در نشست هم اندیشی بسیج استادان دانشگاه اصفهان

تاكیدبر تبیین مبانی فکری حماس و ابعاد پیروزی اخیر سپاهیان اسلام/ضرورت همکاری بیشتر استادان برای تحقق قوانین حجاب و عفاف

حجت الاسلام دکتر بهرامی در نشست هم اندیشی بسیج استادان دانشگاه اصفهان با موضوع مبانی فکری حماس با تاكید بر ضرورت تبیین پیشینه فرقه سلفی‌ها اظهار داشت: شاخه حماس به شدت معتقد به مبارزه با استکبار جهانی از جمله آمریکا و اسرائیل است. آقای محمدی مسوول حراست دانشگاه نیز تبیین ابعاد مختلف پیروزی اخیر سپاهیان اسلام در موشکباران اسرائیل غاصب را تاكید كرد همچنین برای تحقق قوانین مربوط به حوزه حجاب و عفاف همکاری بیشتر اعضای هیئت علمی دانشگاه را ضروری دانست.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، نخستین نشست بسیج استادان دانشگاه اصفهان در سال جاری با عنوان نشست هم اندیشی پیرامون مبانی فکری و اعتقادی حماس و برخی از مسائل جاری کشور امروز چهارشنبه ۲۸ فروردین در سالن شهید فخری زاده این دانشگاه برگزار شد.

مسوول بسیج استادان دانشگاه اصفهان در ابتدای این نشست ضمن تبریک سال نو و گرامیداشت پیروزی غرور آفرین عملیات «وعده صادق»به ضرورت تشکیل مستمر نشست های بسیج و رسالت بسیج در خصوص مسایل جاری کشور اشاره کرد.

در ادامه حجت الاسلام دکتر بهرامی عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه نیز بعنوان سخنران این نشست در خصوص مبانی فکری حماس به تبیین پیشینه فرقه سلفی‌ها اشاره نمود و اظهار کرد: سلفی‌گری شاخه‌های مختلفی دارد که گرچه برخی از آنها مانند وهابیت از اسلام  سیاسی بسیار فاصله دارند ولی شاخه حماس که در واقع گرایشی از اخوان المسلمین است به نحوی گرایشی از اسلام سیاسی اهل سنت است و با مبانی فقه شافعی بسیار به تفکر شیعی نزدیک است به گونه ای که متهم به شیعه گری است.

وی افزود: گرچه متاسفانه در کشور ما برخی ندانسته و یا  مغرضانه آنها را ناسبی خطاب می کنند؛ شاخه حماس به شدت معتقد به مبارزه با استکبار جهانی از جمله آمریکا و اسرائیل است.

آقای محمدی مسوول حراست دانشگاه نیز بعنوان دیگر سخنران این نشست؛ تبیین ابعاد مختلف پیروزی اخیر سپاهیان اسلام در موشکباران اسرائیل غاصب را ضروری دانست و برآن تاكید كرد.

محمدی در ادامه به برنامه‌های اخیر در خصوص انجام طرح حجاب و عفاف در دانشگاه اشاره و تصریح كرد: آمار و ارقام موجود در مسأله هنجار شکنی تعداد معدودی از دانشجویان است؛ در این رابطه اعضای هیئت علمی دانشگاه بخصوص مدیران و مسولان گروههای آموزشی و دانشکده‌ها  برای تبیین این مهم بسیار کمک کننده است و انتظار می رود که در این زمینه برای تحقق قوانین مربوط به حوزه حجاب و عفاف بیشتر همکاری کنند.

جلسه امروز با پرسش و پاسخ به پایان رسید.

انتهای پیام/