مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان؛

رهبری؛ مصادیق زبان مشترک «ایران قوی» را بیان و تبیین کردند/بعنوان استاد دانشگاه با زبان مشترک مصادیق را تبیین کنیم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، با بیان این که مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری مصادیق زبان مشترک را بیان کردند، و آن «ایران قوی» بود، همچنین ایشان در دیدار با دانشجویان این موضوع را تبیین کردند، اظهار کرد: بعنوان استاد دانشگاه با زبان مشترک مصادیق را تبیین کنیم.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان،  حجت الاسلام والمسلمین حسن عارضی  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان در نشست سیاسی جهاد تبیین که به همت بسیج اساتید استان اصفهان با همکاری دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میمه برگزار شد، با بیان این که مقام معظم رهبری در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری  مصادیق زبان مشترک را بیان کردند، و آن «ایران قوی» بود، همچنین ایشان در دیدار با دانشجویان این موضوع را تبیین کردند اظهار کرد:  بعنوان استاد دانشگاه با زبان مشترک مصادیق را تبیین کنیم.

 

عارضی در ابتدا مبحث جهاد تبیین در حوزه‌های علمی و دانش بنیان را مورد اشاره قرار داد و  افزود: بازدید اساتید و دانشجویان از شرکت ها و مراکز دانش بنیان را بعنوان یک مدل جهاد تبیین باید به آن بپردازیم، این از موضوعات مورد توصیه مقام معظم رهبری بوده، همچنین راهیان پیشرفت را که مطرح شده است، اینها مدلی خیلی تاثیر گذار در امید آفرینی جامعه است.

 

وی در ادامه با بیان این که قطعا مصادیق دیگری هم در حوزه جهاد تبیین از منظر علمی وجود دارد و لازم است روی آن کار شود، اظهار کرد: یکی دیگر از موضوعات در حوزه جهاد تبیین ایجاد و تاسیس اتاق گفتگوی آزاد است، که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در آینده نزدیک این اتاق ایجاد و تاسیس می شود؛ گفتگوی آزاد در حوزه‌های مختلف علمی و اجتماعی و معنوی و حتی موضوعات مربوط به دانشگاه  که به ارائه راهکارهایی برسیم.

 

عارضی با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر  گفت: دانشگاه باید راهکار ارائه دهد برای برون رفت  از چالش‌ها و از این جهت نیازمند طراحی مدل‌هایی مختلف هستیم که یک مدل ایجاد اتقاق گفتگو است، یکی دیگر از مدل‌ها برگزاری جلسات و نشست‌هاست.

 

وی با تصریح این که یکی از کارهایی که در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  انجام دادیم  این است که احیا کردیم بحث هم‌اندیشی را و  در واحدهای دانشگاهی استان مبحث هم اندیشی شکل گرفته و مسئولی برای استان معرفی شده است در ۱۵ واحد دبیر هم‌اندیشی داریم که جلسات اولیه هم برگزار شد، از ظرفیت استادان دانشگاه در این واحدها استفاده می‌کنیم.

 

عارضی با اشاره به این که با نظرات و پیشنهادات اساتید دانشگاه مدل‌های مختلف جهاد تبیین را باید داشته باشیم، به دغدغه اساتید برای نقش آفرینی با توجه به شرایط اخیر کشور اشاره کرد و گفت: این فتنه و اتفاقاتی که افتاد تفاوت‌هایی با فتنه ۹۸ و ۹۶ دارد اما شباهت‌هایی بیشتر با فتنه ۸۸ دارد.

 

وی ادامه داد: شباهت فتنه و حوادث اخیر  با فتنه ۸۸ بیشتر است یعنی در هر دو جنس فرهنگی است و با فتنه فرهنگی مواجهه هستیم.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان با تاکید براین که قطعا استادان دانشگاه رسالت‌ها و ماموریت‌هایی دارند، گفت: اولین کاری که باید انجام دهیم این که باید مراجعه به قرآن  کریم و اهل بیت علیه السلام  داشته و راهکار را اتخاد و استخراج کنیم. خداوند در قرآن وقتی به پیامبر (ص) ماموریت می‌دهد به این اشاره دارد که به سراغ اهل کتاب برود که زبان مشترک اهل کتاب «توحید» است.

 

وی با بیان این که امام موسی صدر یکی از شخصیت‌هایی است که از این زبان مشترک برای گفتگو استفاده کرده و توسط مذاهب مختلف برای گفتگو دعوت می‌شده، گفت: نیاز داریم به شخصیت‌هایی مثل امام موسی‌صدر .

 

عارضی اظهار کرد: در کشور زبان مشترک زیادی داریم باید مصادیق شناسایی و استخراج شود چیزی که اساتید دانشگاه می توانند ورود کنند.

