استاد بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر

تفکر لیبرالی درصدد ایجاد مشکل برای کشور با تحریف مکتب امام است

حمیدرضا خدایی، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از تحریم امام و مکتب ایشان، نگاه لیبرالی را یکی از این تحریف‌ها دانست که تا حدودی در سال‌های گذشته به وسیله رسانه‌ها در کشور گسترش پیدا کرده و ضربه خود را به کشور زده است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان؛ استاد بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر در گفتگو با خبرنگار صاحب نیوز در مورد آن چه بعد از رحلت امام خمینی در شهرهای و روستاهای ایران گذشت، با بیان این که با اعلام خبر ارتحال امام، آحاد ملت اندوهگین و عزادار شدند، گفت: امتحانات مدارس لغو شد، ادارات تعطیل شد و مردم دسته دسته راهی تهران می‌شدند.

حمیدرضا خدایی عنوان کرد: ما از طریق تلویزیون تشییع تاریخی امام خمینی -رحمة الله علیه- را دنبال می‌کردیم و در کوچه و خیابان می‌دیدیم که کشور یک دست سیاه‌پوش شده و حزن و اندوهی حادث شده است که فراتر از از دست دادن یک رهبر معمولی در جامعه بود و این عزای عمومی بی‌سابقه را تنها بعد از آن تا حدودی با شهادت حاج قاسم سلیمانی در کشور دیدیم.

وی گفت: استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شعار امام خمینی و معنویت، عقلانیت و عدالت آن چیزی بود که امام برای جامعه دنبال می‌کردند و وقتی این امانت روز بعد از رحلت امام به دست فردی شایسته سپرده شد، شاهد تداوم آن مکتب  و تضمین این سیره بودیم و امام خامنه‌ای در همه این سال‌ها با بیان خود که  دارای جنبه‌های تبیین‌گرانه و بصیرت‌افزایی است، مکتب امام را تداوم بخشیده‌اند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد بیان کرد: نمی‌توانیم بگوییم به صورت صد درصد آرمان و مکتب امام  در جامعه جاری شده است اما یقیناً در حال گسترش و بسط است و رهبری انقلاب بارها این موضوع را تبیین و مطالبه کرده‌اند.

این استاد بسیجی افزود: اگر الان ما در واحدهای دانشگاهی خودمان رشته آینده‌پژوهی را داریم، در سیره امام خمینی ۴۴ سال قبل آینده‌پژوهی را مشاهده می‌کنیم که ایشان  بلافاصله بعد از انقلاب با تأسیس نهادهایی به فکر ایجاد ساختاری در حکومت برای حمایت از مستمندان و مستضعفان می‌افتند و به عنوان مثال با تأسیس جهاد سازندگی، آغازگر حرکتی می‌شوند که تا امروز  جامعه و به ویژه مناطق محروم کشور از این حرکت یعنی جهاد در حال بهره‌مند شدن هستند.

خدایی انحراف از چنین مکتبی را که امام راحل پایه‌ریزی کردند ظلم آشکار خواند و تصریح کرد: وقتی مکتبی عدالت و معنویت و استقلال و آزادی جزء ارکانش باشد یعنی در حال هویت‌سازی برای جامعه است چرا که این پارامترها، تمدن‌ساز هستند حال اگر برخی بخواهند از آن عقب‌نشینی کنند، ظلم کرده‌اند.

این استاد بسیجی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از تحریم امام و مکتب ایشان، نگاه لیبرالی را یکی از این تحریف‌ها دانست که تا حدودی در سال‌های گذشته به وسیله رسانه‌ها در کشور گسترش پیدا کرده و ضربه خود را به کشور زده است.

وی گره زدن نارسایی‌های اقتصادی کشور به مذاکرات هسته‌ای، مبارزه با داعش را عامل عقب‌ماندگی ایران خطاب کردن و از این قبیل را از جمله مصادیق این نوع تحریف خواند و گفت: برخی این طور می‌خواهند مکتب امام را تهی جلوه دهند.

این استاد دانشگاه در مورد گسترش عدالت به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی گفت: عدالت مفهومی گسترده است که شامل عدالت اجتماعی، عدالت فرهنگی، عدالت اقتصادی، عدالت بهداشتی و غیره است اما می‌توان شاخص بررسی وضعیت هر یک از این موضوعات را  دریافت و بررسی کرد  و آن‌ها را از کیفی بودن به کمی بودن تبدیل کرد تا با مقایسه این شاخص‌ها در قبل و بعد از انقلاب پی برد که عدالت گسترش پیدا کرده است یا نه.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در برخی از شاخص‌های عدالت مانند شاخص امید به زندگی در عدالت بهداشتی، واضح است که کشور پیشرفت غیرقابل مقایسه‌ای داشته است و بررسی سایر شاخص‌ها از همه موضوعات عدالت این را با مدرک و سند ثابت خواهد کرد که وضعیت عدالت در انقلاب اسلامی ایران به مراتب بهتر از قبل از تأسیس این نظام است.

این استاد بسیجی گفت: برخی از عناصر مرتجع در بین مسئولان کشور سبب شده‌اند مکتب امام خمینی به خوبی جاری نشده و عدالت واقعی محقق نشود، که با خارج کردن این افراد از دایره مسئولان کشور می‌توان مسیر را برای رسیدن به عدالت واقعی هموارتر کرد.

خدایی ضمن توصیه به مطالعه ژرف در سیره امامین انقلاب، اتفاقاتی نظیر پیش‌بینی درست فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی توسط امام خمینی در نامه به گورباچوف در زمان قدرتمندی این نظام، پیش‌‌بینی در شرف تحقق محو شدن اسرائیل توسط امام خامنه‌ای، باز کردن گره‌های کور نظام توسط این دو رهبر ‌در برهه‌های مختلف را از جمله مصادیق رهبری الهی امامین انقلاب برشمرد.

انتهای پیام/