دعوت اصغر منتظرالقائم از دكتر محسن رناني براي گفتگوی علمي

متاسفانه شما در اين نوشته از هر دري سخن مي‌گوييد و مدعي شناخت همه مسائل سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي جامعه هستيد. شايد اين هم از هنرمندي و علم لدني و دانش وسيع شما باشد. شما در اين نامه به عرصه حكمراني و هويت معاصر ايراني وارد شديد و مدعي شديد كه اسب ايراني مرده است و بايد از اسب مرده پياده شد و لباس هويتي را كه سالها برايش خون دل خورده ايم و هزينه داده‌ايم و اكنون پوسيده و بي‌مصرف شده است، از تن به درآوریم.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، اصغر منتظرالقائم از دكتر محسن رناني براي گفتگوی علمي دعوت نموده. اصغر منتظر القائم دبير دفتر هم انديشي استادان و نخبگان دانشگاهي دانشگاه اصفهان و عضو شورای عالی بسیج اساتید استان اصفهان مینوسد:

به اطلاع  مي رساند مطالب نامه ۴ شهريور ۱۴۰۲ شمسي شما را مطالعه كردم. شايسته است به اطلاع برساند طي چهل سالي كه در محيط دانشگاه حضور دارم به ما فهمانده اند كه در مسائلي كه تخصص نداريد زيبنده نيست اظهار نظر كنيد. زيرا تقسيم تخصص ها در دانش ها معلول تكامل علوم است. پيدايش رشته هاي تخصصي و تقسيم و تمركز بر تخصص موجبات مرجعيت علمي و رشد رشته هاي تخصصي شده است. متاسفانه شما در اين نوشته از هر دري سخن مي‌گوييد و مدعي شناخت همه مسائل سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي جامعه هستيد. شايد اين هم از هنرمندي و علم لدني و دانش وسيع شما باشد. شما در اين نامه به عرصه حكمراني و هويت معاصر ايراني وارد شديد و مدعي شديد كه اسب ايراني مرده است و بايد از اسب مرده پياده شد و لباس هويتي را كه سالها برايش خون دل خورده ايم و هزينه داده‌ايم و اكنون پوسيده و بي‌مصرف شده است، از تن به درآوریم.

جناب استاد رناني گويا شما چشمتان را بر همه پيشينه ميراث هويت ايراني و اسلامي بسته ايد و باور به هويت ملي ايراني نداريد.  شما گويا در محافل اعتكاف‌هاي جوانان و عزاداري‌هاي محرم امسال شركت نكرده ايد تا ببينيد جوانان ايراني با چه عشق و محبتي به نداي هل من ناصر ينصرني حسين لبيك گفتند و ملت ايران ميلياردها تومان صرف عزاداري حسين عليه السالم كردند و بيش چهارميليون ايراني و عموما جوان در مراسم راه پيمايي اربعين حسيني شركت كردند و به جذبه حضور مغناطيسي فرهنگ ايثار و شهادت كشانده شدند تا نقششان را بياموزند و ايفاي نقش نمايند. گويا شما در اردوهاي جهادي و راهيان نور و نماز هاي جمعه و جماعت در مساجد و زيارت قبور شهدا شركت نمي‌كنيد تا حضور ايرانيان را در اقصي نقاط كشور در اين مراسم ببينيد. در زيارت مزار شهيدان هزاران جوان دختر و پسر ايراني مذهبي و يا به ظاهر بد حجاب و يا گاهي چند نفر بي‌حجاب را هم مي‌بينيد. الزام نيست راه دوري برويد به گلستان شهداي زادگاهتان رهنان و اصفهان پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها سر‌بزنيد و شور عاشقي زائرين و ميراث ناملموس هويت ايراني را بر سر قبور شهدا ببينيد.

ادامه مطلب را در فایل پیوست ببینید:

دعوت اصغر منتظرالقائم از دکتر محسن رناني براي گفتگوي علمي