امروز آمریکا توان حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی را ندارد و نخواهد داشت/انتظار ما از نخبگان تبیین عملیات وعده صادق و دستاوردهای آن است

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) در نشست تبیینی «اشتباه رژیم صهیونیستی و تنبیه آن» که توسط بسیج اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان با همكاری بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، با بیان این که امروز آمریکا توان حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی را ندارد و نخواهد داشت گفت: انتظار ما از نخبگان تبیین عملیات وعده صادق و دستاوردهای آن است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان،سردار مجتبی فدا ضمن تبریک اجرای عملیات وعده صادق؛ به نقش دانشگاهها و نخبگان هم اشار کرد و گفت: این عملیات نشان داد که ما ظرفیتی باید ایجاد کنیم که در رشد و توسعه  و پیشرفت علمی کشور زمینه‌های تقویت و قوی‌تر شدن ایران را بیش از این چیزی که هست فراهم کنیم و درود و سلام میفرستیم به روح حضرت امام که این خودباوری و اعتماد را به ما یاد داد و در دل ملت و مردم ایران ترزیق کرد، و گرامی میدارم یاد و خاطره همه شهدا بخصوص شهدای اخیر شهید سردار زاهدی.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) در ادامه به بیان سجایای اخلاقی و ویژگی‌های فردی شهید زاهدی اشاره نمود و گفت: سرباز ولایت بودن، انگیزه خدمت‌گذاری، توفیق حضور در جبهه مقاومت، توجه به احکام دین و پرداخت وجوه شرعی، دستگیری از نیازمندان، خوش‌رویی، رازداری، اقتدار، صبر، آرامش، طمأنینه داشتن و اهل دعا و توسل و قرائت قرآن بودن را از خصوصیات این شهید برشمرد.

 

این یادگار دوران دفاع مقدس عامل تربیت چنین انسانی را پدر روحانی شهید زاهدی بیان کرد که دارای ۹ فرزند پسر و ۱ فرزند دختر بود و در کنار روحانی بودن، آهنگری می‌کرد و رزق و روزی خانواده خود را از این راه تأمین می‌کرد و در زمان دفاع مقدس همزمان پدر و ۹ فرزندش در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور پیدا کرده بودند.

 

سردار فدا عنوان کرد: زمانی که فرزند نخبه شهید زاهدی می‌خواست به استخدام سپاه درآید شهید زاهدی با من تماس گرفت و از من خواست در گزینش وی هیچ ملاحظه‌ای به خاطر پدرش نشود و زمانی که فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین -علیه السّلام- بود به برادرش که از پاسداران این لشکر بود دستور داده بود وارد ساختمان ستاد فرماندهی نشود.

 

فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان با بیان این که شهید زاهدی دو روز قبل از شهادت، در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان، به زیارت ثامن الحجج در مشهد مقدس رفته بود و همان جا برات شهادت را از امام رضا -علیه السّلام- گرفته بود، افزود: این شهید والامقام در آخرین سفر خود به اصفهان به دیدن اقوام و دوستان رفته و از همه حلالیت طلب کرده بود.

 

وی بیان داشت: انقلاب امام بود که مسئله فلسطین را آورد صدر مسائل جهان اسلام؛ یکی از ویژگی‌های انقلاب و امام ما همین بود، خیلی ها را داشتیم در اول انقلاب به کشور ما سفر کردند عَلَم مبارزه با رژیم صهیونیستی را بدست داشتند ولی یکسال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خسته شدند بی انگیزه شدند و ثمره ۴۰ سال مبارزه مردم فلسطین را در کف مذاکرات گذاشتند و ثمره مذاکره شد کرانه باختری به اسم حکومت خودگردانی که تحت سیطره رژیم صهیونیستی است و سرانجام این حکومت علیرغم چهل سال مبارزه این هست که رژیم صهیونیستی اعلام کرد هر وقت غزه آزاد شد اداره و مدیریتش را می‌گذارم دست مسئولان کرانه باختری یعنی عمله رژیم صهیونیستی.

