یادداشت مجتبی جعفری؛

خون چه کسی رنگین‌تر است

معاون مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان در یادداشتی تحت عنوان « خون چه کسی رنگین‌تر است» می نویسد: ‌جبهه باطل با مفهوم شهادت آشنا نیست‌ به همین دلیل خون شهید رنگین‌ترین خون محسوب می‌شود و جریان ‌و جبهه باطل چون با این مفهوم ‌آشنا نیست دوام و بقا نخواهد داشت. آری کسانی که حوادثی همچون فاجعه شاهچراغ و امثال آن را رقم می‌زنند با فرهنگ اهل بیت علیه السلام و بخصوص مفهوم متعالی شهادت آشنا نیستند و زوال آنان قطعی است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، مجتبی جعفری معاون مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان در یادداشتی تحت عنوان « خون چه کسی رنگین‌تر است» می نویسد: ‌جبهه  باطل با مفهوم شهادت آشنا نیست‌ به  همین دلیل خون شهید رنگین‌ترین خون محسوب می‌شود و جریان ‌و جبهه باطل چون با این مفهوم ‌آشنا نیست دوام و بقا نخواهد داشت. آری کسانی که حوادثی همچون فاجعه شاهچراغ و امثال آن را رقم می‌زنند با فرهنگ اهل بیت علیه السلام و بخصوص مفهوم متعالی شهادت آشنا نیستند و زوال آنان قطعی است.

 متن یاددشت به شرح زیر است:

فرهنگ اهل‌بیت علیه السلام ویژگی‌ها و مولفه‌های خاص خودش را دارد.  از جمله ویژگی‌های این فرهنگ، خداباوری و اعتقاد به توحید و ایمان به خدا و حضور و دخالت خداوند در عالم هستی است. این ویژگی در همه جای قرآن  موج می‌زند؛ بندگی و عبودیت خدا نیز از نکات اصلی این مکتب است.

بندگی خدا شرط آزادی و آزادگی است از هر آنچه رنگ تعلق پذیرد. از دیگر مؤلفه‌های اساسی فرهنگ اهل بیت معادباوری و اعتقاد به روز‌ داوری و حسابرسی است. این نیز یکی دیگر از مولفه‌های بنیادین این‌ مکتب ‌است. از دیگر ویژگی‌های این مکتب اخلاق‌مداری است که  در سراسر قرآن و روایات بر آن تاکید شده است.

غیر از تعالیم اخلاقی قرآن و روایات، سیره اهل بیت نیز حاکی از اخلاق‌مداری این مدرسه است. دستورات اخلاقی قرآن فراوان و دارای مراتب مختلف است. در تارک اخلاق قرآنی، ایثار و گذشت قرار دارد. از ویژگی‌های دیگر این مکتب مسئولیت اجتماعی و دخالت مردم در سرنوشت یکدیگر است.

حق گرایی و مبارزه با جریان‌های باطل و باور به دو جریان حق و باطل، رودرروی یکدیگر از ویژگی‌های دیگر این مکتب است و چون شاخصه تقابل حق و باطل در این مکتب وجود دارد ایستادن بر راه حق و کوتاه نیامدن از آن و برخورد با باطل و نزاع با آن یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این مکتب است.

در نزاع حق و باطل اتفاقی که رخ می‌دهد جنگ و نزاع است. آری از هر دو جبهه حق و باطل خون به زمین خواهد ریخت اما این دو خونی که به زمین ریخته می‌شود هم ارزش نیست. ارزش خونی که در راه حق به زمین ریخته می‌شود با خونی که در ذیل جریان باطل به زمین ریخته می‌شود قابل مقایسه نیست. اینجاست که مفهوم و معنایی به نام شهید و شهادت خود را نشان می‌دهد.

خون شهید  امتیازات فراوان دارد. خون شهید جریان‌ساز است. خون شهید سرنوشت‌ساز است. خون شهید حیات‌بخش است. خون شهید جاودانه است. خون شهید شجاعت آفرین است. خون شهید همراه بصیرت و بصیرت‌آفرین است. خون شهید تجلی توحید  و خداباوری است. خون شهید نماد بارز معاد باوری است. خون شهید جریان تاریخ را رقم می‌زند. خون شهید غلبه حق بر باطل را محقق می‌سازد.

شهید پرچم هدایت  تمامی تاریخ است و در راس این خون مقدس، خون سید و سالار شهیدان است که پرچم هدایت برای همیشه تاریخ است و خون سایر شهیدان ذیل آن تعریف می‌شود. در یک کلمه خون شهید جامع همه کمالات مکتب اهل بیت علیه السلام است. آری به همین دلیل شهید نمی‌میرد. شهید زنده است و شهادت بالاترین مردن و بلکه بالاترین زندگیست. آیات ممتاز قرآن در وصف شهید و شهادت، شاهد این حقیقت است.  رو در روی جریان حق، جبهه باطل است. ‌جبهه  باطل با مفهوم شهادت آشنا نیست‌ به  همین  دلیل خون شهید رنگین‌ترین خون محسوب می‌شود. جریان ‌و جبهه باطل چون با این مفهوم ‌آشنا نیست دوام و بقا نخواهد داشت.

آری کسانی که حوادثی همچون فاجعه شاهچراغ و امثال آن را رقم می‌زنند  با فرهنگ اهل بیت علیه السلام و بخصوص مفهوم متعالی شهادت آشنا نیستند و زوال آنان قطعی است. به تعبیر امیر المؤمنین علیه السلام للحق دوله و للباطل جوله.

انتهای پیام/