نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان دیدار اعضای دبیرخانه جشنواره هنری ادبی جان فدا:

برگزاری جشنواره‌ها و یادواره‌ها تدبیر خود شهداست

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در دیدار اعضای دبیرخانه جشنواره هنری ادبی جان فدا گفت: برگزاری جشنواره‌ها و یادواره‌ها تدبیر خود شهداست.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، رئیس، دبیران علمی و اجرایی و جمعی از اعضای دبیرخانه اولین جشنواره هنری وادبی جان فدا و رؤسا و نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان‌های کاشان‌، آران و بیدگل‌، نطنز و بادرود با حضور در دفتر حجت الاسلام والمسلمین جسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با ایشان دیدار کردند.

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان ضمن تشکر بابت ابتکار عمل در برگزاری این جشنواره با اشاره به تاکید شهید مهدی زین الدین در خواب به مادرش گفت: برگزاری جشنواره‌ها و یادواره‌ها تدبیر خود شهداست و لذا باید یاد و خاطره شهدا در یادواره‌ها گرامی داشته شود.

‌ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به آیات و روایات در خصوص تربیت نسل جوان  اظهار کرد: یکی از راه‌های تربیت نسل جوان این است که ورودی‌های شیطان را ببندیم .

وی ضمن توصیه به اساتید دانشگاه  ها در خصوص ارتباط صمیمانه با نسل جوان دانشجو تاکید کرد: مودت و مهربانی شما نسبت به دانشجویان باید بروز داده شود و این مودت است که زمینه محبت را فراهم می کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به از خود گذشتگی شهدا، عنوان کرد:  روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی باید به دانشجویان منتقل شود و یکی از راه‌های آن هنر می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به نقش اساتید دانشگاه‌ها ، ادامه داد: حضور اساتید دانشگاه در جامعه و در بین مردم نظیر حضور در نمازهای جمعه و مساجد می‌تواند بسیار موثر باشد و مطالب متقن فکری باید ترویج داده شود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، بیان کرد: این بیانیه دستور مقام معظم رهبری است و مطالب و توصیه‌های هفت گانه معظم له مقدمه ظهور است و باید تمام کارها با این بیانیه تطبیق داده شود.

در ابتدای این دیدار هادی مشرف زاده سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان اصفهان و رئیس جشنواره هنری و ادبی جان فدا  به ضرورت برگزاری این جشنواره پرداخت و گفت: در شرایطی که دشمن جنگ ترکیبی به راه انداخته‌، تصمیم گرفته شد در ذیل کنگره شهدای استان اصفهان جشنواره هنری و ادبی جان فدا را با هدف تقویت روحیه مقاومت، ایثار و فداکاری، که از اصلی‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌باشد‌، با محوریت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ‌‌این گفتمان را در دانشگاه‌ها احیا کنیم.

وی افزود‌: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از زبان هنر برای شناساندن انقلاب اسلامی این جشنواره فرهنگی، هنری و ادبی برگزار خواهد شد.

مشرف زاده گفت: در بخش‌های ویژه این جشنواره بخشی برای راهیان نور در نظر گرفته شده تا دانشجویانی که به راهیان نور اعزام شده‌اند برداشت خود از این سفر را در قالب‌های هنری و ادبی به جشنواره ارائه نمایند.

در بخش پایانی این دیدار دبیران اجرایی و علمی جشنواره به ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه برگزاری اولین جشنواره هنری و ادبی جان فدا پرداختند. همچنین تعدادی از رؤسای دانشگاه‌های حاضر به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در این دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم کاشان به جمع خادمیاران گلستان شهدا پیوست و حکم ایشان توسط سعید مسینه جانشین محترم سازمان بسیج اساتید استان اصفهان تقدیم گردید.

انتهای پیام/