وی در ادامه با یادآوری این که پیمان و معاهده ابراهیم دنبال فراموشی این موضوع بود دنبال از بین بردن مسئله جهان اسلام فلسطین بود؛ ادامه داد: قطعا هم برابر برآوردها و اخباری که وجود دارد رژیم صهیونیستی قصد داشت بعد از عادی سازی روابط با کشورهای عربی همین‌اقداماتی که الان دارد انجام می‌دهد بر علیه مردم غزه انجام دهد و کل غزه را از ساکنین تخلیه کند و اینها را بیرون کند و بعنوان آواره دربهدرصحرای سینا و بیابان‌های مصر و اردون و کشورهای آفریقایی بکند؛ ۶.۵ میلیون فلسطینی آواره هستند و عملیات طوفان الاقصی یک اقدام پیش دستانه بود و چون مردم امروز از برنامه رژیم صهیونیستی خبردارند ایستاده اند و مقاومت می کنند و علیرغم گذشت ۱۹۰ روز هیچ عجز و ناامیدی و ناشکری ندارند.

فدا گفت: حوادث غزه نشان داد دنیا چه جنایت‌هایی را دارد مرتکب می شود و چه کسانی این جنایت‌ها را حمایت و پشتیبانی می کنند حتی به سازمان‌های بین المللی که برای کمک آمدند رحم نکردند؛ اما در این ۱۹۰ روز گذشته جبهه مقاومت ظرفیت و قدرت و توانایی‌های خودش را نشان داد، مقاومت و صبر و انگیزه آنها برای مبارزه ثابت کرد ایستادگی مقاومت شرایطی را رقم زده که‌ رژیم صهیونیستی که روز اول اعلام کرد ۲۴ ساعته و دو هفته‌ای و یک ماهه غزه را میگیرد علیرغم همه پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها به هیچ کدام از اهدافش دست پیدا نکرد.

وی ادامه داد:  ویژگی‌های رژیم صهیونیستی تسلط و احاطه و نفوذ اطلاعاتی بود؛ دوم ارتش منظم و آموزش دیده، دارای تجهیزات و با تجربه و مهارت و حرفه‌ای بعنوان پنجمین ارتش مجهز دنیا و سوم حمایت‌های مختلف بین المللی و استکبار جهانی و سازمان‌های بین المللی بود؛ چهارم جنگ بیرون از سرزمین‌های اشغالی بود که همیشه دنبال این بود و پنجمین ویژگی قدرت ارعاب و ترساندن بود، عملیات طوفان الاقصی همه این ویژگی‌ها را به هم‌زد.

 

سربازان رژیم صهیونیستی در مقابل عزم و اراده رزمندگان فلسطینی تاب تحمل نیاوردند

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) به دیگر توانمندی‌ها و تجهیزات رژیم صهیونیستی هم اشاره و اظهار کرد: تجهیزات هر سرباز صهیونیستی نزدیک دو میلیون دلار می ارزد اما در مقابل عزم و اراده رزمندگان فلسطینی تاب تحمل نیاوردند.

سردار فدا عنوان کرد: جنگ ۳۳ روزه تنها برای اسیر گرفتن دو سرباز صهیونیستی رخ داد اما در عملیات طوفان الاقصی به تنهایی حماس ۲۴۰ اسیر گرفت که ۵۰ نفر از این‌ها دانه درشت بودند و برخی مانند فرمانده خط رژیم در منطقه با لباس خواب در خانه خود دستگیر شد.

 

فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان افزود: از سال ۲۰۰۵ که رژیم صهیونیستی غزه را محاصره و اداره آن را رها کرده و به خود مردم غزه سپرد و در ۱۶ سال گذشته پنج تا جنگ صورت گرفت در همه این جنگها تلفات مردم غزه و فلسطین بالای هزار تا بوده تلفات رژیم صهیونیستی به ۲۰تا نمی‌رسید این بار روز اول هزار تا تلفات دادند در طول نبرد ۱۹۰ گذشته تلفات شان بالاست خودشان اذعان می کنند ۸۰۰ تا ۹۰۰ ولی خیلی بیشتر است،  الان رژیم صهیونیستی اذعان دارد حدود سه هزار نفر بیمار روانی حاصل از جنگ و درگیری دارد.

 

امروز آمریکا توان حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی را ندارد و نخواهد داشت

وی در ادامه به شکست اقتصادی و چالش‌های آن و اختلافات درونی و دو دستگی فراگیر صهیونیست‌ها هم اشاره و  بیان کرد: امروز آمریکا توان حمایت و پشتیبانی از رژیم صهیونیستی را ندارد و نخواهد داشت.

سردار فدا با اشاره به مدیریت و طراحی و اجرا جبهه مقاومت عنوان کرد: رژیم صهیونیستی اینها را منتهی به فکر و اندیشه و تفکر انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی می داند برای همین دنبال انتقام بودند که به کنسولگری ما حمله کردند.

