جلسه مدیران کانون‌های و هیات اندیشه‌ورز نهضت استادی بسیج اصفهان و مدیران صدا و سیما/بیان ظرفیت‌های بسیج اساتید اصفهان در موضوع انتخابات

جلسه مدیران کانونهای بسیج اساتيد استان و هیات اندیشه‌ورز نهضت استادی بسیج اصفهان و مدیران صدا و سیمای استان اصفهان در خصوص انتخابات مجلس و خبرگان که چهارشنبه 20 دیماه برگزار و ظرفیت‌های بسیج اساتید اصفهان در موضوع انتخابات توسط مسئول بسیج اساتید استان صفهان تشریح شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، جلسه مدیران کانونهای بسیج اساتيد استان و هیات اندیشه‌ورز نهضت استادی بسیج اصفهان و مدیران صدا و سیمای استان اصفهان در خصوص انتخابات مجلس و خبرگان که چهارشنبه ۲۰ دیماه  برگزار شد.

محمدباقری مسئول بسیج اساتید استان اصفهان در این جلسه به تشریح سیاستها و دستورالعمل‌های بسیج اساتید پرداخت و  با تصریح این که سال گذشته بیش از ۹۰۰ مورد برنامه اجرایی در دانشگاه‌های استان توسط بسیج اساتید و در راستای مطالبات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی و اجرا شد؛ اظهار کرد: در شرایط فعلی یکی از موضوعات مهم راهبردها و نگاه ویژه رهبر فرزانه انقلاب در خصوص انتخابات بویژه از جهت مشارکت حداکثری و نقش مهم استادان است.

وی گفت: یک ظرفیت بسیج اساتید در سه مسئله اصلی نقد رویه‌ها و عملکرد مجالس گذشته و نقش نظارتی دانشگاهیان و نخبگان است؛ همچنین ظرفیت‌های خوبی در حوزه جریان‌سازی و گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری که پیش‌برندگی اساتید و نخبگان را داشته باشیم.

باقری رویکرد بسته عملیاتی بسیج اساتید را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: گفتمان حل المسائلی در حوزه حلقه‌های علمی برنامه‌ریزی و سازماندهی و ساختارهایی ایجاد و اندیشکده‌های علمی راهبردی شکل گرفته است.

مسئول بسیج اساتید استان اصفهان رویکرد بسیج اساتید از جهت توجه به ظرفیت مساجد، مدارس را نیز تشریح نمود و افزود: شبکه سازی از دیگر رویکردها بوده و ظرفیت شبکه‌ای در دانشگاهها ایجاد شده است.

وی نقش آفرینی اجتماعی؛ حلقه‌های صالحین گفتگو محور، بررسی عالمانه مسائل؛ همچنین استارت آپهای انتخاباتی را هم از دیگر ظرفیت ها عنوان کرد. همچنین به مبحث شنبه‌های انتخاباتی و مناظره‌های انتخاباتی چالشی و هر استادی یک ستاد هم اشاره کرد.

در ادامه حسین مطیع دو دیدگاه عوام گرایی و خواص گرایی را در بحث انتخابات را مورد بحث و بررسی قرار داد و با بیان این که مقایسه دو دیدگاه هر کدام نقاط قوت و ضعف دارد گفت: مشارکت و  این که مردم احساس کنند رای آنها تاثیر گذار است بسیار مهم است و براین اساس عوام گرایی نسخه مناسبتری هست و مردم باید حس کنند بازیگرند و مسئله را باید همه با هم حل کنیم.

در ادامه آقای ناظر معاون صداسیما اظهار کرد: یکی از اولویت‌دارترین اقشار مختلف جامعه به لحاظ صاحب نفوذ بودن  قشر اساتید دانشگاه هستند و در رتبه های اول و دوم  قرار دارند.

وی در ادامه به این حدیث حضرت فاطمه زهرا (س) «مَثلُ الْامامِ مَثَلُ الْکعْبَةِ، اذ تُوْتی وَ لَا تَأْتِی»؛ هم اشاره کرد و  با تاکید بر تبیین این مهم گفت: اقدامات صدا و سیما برای انتخابات شامل مراحل مختلف تبینی و تبلیغی و فراخوان و زمان انتخابات و بعد از آن است.

ناظر به حجم برنامه‌های صدا و سیما برای انتخابات امسال اشاره و اعلام کرد: یکی از کارهایی که در این دوره برای اولین بار اقدام شده راه اندازی شبکه های انتخاباتی است که در راستای عدالت انتحاباتی و رسانه ای این کار انجام شده است؛ همچنین برای انتخابات خبرگان هم برنامه‌ریزی شده تعداد افرادی که تایید نهایی شورای نگهبان را داشته باشند بطور یکسان برنامه تلویزیونی خواهند داشت.

وی بحث محتوا را یکی از چالش‌های مهم دانست و عنوان کرد: دست نیاز به طرف همه اقشار داریم بویژه استادان دانشگاه که قشر مورد توجه افراد جامعه هستند.

ناظر طرح هر استادی یک ستاد بسیج اساتید را طرح بسیار خوبی دانست و ادامه داد: کارهای خوب در همه اقشار داریم اما از بعضی از اساتید دانشگاه انتظار بیشتری داریم همچنین در بحث استارت آپ و مناظره و معرفی کارشنان و افراد صاحب سخن بسیج استادان ظرفیت مورد نیاز ماست؛ استادان دانشگاه رتبه اول به لحاظ اثرگذاری در جامعه دارند.

طاهری معاونت فضای مجازی صدا و سیمای استان اصفهان هم  اثرگذاری فضای مجازی و ظرفیت‌های صداسیمای استان از این جهت را مورد اشاره قرار داد و گفت: طرح هر استادی یک ستاد بسیج اساتید در تولید محتوا خیلی می‌تواند کمک کننده باشد به اشکال مختلف سوال و پرسش و شبهه که در قالب‌های کوتاه می‌تواند ارائه شود.

حقیقت مدیر سیمای شبکه اصفهان هم  با تصریح این که سیما در راستای افزایش مشارکت برنامه ها را شروع کرده و از هم فکری اقشار مختلف استفاده کنیم؛ تاکید کرد: در بحث جوانان نقش خانواده و معلمان و اساتید در مشورت گرفتن به این که به چه کسی رای بدهند و برای حضور در انتخابات و انتخاب اصلح بسیار مهم است.

انتهای پیام/