تبیین نقش مهم استادان در حوزه‌های مدنظرمقام معظم رهبری

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در گردهمایی استادان دانشگاه اصفهان نقش مهم استادان را در سه حوز جریان سازی، گفتمان سازی و مطالبه گری بر طبق بیانات رهبر فرزانه انقلاب تبیین کرد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، گردهمایی استادان دانشگاه اصفهان  با موضوع «تبیین اهداف و برنامه‌های بسیج استادان دانشگاه اصفهان همراه با گفتگو، ارائه پیشنهاد و تبادل نظر» همزمان با هفته بسیج بعدازظهر سه‌شنبه هفتم آذرماه با حضور حسین هرسیچ رئیس دانشگاه اصفهان  و محمد باقری مسئول سازمان  بسیج استادان استان اصفهان در تالار شهید سلیمانی برگزار شد.

محمد باقری در ابتدا ضمن گرامیداشت هفته بسیج و تسلیت ایام فاطمیه و در بخش اول سخنرانی اظهار کرد: در حوزه سیاستهای کلان مجموعه بسیج اساتید چه در سطح استان و چه در سطح کشور ظرفیت استادان دانشگاه از جهت ارائه رهنمودها و راهکاری علمی بسیار مورد توجه است.

وی سپس دومین جشنواری ملی و جایزه شهید چمران را که هم بصورت استانی و هم بصورت کشوری برگزار می شود و فرصتی است برای  ارائه و بکارگیری ظرفیت استادان را یادآوری نموده و  افزود: همچنین ۳۱ خردادماه بعنوان روز ملی بسیج استادان است که پیشنهادات و نکات مدنظر استادان در ان خصوص برای ما بسیار ارزشمند است.

مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان در ادامه نکات مدنظر رهبر معظم انقلاب براسال بیانات ایشان را بویژه در حوزه بسیج استادان مورد اشاره قرار داد و گفت: در سه حوز جریان سازی، گفتمان سازی و مطالبه گری  یکسری موضوعات مدنظر رهبر فرزانه انقلاب احصا و بعنوان مسئله مشخص شده است که با کمک استادان در دانشگاه اصفهان بعنوان دانشگاه مادر در جمع‌بندی مسائل و ارائه راهکار؛ برنامه پیگری خواهد شد.

باقری در ادامه برخی از بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با استادان دانشگاه  را یادآور شد و هجوم سکولاریسم به مبانی معرفتی و انقلابی دانشگاه، فقدان قرارگاه علم و فناوری، غلبه گفتمان شبه علم و حاکمیت چرخه علوم غیر نافع، ابهام در آینده نگاری راهبردی علم و فناوری، فقدان آمایش علم با سوئه احیای جغرافیای منطقه ای، نداشتن آمایش بخصوص  آمایش آموزش و فقدان رابطه معنادار آموزش با مهارت و خلق ثروت،  بودجه ریزی سنتی و نفت پایه در اداره دانشگاههای دولتی بویژه در سند اسلامی دانشگاهها، ناکارآمدی نظام ارتقا و ترفیع استادان و همراه نبودن فعالیتهای علمی با مولفه ای سند دانشگاه اسلامی،  فقدان اراده جامع برای بازنگری سیاستها و برنامه‌های تحول و ارتقا علوم انسانی و بخصوص در حوزه بروز نبودن نقشه جامع علمی کشور را  بعنوان مباحث و عرصه مهم نقش آفرینی استادان دانشگاه تبیین کرد.

انتهای پیام/