مسئول بسیج اساتید کاشان:

جهاد تبیین را از داخل خانواده شروع کنیم/چگونگی تعریف ارزش و اتفاقاتی که در خانواده معنای ارزش دارد

غلامرضا حسنی مقدم بعنوان سخنرانی مراسم شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و بیعت با امام زمان (عج) در مساجد حضرت امام جواد (ع)، قائم آل محمد (ص) و مسجدالهادی (ع) کاشان، با تاکید براین که جهاد تبیین را از داخل خانواده شروع کنیم، به تشریح این که ارزش‌ها را در شرایط فعلی چگونه داخل خانواده تعریف کنیم چه اتفاقی داخل خانواده رخ داده که معنای ارزش داشته باشد، پرداخت.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، غلامرضا حسنی مقدم بعنوان سخنرانی مراسم شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و بیعت با امام زمان (عج) در مساجد حضرت امام جواد (ع)، قائم آل محمد (ص) و مسجدالهادی (ع) کاشان، با تاکید براین که جهاد تبیین را از داخل خانواده شروع کنیم، به تشریح این که ارزش‌ها را در شرایط فعلی چگونه داخل خانواده تعریف کنیم چه اتفاقی داخل خانواده رخ داده که معنای ارزش داشته باشد، پرداخت.

 

مسئول بسیج اساتید کاشان ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری علیه السلام و بیعت با امام زمان (عج) و این که در بیعت باید بصیرت داشت، به حوادث اخیر هم اشاره و اظهار کرد: موضوع مهم در خصوص اغتشاشات این که جنس آن را بشناسیم نحوه برخورد را بدانیم و بچه های خودمان را آگاه کنیم که هیچانی برخورد نکنند اهداف دشمن را برایشان بازگو کنیم صف معترضین از صف اغتشاشگران باید جدا باشد یکسری مطالبات برحقی مردم دارند اما در طرح مطالبات به گونه‌ای عمل کنیم دشمن نتواند ایجاد اغتشاش به نفع خودش سوء استفاده کند.

وی سپس مبحث جهاد تبیین را مورد بحث قرار داد و اظهار کرد: جهاد تبیین یک رسالت همگانی محسوب می‌شود، اقشار مختلف بسیج بویژه بسیج اساتید هم هر یک وظایفی برعهده دارند.

 

مسئول بسیج اساتید کاشان گفت: از داخل خانواده باید جهاد تبیین را شروع کنیم بچه‌های ما سوالاتی دارند باید سوالات‌شان پاسخ داده شود لذا در مرحله اول ما والدین خودمان را از لحاظ دانایی به سطح بالایی برسانیم واطلاعات لازم را کسب کنیم و با سند و مدرک با بچه‌هایمان صحبت کنیم.

 

وی  با تاکید براین که تبیین کنیم از آنچه که ما بعنوان ارزش از آن یاد می‌کنیم، گفت: مثلا ایثار یک ارزش است این ارزش‌ها را در شرایط فعلی چگونه داخل خانواده تعریف کنیم چه اتفاقی داخل خانواده رخ داده که معنای ارزش داشته باشد.

 

این استاد خانواده با بیان این که معنای ایثار چشم پوشی بخاطر خدا از آنچه دوست داریم عنوان کرد و افزود: شهدای ما از جان و مال و فرزند و خانواده با خاطر خداوند چشم پوشی کردند.

 

حسنی مقدم مثال‌های عینی از ایثار در داخل خانواده را نیز مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: بحث ایثارگری به نسل جدید هم انتقال پیدا کرده دانش آموز علی لندی که خودش را زد به دل آتش تا فردی را نجات دهد و خودش به شهادت رسید.

انتهای پیام/