بیانیه اساتید انقلابی دانشگاهها در پی اخبار متفاوت از تعلیق موقت دو عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان

اساتید انقلابی دانشگاهها در پی انتشار اخبار متفاوتی از تعلیق موقت دو عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان؛ در بیانیه‌ای از مسئولین محترم ‌دانشگاه و‌ قوه قضائیه درخواست می‌نماید به دور از جنجال‌های رسانه‌ای و هیاهوی جناح‌های سیاسی نسبت به رعایت قانون اقدام نمایند.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، بیانیه اساتید انقلابی دانشگاهها در پی انتشار اخبار متفاوتی از تعلیق موقت دو عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان؛ در بیانیه‌ای از مسئولین محترم ‌دانشگاه و‌ قوه قضائیه درخواست می‌نماید به دور از جنجال‌های رسانه‌ای و هیاهوی جناح‌های سیاسی نسبت به رعایت قانون اقدام نمایند.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا کونوا قَوّامینَ لِلَّهِ شُهَداءَ بِالقِسطِ ۖ وَلا یَجرِمَنَّکُم شَنَآنُ قَومٍ عَلیٰ أَلّا تَعدِلُوا ۚ اعدِلوا هُوَ أَقرَبُ لِلتَّقویٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبیرٌ بِما تَعمَلونَ ﴿۸﴾سوره مبارکه مائده

در روزهای اخیر اخبار متفاوتی از تعلیق موقت دو عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان منتشر شده است. فارغ از نوع اتفاقاتی که منجر به این تصمیم شده و البته فارغ از درست یا نادرست بودن اقدام طرفین آنچه ذهن جامعه را مغشوش می کند جدال سیاسی جناحها و تفکرات مختلف در این مورد است که اصل ماجرا را در ابهام فرو می‌برد و از طرفی فرصت فضا سازی رسانه‌ای در فضای مجازی و جهت دهی افکار عمومی توسط استکبار جهانی را فراهم می‌سازد.

عده‌ای در چنین شرایطی شروع به انتشار یادداشت و بیانیه در دفاع از آزادی و تضارب آرا در جامعه و دانشگاه می نمایند که صرفا با سیاه نمایی وضع موجود ادعای عدم وجود آزادی بیان و اندیشه را دارند و تلاش دارند با بازی با افکار عمومی تصمیم‌گیران را تحت تاثیر فضای روانی قرار دهند

از سوی دیگر عده‌ای در تلاش برای دفاع از مقابله با استادانی که مواضعشان در مقابله با نظام است سر داده و خواهان اقدام مشابه برای سایرین می‌باشند.

متاسفانه همچون رخدادهای قبلی مواضع روشنگر و شفافی از سوی مسئولین مربوطه مبنی بر واقعیت و آنچه که اتفاق افتاده است دیده نمی‌شود.

در این راستا و بویژه در خصوص فضای سیاسی دانشگاه رهبر معظم‌انقلاب اسلامی‌می فرمایند: استاد باید از جریانات جهان آگاه باشند. استاد ما در محیط کلاس، به‌خاطر اثرگذاری‌اش باید این چیزها را بداند، استاد باید سیاست‌زده نباشد؛ نه این‌که سیاست نفهمد. فقره‌ قبلی که عرض کردیم، لازمه‌اش دانستن سیاست است؛ اما سیاست دانستن و سیاسی بودن، غیر از سیاست‌زده بودن و سیاسی کار بودن است. سیاسی کاری بد است. باید بفهمند چه‌کار دارند می‌کنند؛ اما این‌که مرتب همه‌ کارهایشان بر محور یک انگیزه‌ سیاسی باشد، بسیار بد است؛ بخصوص وقتی که انگیزه‌های سیاسی جنبه‌های جناحی و شخصی و حزبی پیدا می‌کند، که این دیگر بد اندر بد می‌شود!

اساتید انقلابی دانشگاهها ضمن محکوم کردن هر نوع شبهه افکنی و سیاه نمایی که منجر به تشویش اذهان عمومی می‌گردد از مسئولین محترم ‌دانشگاه و‌ قوه قضائیه درخواست می‌نماید به دور از جنجال‌های رسانه‌ای و هیاهوی جناح‌های سیاسی نسبت به رعایت قانون اقدام نموده و هر نوع اقدام غیر حرفه‌ای در محیط دانشگاه توسط استاد یا دانشجو را منطبق با قوانین موضوعه در چارچوب مقررات دانشگاه و قضایی انجام داده و با بیان شفاف و روشنگر واقعیت؛ ضمن تنویر افکار عمومی فرصت هرنوع اقدام رسانه‌ای را از دشمنان سلب نمایند.