مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان

بخشش دارایی حضرت خدیجه در راه اسلام نشان از خودساختگی آن حضرت بود/ زنان فلسطینی الگوی مقاومت و حماسه هستند

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان با شاره به این که حضرت خدیجه(س) از جمله بانوانی است که معرّف نقش کلیدی و شخصیت والای زن در زمینه‌های گوناگون تاریخ بوده و حقیقتاً می‌تواند به عنوان الگو برای جامعه‌ی مردان و زنان معرفی شود؛ گفت: امروز پایداری زنان فلسطینی در برابر بی‌رحمی‌های جنایتکاران صهیونیستی به الگوی مقاومت و حماسه تبدیل شده است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، مریم اله دادیان در گفتگو با خبرگزاری زنان ایران در اصفهان به نقش تأثیرگذار زنان در حرکت‌ها و جنبش‌های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: گرایش‌های فکری زنان منشأ ظهور تحولات مثبت یا منفی در جوامع بوده است. قرآن کریم در آیاتی از سوره تحریم زنان مؤمن و زنان کافر را ضرب المثل برای اهل ایمان ذکر می‌کند؛ چرا که زن مؤمن و متقی، خاستگاه و منشأ ظهور جامعه ایمانی و زن کافر و مشرک، منشأ جامعه کفر است.

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان افزود: حضرت خدیجه بانوی بزرگ اسلام از جمله بانوانی است که معرّف نقش کلیدی و شخصیت والای زن در زمینه‌های گوناگون تاریخ بوده و حقیقتاً می‌تواند به عنوان الگو برای جامعه‌‌ی مردان و زنان معرفی شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه فلاورجان تصریح کرد: حضرت خدیجه همواره حامی معنوی پیامبر محسوب می‌شدند. در ماجرای محاصره شعب ابی طالب، اموال ایشان صرف حمایت از بنی‌هاشم و مسلمانان شد، تا جایی که در روایت آمده است ابوطالب و حضرت خدیجه (س) همه اموال خود را در راه اسلام و کمک به محاصره‌ شدگان انفاق کردند. این بخشش به اندازه‌ای خالصانه بود که خداوند آن را در ردیف نعمت‌های بزرگ پروردگار قرار داد و پیامبرگرامی اسلام (ص) نیز همواره از ایثار و بخشندگی ایشان، با بزرگی و عظمت یاد می‌کردند.

وی با اشاره به بیان ویژگی‌های آن حضرت افزود: حضرت خدیجه (س) بانویی صبور و با ایمان بودند که همیشه به نیازمندان کمک می‌کردند و حتی قبل از اسلام نیز بخشندگی این بانو به فقرا از ویژگی‌های شناخته شده ایشان بود. بنابراین، این بانوی بزرگوار به عنوان یک شخصیت ویژه در جامعه آن زمان مطرح بودند. از طرف دیگر هوش سرشار ایشان و مقابله با سرزنش‌های مردم مکه در آغاز به اسلام گرویدن، در سیره ایشان در تاریخ ثبت شده است.

الله دادیان خاطرنشان کرد: این بانوی گرانقدر یک نمونه و الگوی شاخص برای زنان امروز می‌باشند. از طرفی زنی ثروتمند و فعال اجتماعی بودند و در عین حال به شدت سالم زندگی می‌کردند که به ایشان لقب «طاهره» داده بودند. جایگاه اجتماعی ایشان بسیار بالا بود و البته با آن همه ثروت و جایگاه اجتماعی، خود را کنیز پیامبر می‌دانستند. آنقدر خودساخته بودند که به راحتی از تمام ثروت خود برای تبلیغ اسلام گذشتند.

ان شاء الله همه ما توفیق بذل جان و مال در راه امام زمان خود داشته باشیم.

وی ضمن بیان اینکه در اغلب جوامع بشری، زنان نقش موثری در مقاومت‌های ملی و مذهبی داشته اند، بیان کرد: بانوان همواره در حفظ و پایداری اسلام، نقش مهمی ایفا کرده و در کنار مردان حضور داشته‌اند؛ چنانکه مقام معظم رهبری(دام ظله) فرموده است: «… ما در جنگ و انقلاب مشاهده کردیم که نقش خانم‌ها اگر از مردها بیشتر نبود، کمتر نبود. اگر زن‌ها حماسه جنگ را نمی‌سرودند و جنگ را در میان خانه‌ها به ‌عنوان یک ارزش تلقی نمی‌کردند، مردها اراده و انگیزه رفتن به میدان جنگ را پیدا نمی‌کردند»

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان گفت: زنان غزه درس مقاومت و ایستادگی را از مکتب حضرت زینب آموخته‌اند، صبر و مقاومتی که در مقابل ستم یزید سر خم فرو نیاورد و فرمود «ما رایت الا جمیلا».

وی با بیان اینکه این روزها زن دست پرورده مکتب زینب (ع) در غزه با تمام توان می‌جنگد، تصریح کرد: زنان غزه از مجروحان پرستاری می کنند، به یتیم داری می پردازند، پیکر کودکانش را با دست خود به خاک می سپارند و این زنان و مادران، مهمترین عامل تداوم روحیه مقاومت در نسلهای مختلف فلسطین هستند؛ مادرانی کـه با صبر و عزم راسخ همـواره از آرمانهـای مقاومـت دفـاع کرده انـد.

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد فلاورجان در پایان گفت: مادران صبور غزه در رفتار و گفتار خود، پایبندی به ظلم ستیزی و تعهـد بـه ارزشهـای مقاومـت را بـه فرزندانشان آموزش میدهند و امروز پایداری زنان فلسطینی در برابر بی‌رحمی‌های جنایتکاران صهیونیستی به الگوی مقاومت و حماسه تبدیل شده است.

انتهای پیام /