ذلت شد.

وی تصریح کرد: امروز کشورهای منطقه جرأت حمایت از غزه را ندارند زیرا مزدور و تابع کشورهای استکباری هستند.

دکتر هرسیج حمایت از مردم مظلوم غزه را امتحان الهی دانست که بسیاری از کشورهای منطقه، سازمان حقوق بشر و سازمان ملل در این امتحان شکست خوردند. وی اظهار امیدواری کرد که کشور ایران بتواند با افتخار پیروز این امتحان باشد.

وی تصریح کرد: لیبرال دموکراسی دیگر نمی تواند به عنوان یک آلترناتیو مطرح شود و این مهم نشان می دهد که در تمدن غربی اصل بر لیبرالیسم نیست بلکه اصل بر منفعت است.

هرسیج اذعان داشت: روز به روز قدرت صهیونیست رو به افول است و به عنوان یک کشور مجعولی که خواهان تصرف رود نیل تا فرات بود، امروز در مقابل مردم مقتدر غزه به زانو درآمده است.

رئیس دانشگاه گفت: ما باید به اقتدار مردم مظلوم فلسطین ببالیم زیرا مقاومت فلسطین به نقطه ای رسیده است که شکستی غیر قابل ترمیم به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

وی افزود: در کشور ما قبل از انقلاب ایدئولوژی های مختلفی شکل گرفت ولی هیچ کدام نتوانستند مردم را متحد و منسجم کنند و در نهایت با پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) نسخهٔ جدیدی را ارائه کرد.

امروز همین نسخهٔ امام(ره) است که برای صهیونیسم مشکل ایجاد کرده است. در این مدل هم بحث استقلال و هم آزادی در مقابل استبداد مطرح است. ولی این استقلال و آزادی را در جمهوریت و اسلامیت می داند. این مدل در واقع به عنوان مردم سالاری دینی مطرح می شود که از همان آغاز انقلاب امام توانسته بود بر قلب ها نفوذ پیدا کند.  اولین کار امام این بود که سفارت اسرائیل را تحویل فلسطین داد زیرا نمی توانست رژیمی که بر اساس اشغال و تجاوز بنا شده است را قبول کند.

 

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری تصریح کرد: رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نیروی هوایی در سال ۱۳۹۱ اظهار کرد: من دیپلمات نیستم من انقلابیم و حرفم را صریح و صادقانه می زنم.

دکتر هرسیج تبیین کرد: من انقلابیم یعنی من به وضع موجود بسنده نمی کنم و همواره به دنبال تغییر و تحول مثبت در کشور هستم.

همچنین تعبیر امام(ره) از امریکا شیطان بزرگ بود و این نشان می دهد که مدیریت در دست آمریکا است و اسرائیل تابع آن است.

اسرائیل یک غدهٔ سرطانی است که  استکبار جهانی در غرب آسیا برای حفظ منافع خود گذاشت تا سیاست های توسعه طلبانه خود را اجرا کنند.

رئیس دانشگاه اصفهان، هدف اصلی استکبار را ایران دانست و تصریح کرد:  ما باید مواظبت کنیم که این سرطان کشورهای منطقه را نگیرد.

هسته اصلی علایم ظهور حضرت امام زمان(ع)، فلسطین است

وی در ادامه تصریح کرد، وظیفهٔ دینی، انسانی ما این است که از مسضعفین حمایت کنیم و در مقابل استکبار جهانی باستیم.

قدرت حماس قدرت نظامی نیست بلکه همان قدرت نرم است که حضرت امام(ره) نیز داشت.

هسته اصلی علایم ظهور حضرت امام زمان(ع)، فلسطین است. همهٔ کشورها به فلسطین وصل هستند.

 

انتهای پیام/