در پیام تبریک بسیج اساتید دانشگاه آزاد دولت آباد به مناسبت عید غدیر آمده است:

تبیین واقعه غدیر و شخصیت امیرالمومنین علی (ع) یک وظیفه همیشگی ما استادان بسیجی است

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد به مناسبت عید سعید غدیر و دهه امات و ولایت پیام تبریکی صادر نموده و آورده است: تبیین واقعه غدیر و شخصیت امیرالمومنین علی (ع) بعنوان الگوی مطلوب حاکمیت و حکمرانی اسلامی یک وظیفه همشگی هر استاد بسیجی است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد به مناسبت عید سعید غدیر و دهه امات و ولایت پیام تبریکی صادر نموده و آورده است: تبیین واقعه غدیر و شخصیت امیرالمومنین علی (ع) بعنوان الگوی مطلوب حاکمیت و حکمرانی اسلامی یک وظیفه همشگی هر استاد بسیجی است.

متن پیام بدید شرح است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

خطبه غدیر سخنرانی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم است که در محل معروف غدیر خم در روز ۱۸ ذی‌الحجه هنگام بازگشت از حجة الوداع در اجتماع پرشور آن روز ایراد شد. در این خطبه پیامبر عظیم الشأن اسلام ابتدا به حمد و ثنا خداوند پرداختند و پس از آن بیانگر فرمان الهی برای مطلبی مهم شدند؛ پیامبر در این بخش از خطبه خود به رسالتی که خداوند بر دوششان نهاد و آن همان اعلام ولایت علی علیه السلام بود اشاره کردند و فرمودند:

«انما ولیکم الله و رسوله والذین آمنو الذین یقیمون الصلاة و یؤتون الزکات وهم راکعون »

همانا صاحب اختیار و سرپرست شما خدا و پیامبر و کسانی هستند که نماز به پا می‌دارند و در حال رکوع زکات می‌پردازند و هر آینه علی ابن ابیطالب نماز به پا داشته و در رکوع زکات پرداخته است.

واقعه مهم و تاریخی غدیر خم در امتداد نبوت‌، ادامه راه نبی مکرم اسلام، اکمال دین و اتمام نبوت و میراث ماندگار پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم بوده که می‌تواند محور وحدت جامعه اسلامی باشد. غدیر ادامه رسالت پیامبر اسلام صلوات الله علیه و آله و سلم و مهر تاییدی بر شایستگی و ایمان و اخلاص مولای متقیان امیرالمومنین علی علیه السلام است.

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد ضمن تبریک عید غدیر خم و دهه  امامت و ولایت، می‌نویسد: نظامی ولایی انقلاب اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی ریشه در غدیر دارد؛ در این نظام مبحث غدیر و شخصیت امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) بعنوان کامل ترین نمونه و الگوی مطلوب حاکمیت و حکمرانی اسلامی و چراغ راه هدایت در عصر  افول حکمرانی‌های غیر الهی و الگوی انسان‌های خسته از حکمران‌های غیر الهی یک عرصه مهم تبیین است  که بطور ویژه نقش آفرینی اساتید و دانشگاهیان را می‌طلبد، جشن غدیر یک زمان طلایی برای این تبیین است لیکن این مهم که زمینه ساز ظهور امام عصر (عج) برنامه و دستورالعمل همیشگی همه ما استادان بسیجی خواهد بود؛ انشاالله.

 

انتهای پیام/