بیانیه بسیج اساتید، دانشجویی و کارکنان دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان در محکومیت اهانت به قرآن کریم

بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان با صدور بیانیه‌‌ای هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد را به شدت محکوم کرد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، بسیج اساتید، کارکنان و دانشجویی دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان با صدور بیانیه‌‌ای هتک حرمت به  قرآن کریم در کشور سوئد را به شدت محکوم کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 إِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنَا الذِّکْرَ وَإِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ

حادثه تلخ و تأثرآور صدور مجوز قرآن سوزی توسط پلیس کشور سوئد و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، بار دیگر عمق کینه و عداوت عاملان این اقدامات شنیع را نسبت به اسلام عزیز نشان داد.

دولت سوئد که از مدعیان حقوق بشر در غرب است در حالی به بهانه آزادی مبادرت به صدور چنین مجوز ضددینی و ضداسلامی می‌کند که احترام به عقاید، مقدسات و ارزش‌های جوامع انسانی یکی از ابتدایی ترین حقوق آنان است.

بی‌شک دامن زدن به پدیده اسلام‌هراسی و اسلام‌ستیزی به نام آزادی بیان، ناشی از ترس از نفوذ و گسترش آموزه‌های اسلام عزیز است که آشکارا با منافع نامشروع نظام سلطه در جهان تعارض دارد. از آنجا که جبهه استکبار، توان رویارویی با منطق استوار قرآن را ندارد، از سر ضعف و استیصال، دست به این حرکات کینه‌توزانه و سخیف می‌زند.

اساتید‌ بسیجی، اعضای هیئت علمی‌، دانشجویان بسیجی، تشکل های فرهنگی‌، انجمن های علمی و کارکنان دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان هتک حرمت قرآن کریم و نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را شدیدا محکوم  نموده می نویسد: همیشه این اقدامات مذبوحانه، با وحدت هر چه بیشتر مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان در برابر جبهه استکبار  و محکومیت مواجهه شده است، این ظرفیت عظیم دولت‌های اسلامی و عموم مسلمانان بایستی نهاد‌های بین‌المللی را وادار به واکنش مناسب در برابر این اعمال شنیع نمایند، جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان نشانه استیصال دولتهای اروپایی و در راس آن کشور سوئد و فرانسه است که رشد روزافزون اسلام گرایی و گرایش به کتاب الهی «قرآن» را تجربه می‌کنند این عرصه جهاد تبیین بویژه وظیفه استادان دانشگاه است و قرآن کریم نیز اشاره می‌کند « یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ الله بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْکَرِهَ الْکَافِرُونَ. (صف ۸) »  کافران می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند!

 

بسیج اساتید ، دانشجویی و کارکنان دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان

۸ تیرماه ۱۴۰۲