 

رهبری در  مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری؛ مصادیق زبان مشترک را بیان کردند، و آن «ایران قوی» بود و در دیدار با دانشجویان تبیین کردند

 

وی با بیان این که مقام معظم رهبری در  مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح، مصادیق زبان مشترک را بیان کردند، و آن «ایران قوی» بود، اظهار کرد:  همچنین ایشان در دیدار با دانشجویان تبیین کردند که دشمنی و سنگ اندازی امریکایی‌ها برای کشور ما به سال ۵۸ برنمی‌گردد بلکه به ۲۸ مرداد ۳۲ برمی گردد که به مصدق هم رحم نکردند و کودتا را رقم زدند چون مصدق دنبال ملی شدن صنعت نفت و قوی شدن ایران بود این یک آدرس درست است که رهبری اشاره فرمودند.

 

در جهاد تبیین، بعنوان استاد دانشگاه با زبان مشترک صحبت کنیم

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان، بیان کرد: اگر می‌خواهید بعنوان اساتید دانشگاه وارد تبیین شوید که امروز خیلی پیچیده و با جنگ شناختی است و اگر با این  نسل که مورد هجمه قرار گرفته، بخواهید وارد جهاد تبیین شویم  باید بعنوان استاد دانشگاه با زبان مشترک صحبت کنیم نمی‌توان کناری ایستاد.

 

 

بعنوان استاد دانشگاه خوانش غلط نداشته باشیم، متناسب با شرایط تاکتیک تغییر می‌کند، استراتژی عدم سوء استفاده است

وی در ادامه با بیان این که امام علی علیه السلام در نهج البلاغه دارند در شرایطی که فتنه ایجاد شده مانند بچه شتر باش که نه پشتی دارد که سوار  شوند و نه شیری دارد که کسی از آن استفاده کنند، گفت: اما در شرایط فعلی کشور برخی خوانش اشتباهی دارند یعنی این که کاری نکنیم کنار بکشیم؛ این خوانش غلط است،  حضرت علی علیه السلام در این فراز حکیمانه به این اشاره دارد که مواظب باش از تو سوء استفاده نشود؛ برای این که سوء استفاده نشود یک جایی باید حرفی زده شود یکجایی سکوت باشد یکجایی باید روشنگری شود که متناسب با شرایط تاکتیک تغییر می‌کند، استراتژی عدم سوء استفاده است از استاد دانشگاه او تاکتیک متناسب با شرایط است

 

راهکار اول بعنوان استاد دانشگاه کنار نکشیم و با زبان مشترک کار و مصادیق را تبیین کنیم

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان در خصوص رسالت و وظایف اساتید دانشگاه در شرایط فعلی، گفت: راهکار اول این است که کنار نکشیم بلکه در گام اول  با زبان مشترک کار و مصادیق را تبیین کنیم که می‌تواند راهگشا باشد.

 

راهکار دوم بعنوان استاد دانشگاه نقش‌آفرینی در رابطه با اصل ۲۷ قانون اساسی است/ در جامعه دینی حق و تکلیف لازم و ملزوم هم هستند

 

وی افزود: راهکار دوم  این است که اصل ۲۷ قانون اساسی را که در ارتباط با شنیدن اعتراض و رسمیت دادن این حق است، پیش‌گام شویم، هم فکری و هم اندیشی و جلسات و نشست‌هایی داشته باشیم، و چقدر خوب است که در این رابطه دانشگاه آزاد اصفهان همانند همیشه پیش‌قدم  باشد، که البته توجه کنیم در دنیا صحبت از حق هست اما سخن از تکلیف نیست در جامعه دینی حق و تکلیف لازم و ملزوم هم هستند. هم حق را به رسمیت بشناسیم و هم تکلیفی که متوجه جامعه دینی ماست.

 

راهکار سوم، نقش‌آفرینی استادان دانشگاه در آسیب‌شناسی و اتخاذ روش‌های جدید حکمرانی

 

عارضی در ادامه هم بعنوان راهکاری دیگر گفت:  اساتید دانشگاه باید کمک کنند در حوزه آسیب‌شناسی و با آسیب شناسی روش‌ها یکسری روش‌های جدیدی را مدنظر حکمرانی قرار دهیم.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان توضیح داد: یک موضوع این است که به حوادث به فرصت نگاه کنیم، اما از این باب توجه داشته باشیم دین ما چنین قابلیتی دارد اسلام دینی پویا است، احکام به روز زیادی هم در حوزه‌های مختلف داریم.

 

وی سپس با اشاره به این که خیلی مضحک است کشوری که در آن تا به حال انتخابات برگزار نشده اصلا تعریفی ندارند در ارتباط با دمکراسی و آزادی صحبت کنند، اظهار کرد: در کشور ما از زمان انقلاب تا به حال مرتب انتخابات برگزار شده، قانون اساسی تدوین و بازنگری هم شده، و از این جهت که جامعه ما جامعه‌ای که شعار اساسی آن آزادی  با مبنایی دینی بوده و هست و خواهد بود نیاز دارد روش‌های جدید مبتنی بر آن داشته باشد که البته در بیانیه گام دوم هم ذکر شده در اصول خیانت نکردیم اما برمی‌گردیم روش‌های جدید هم اتخاذ و آسیب‌شناسی کنیم.

انتهای پیام/