دشمن در جنگ شناختی دنبال تصرف اندیشه است/«ایران قوی» اصلی‌ترین نگرانی دشمن است

معاون سیاسی سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان در نشست هم اندیشی «جنگ ادراکی و افول استکبار جهانی»، با بیان این که دشمن در جنگ شناختی دنبال تصرف اندیشه جامعه است چون سیسستم ورودی افکار و خروجی رفتار است؛ افزود: اصلی‌ترین نگرانی دشمن ایران قوی است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، رفعتی پور معاون سیاسی سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان در نشست هم اندیشی «جنگ ادراکی و افول استکبار جهانی» که به همت نهادمقام معظم رهبری و بسیج اساتید دانشگاه جامعه علمی کاربردی با همکاری بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، با بیان این که دشمن در جنگ شناختی دنبال تصرف اندیشه جامعه است چون سیسستم ورودی افکار و خروجی رفتار است؛ افزود: اصلی‌ترین نگرانی دشمن ایران قوی است.

 

وی به اشاره به این که در گذشته جنگ‌ها تک ساحتی بودند، به انواع جنگ ترکیبی اشاره کرد و گفت: در جنگ ترکیبی تا هشت نوع جنگ با هم ترکیب می‌شوند، اما یکی از همه خطرناک‌تر است و آن جنگ ادراکی یا جنگ شناختی است چون با تک‌تک این جنگ‌ها که با هم ترکیب می‌شوند؛ ترکیب می‌شود.

 

رفعتی پور ادامه داد: مهمترین کاری که در این جنگ شناختی اتفاق می‌افتد، تغییر نوع نگاه جامعه هدف به پدیده‌هاست یعنی دشمن دنبال شکل‌گیری چارچوب ذهنی جامعه هدف است و اگر در جامعه‌ای چاچوب ذهنی آنطور که دیگران می‌خواهند شکل گرفت خودبخود رفتار هم طوری می‌شود که دشمن می‌خواهد.

 

معاون سیاسی سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان در ادامه با بیان این که خطرناک‌ترین اتفاق در جنگ شناختی این است که این جنگ از طریق روایت‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: انسان‌ها و بطور کلی در طبیعت تا زمانی تقابل اتفاق می‌افتد که دشمن بعنوان دشمن حساب شود، یک تلاش مهم در جنگ شناختی از طریق روایت‌ها این است که دشمن بعنوان دشمن حساب نشود.

 

در جنگ شناختی جامعه هدف بدون این که بداند و بخواهد همان کاری را انجام می‌دهد که دشمن می‌خواهد

 

وی ادامه داد: در مرحله دوم خطرناک‌ترین اتفاق این است که جامعه نه تنها دشمن را دشمن حساب نکند که دوست حساب کند که در جامعه نه تنها تقابل اتفاق نمی‌افتد بلکه منجر به تعامل هم می‌شود یعنی جامعه هدف بدون این که بداند و بخواهد همان کاری را انجام می‌دهد که دشمن می‌خواهد؛ در واقع جامعه نه اطلاع دارد نه اراده کرده ولی سرباز دشمن شده یعنی دشمن با کمترین هزینه به دست جامعه هدف علیه جامعه عمل کرده است.

 

رفعتی پور با بیان این که جنگ روایت‌ها چارچوب ذهنی ایجاد می‌کند و بسیار هم پیچیده است، به فرازهایی از سخنانی که اخیرا مقام معظم رهبری داشتند از جمله مبحث گروهک‌های تجزیه طلب و تروریستی هم اشاره کرد و با تاکید براین فرموده ایشان که باید حواسمان به کار اصلی باشد؛ گفت: یکی از گزینه‌های مدنظر دشمن مشغول‌سازی است.

 

وی سپس با بیان این که سال ۲۰۰۴ دانشگاه گوتنبرگ سوئد در مورد آینده ایران با منافقین جلسه داشته و اعلام می‌کند ایران یا باید بیابان سوزان یا موزاییک شود، افزود: دو دهه پیش هم وقتی امریکایی‌ها حمله کردند عراق و افغانستان را اشغال کردند بحث خاورمیانه جدید عنوان شد، سال ۲۰۱۸ افشا شد که رهبران دمکرات و کومله با افسران موساد و سیاه در واشنگتن جلسه داشتند؛ و آبان ۹۸ در قضیه بنزین اولین بار کومله در کف خیابان دیده شدند، امسال هم برای اول مهرماه دشمن برنامه داشتند که بتوانند از ظرفیت دانشگاه و مدارس استفاده کنند.

 

رفعتی پور با اشاره به این که نگرانی اصلی دشمن «ایران قوی» است که در چند محور و حوزه برنامه‌ریزی داشتند که یکی از محورهای مهم حجاب بود و زنان و جوانان و ظرفیت‌های جنسی، قومیتی، مذهبی و سنی و همه را مورد توجه قرار دادند؛ در حوزه سیاسی با محور دانشگاه دنبال کشته‌سازی و گسترش آشوب بودند، همینطور در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی برنامه داشتند.

انتهای پیام/