 

عملیات وعده صادق یک عملیات ترکیبی بی‌نقص و عیب بود

وی در ادامه به عظمت و بزرگی عملیات وعده صادق اشاره کرد و افزود: عملیات وعده صادق را یک عملیات بسیار مهم و بزرگ  بود که ضمن پاسخ دادن به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی، با برنامه‌ریزی خوب در جهت مقابله با نسل‌کشی و کودک‌کشی این رژیم قرار داشت.

سردار فدا این عملیات را بزرگترین عملیات نظامی علیه صهیونیست‌ها از خارج از مرزهای این رژیم طی ۸۰ سال گذشته و بزرگترین عملیات پهپادی جهان عنوان کرد و افزود: این عملیات از ابعاد روانی، رسانه‌ای و نظامی مهمی برخوردار بود که می‌توان از آن به عنوان یک جنگ ترکیبی بی عیب و نقص نام برد.

فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان با اشاره به ابعاد این عملیات آن را یک عملیات آشکار و نه غافلگیرکننده عنوان کرد و با اشاره به این که رژیم صهیونیستی سه لایه پدافندی شامل سامانه گنبد آهنین، سامانه فلاخن داود و سامانه پیکان را به کارگیری کرده بود و علاوه بر آن از آمریکا، فرانسه، انگلیس، اردن، قبرس، یونان و برخی کشورهای دیگر نیز برای رهگیری و دفاع در برابر موشک‌ها و پهپادهای ایرانی کمک گرفته بود، اما موشک‌های ما از همه این موانع عبور و به اهداف از پیش تعیین شده اصابت کرد.

 

این فرمانده بسیجی اظهار کرد: در این عملیات حجم زیادی از موشک و پهپاد با هماهنگی لازم روانه اراضی اشغالی شدند و نه مراکز جمعیتی و نه مراکز اقتصادی را هدف قرار ندادند بلکه برخی از پایگاه‌های نظامی را همچون پایگاه نظامی نواتین که هواپیماهای F35 که کنسولگری ما را بمباران کرده بودند از این پایگاه برخاسته بودند، مورد اصابت قرار دادند.

سردار فدا خسارت‌های عملیات وعده صادق برای صهیونیست‌ها را سنگین بیان کرد و از سانسور عجیب این خسارت‌ها توسط رژیم سخن به میان آورد و گفت: خیلی‌ها می‌گفتند دامنه عملیاتی کشور ما محدود به کشورهای همسایه است اما با این عملیات عظمت قدرت نظامی ایران را درک کردند.

فرمانده سپاه صاحب الزمان اظهار کرد: وقتی مردم کشورهای محور مقاومت همچون عراق، سوریه و لبنان عظمت و حجم موشک‌ها و پهپادهای ایرانی را دیدند، امید، انگیزه و نشاط پیدا کردند و این عملیات شور و شعفی در بین مردم منطقه ایجاد کرد.

سردار فدا سخنان سردار سلامی بعد از این عملیات را متذکر شد که بیان داشت «با این عملیات معادله جدیدی رقم خورده است و آن معادله جدید این است که از این به بعد رژیم صهیونیستی در هر نقطه ای به منافع و دارایی های ما و شخصیت های ما و به شهروندان ما حمله کند ما از مبدا جمهوری اسلامی ایران او را مورد تهاجم متقابل قرار خواهیم داد.»

وی گفت: این اقدام نظامی ما بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد که حق دفاع در برابر متجاوز را به ملت‌ها داده است، قانونی و بر اساس حقوق بین‌الملل است.

 

انتظار ما از نخبگان تبیین عملیات وعده صادق و دستاوردهای آن است

وی در پایان با تاکید بر دفاع از مقاومت به این كه رژیم صهیونیستی جرم بزرگی مرتکب شد و ضربه را هم خورد و خواهد خورد، اظهار کرد: دو سه روز گذشته تهدیدات فضای مجازی و رسانه اي و جنگ روانی آنها زیاد شده است براي همين کار تبیینی ما تمام‌نشده است و باید شور نشاط و شادابی را در دل مردم و جوانان تبیین کنیم و انسجام، وحدت و همبستگی ملی که بعد از عملیات وعده صادق در کشور به دست آمده است را قدر دانسته و حفظ کنیم و انتظار ما از نخبگان کار تبیین عملیات وعده صادق و دستاوردهای آن است.

انتهای پیام/