محمدباقری:

انتخاب ۱۳ مقاله با قابلیت علمی کاربردی پیرامون جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان از انتخاب 13 مقاله با قابلیت علمی کاربردی در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، محمد باقری مسئول بسیج اساتید استان اصفهان در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس که به همت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان (خوراسگان)، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، گفت: در این همایش از بین مقالات ارسالی به دبیرخانه ۱۳ مقاله با قابلیت علمی کاربردی انتخاب که برای همایش کشور ارسال خواهد شد..

 

محمد باقری در پیش همایش جایگاه علم و فناوری در دوران دفاع مقدس، با بیان این که تبیین واقعیت‌های دفاع مقدس ضرورت اجتناب‌ناپذیری است، تاکید کرد کرد: به ویژه در دوران امروز که فاصله نسل‌ها از عرصه دفاع مقدس در حال افزایش است.

 

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان ادامه داد: رشادت‌های رزمندگان، نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم بود که باعث افتخار ایران و ایرانی شده و خواهد شد و قطعا آشنایی با افتخارات این دوران، باعث تقویت روحیه جهادی و انقلابی دانشجویان و جوانان این مرز و بوم خواهد شد.

 

مسئول بسیج اساتید استان گفت: یکی از راه‌های پیوند نسل‌ها، به ویژه نسل‌های آینده، تببین دستاوردهای دوران دفاع مقدس است؛ در دوران دفاع مقدس چه اتفاقاتی رخ داده؟ همه ما بیانات رهبر فرزانه انقلاب را مدنظر داریم و دغدغه ایشان در مسئله تبیین دستاوردهای دفاع مقدس چند سالی است که در همه عرصه‌ها، خصوصا در عرصه دانشگاهی اجرایی شده  و دانشگاه آزاد اسلامی هم با ارائه درس دفاع مقدس از پیش‌قراولان این عرصه است.

 

باقری خاطرنشان کرد: قطعا ظرفیت‌ها و همایش‌های علمی و جایگاه‌هایی که در حوزه‌های مختلف عملی برا این عرصه ایجاد شده، می‌تواند اثربخشی خودش را بر روی نسل جوان بیشتر کند و بسیار خوشحالیم که در دانشگاه آزاد با همکاری نهادهای ذی‌ربط این همایش‌ها برنامه‌ریزی شده است. در برگزاری این پیش‌ همایش بیش از ۱۳ مقاله خوب انتخاب شده‌اند که به همایش اصلی راه پیدا خواهد کرد و نشست‌های مختلفی در حوزه جایگاه علم و فناوری در دوران دفاع مقدس برنامه‌ریزی خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم با همکاری بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، سازمان بسیج اساتید و سایر نهادها ظرفیت‌های خوبی ایجاد کنیم.

 

وی سپس به محورهای همایش جایگاه علم و فناوری در دوران دفاع مقدس هم اشاره کرد و گفت: تجارب فرماندهان در دوران دفاع مقدس، مدیریت علمی و فناوانه در دوران دفاع مقدس، بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس در پیشرفت علم و فناوری، علوم و فناوری در حوزه‌های رزم، پشتیبانی و خدمات رزم دفاع مقدس از محورهای اصلی این همایش است؛ به ویژه بهره‌گیری از تجربیات دفاع مقدس در پیشرفت‌های علم و فناوری یکی از نیازها و دغدغه‌های امروز جامعه به شمار می‌رود، پل بعثت هنوز یکی از افتخارات دوران دفاع مقدس است که با استفاده از عرصه‌های مختلف جهادی، انقلابی و علمی شکل گرفت.

 

مسئول بسیج اساتید استان یادآور شد: علاوه بر این خدمات بسیار خوبی در حوزه‌های پشتیبانی رزم در حال انجام است و اقدامات علمی و فناورانه در حوزه‌ زیرساخت‌های حساس کشور شکل گرفته و همه این موارد جزو برنامه‌ها و محورهای همایش است.

 

دبیر  پیش همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از موضوعات سطح جامعه و مسائلی که در ۴۳ دوران انقلاب اسلامی رخ داده، برای نسل جوان تبیین نشده و جای خالی این مسئله توسط صاحب نظران و اساتید به جد حس شده است؛ باید برای تببین این موضوع و ایجاد فضای روشنگری برای نسل جوان برنامه‌ریزی کرد و باید تمام عرصه‌های انقلاب و دفاع مقدس را برای جوانان و نوجوانان کشور تبیین کرد.

 

وی افزود: جوانان کشور باید بدانند که در ۴۳ سال انقلاب اسلامی چه اتفاقاتی رخ داده و جمهوری اسلامی چه مشکلاتی را پشت سر گذاشته است و چه اتفاقاتی را رقم زده‌ایم تا امروز به یک فضای ایران قوی رسیده‌ایم و این میراث ایران قوی باید توسط همین نسل جوان حفظ شود‌.

 

 

باقری تاکید کرد: در این فضا نیاز به یک حرکت جهادی برای تببین داریم و باید این موضوع را با نگاه نو و زبان علم و فناوری برای جوانان تفهیم کنیم. نسل جدید بسیاری از این مسائل را ندیده‌اند و حس نکرده‌اند و باید مسائل را در حوزه علم و فناوری در دوران دفاع مقدس برای نسل جدید بازگویی شود و حرکت‌های همایشی در این موضوع موثر هستند‌.

انتهای پیام/