مسئول بسیج اساتید منطقه کاشان در اجتماع بزرگ مردم زواره بمناسبت هفته عفاف و حجاب؛

در مسیر زندگی مراقبت کنیم پاک‌‌ترین کلمات «تعهد و وفاداری» پررنگ باشد تا «تنهایی و جدایی» ظاهر نشود

در مسیر زندگی باید مراقبت کنیم پاک‌‌ترین کلمات؛ تعهد و وفاداری همچنان پررنگ باشد. تا زشت‌ترین کلمات یعنی خیانت و بدنبال آن تلخ‌ترین و سخت‌ترین کلمات یعنی تنهایی و جدایی ظاهر نشود.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، غلامرضا حسنی مقدم مسئول بسیج اساتید منطقه کاشان بعنوان سخنران اجتماع بزرگ مردم زواره بمناسبت هفته عفاف و حجاب، با تاکید بر اهمیت رعایت حجاب و عفاف و تاثیرات آن در تحکیم خانواده، مبحث زندگی عاقلانه را مورد بحث قرار داد و اظهار کرد: در واقع ملاک باید تشکیل زندگی بر اساس عقل و منطق که شامل انتظارات واقع بینانه و داشتن دانش لازم در بحث ازدواج و توجه به‌ شرایط اقتصادی و اجتماعی است؛ باشد.

وی سپس با اشاره به تعریف ادبیات عشق در زندگی که دربردارنده آرامش بخش‌ترین‌؛ پاک‌ترین‌؛ زشت‌ترین و تلخ‌ترین کلمات است، گفت: آرامش بخش‌ترین کلمات‌؛ مودت و رحمت الهی است که بوجود آورنده محبت بین‌ خانواده است و در آیات قرآن هم آیه ۲۱ سوره روم سه هدف مهم برای ازدواج آرامش، مودت و رحمت الهی است.

وی بالاترین حد مودت را که دوستی پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است مورد اشاره قرار داد و گفت: در مسیر زندگی باید مراقبت کنیم پاک‌‌ترین کلمات؛ تعهد و وفاداری همچنان پررنگ باشد. تا زشت‌ترین کلمات یعنی خیانت و بدنبال آن تلخ‌ترین و سخت‌ترین کلمات یعنی تنهایی و جدایی ظاهر نشود.

حسنی مقدم در ادامه با بیان این که برخی اعمالی هستند که بعنوان مصادیق خیانت محسوب می‌شود به مواردی اشاره کرد و گفت: فضای مجازی و سایت‌های مستهجن و مشاهده صحنه‌های آن همچنین فضاهای اجتماعی که در آن رعایت عفاف و حجاب مشکل دارد محل‌های زمینه ساز این اعمال هستند.

وی با بیان این که در قرآن کریم آیه ۳۰ سوره نور خداوند ابتدا به مردان دستورداده چشم‌های خود را از نگاه به نامحرمان فرو گیرند و عفاف خود را حفظ کنند، گفت: این دستوری بسیار مهم در رابطه با تحکیم بنیان خانواده است هم از نظر فردی اثرات مثبتی بویژه از جهت احساس آرامش و امنیت برای فرد و جامعه دارد.

حسنی مقدم در پایان با اشاره به این که  برداشتن حجاب مقدمه‌ای برای برداشتن عفت و حیا در جامعه اسلامی است، تاکید کرد: اهمیت، ضرورت و اثرات مثبت رعایت حجاب یکی از موضوعات مهمی است که باید در تبیین تلاش بیشتری انجام شود لازم است برخی نکات مهم دال بر رعایت حجاب برای عموم جامعه و خانواده گفته شود.

 

انتهای پیام/