یادداشت مدرس دانشگاه و پژوهشگر دفاع مقدس؛

صندوق رای از شهرها تا جبهه‌ها

محمد رضا بکرانی مدرس دانشگاه و پژوهشگر دفاع مقدس در یادداشت تحت عنوان «صندوق رای از شهرها تا جبهه‌ها»؛ یادآور می‌شود: ۶ مورد از مجموع کل انتخابات صورت گرفته در جبهه‌ها انجام شده است و جوانان امروز هم با تآسی از غیرت و جوانمردی رزمندگان دیروز این آب و خاک‌؛ یکبار دیگر با حضور پرشور در انتخابات 11 اسفند با رای خود تیری به قلب استکبار خواهند زد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، محمد رضا بکرانی مدرس دانشگاه و پژوهشگر دفاع مقدس در یادداشت تحت عنوان «صندوق رای از شهرها تا جبهه‌ها»؛ یادآور می‌شود: ۶ مورد از مجموع کل انتخابات صورت گرفته در جبهه‌ها انجام شده است و جوانان امروز هم با تآسی از غیرت و جوانمردی رزمندگان دیروز این آب و خاک‌؛ یکبار دیگر با حضور پرشور در انتخابات ۱۱ اسفند با رای خود تیری به قلب استکبار خواهند زد.

متن یادداشت بدین شرح است:

إِنَّ اللهَ لا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ

خداوند حال هیچ قومی را نخواهد داد مگر آن قوم خودشان حال خود را تغییر دهند.

رزمندگان هشت سال دل دادگی به امام عصر (عج) در حقیقت  صاحبان بصیرتی بودند که نه تنها در میدان کارزار در مقابل خصم متجاوز بعثی، لحظه‌ای  کوتاه نیامدند و نگذاشتند نفس دشمن بعثی ‌رایحه خوش عطر سر زمین امام موعود را آلوده کند بلکه به مسائل سیاسی واجتماعی کشور به ویژه مساله انتخابات هم اهمیت قائل بودند و هر رای صندوق انتخابات را تیری به قلب استکبار می‌دانستند.

انتخابات در ایران به عنوان نماد مردم سالاری دینی‌ در طول ۴۵ سال از عمر پر برکت نظام اسلامی نه تنها در شهرهای بلکه ‌در میان آتش و دود جبهه‌ها هم درهر شرایط در راس تاریخ مقرر صورت گرفته است که ۶ مورد از مجموع کل انتخابات صورت گرفته در جبهه‌ها انجام شده است.

سلحشوران تیپ سید الشهدا پس از پیکاری ماندگار در عملیات عاشورای ۳ با دشمن غدار  پس از رنگین کردن خاک‌های شمال فکه با خون خود‌، در ایستگاه صلواتی کرخه پای صندوق‌های رای صف کشیدند و با انگشت پای برگه رای را هم رنگین نمودند تا در دو جبهه جنگ و انتخابات با خصم بد کردار جنگیده باشند.

رزمندگان اسلام  در انتخابات دوره‌های دوم تا چهارم ریاست جمهوری در سخت‌ترین شرایط جنگی صندوق‌های رای را پر از حماسه  و غیرت به مردم شهر‌های  میهن عزیزمان تقدیم نمودند و در این میان با انتخاب مردانی برخاسته‌ از متن مردم همچون شهید رجایی و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به ریاست جمهوری اسلامی ایران انتخاب گردیدند‌، همین طور در دو دوره انتخابات مجلس و یک دور مجلس خبرگان رهبری هم شرکت نمودند.

از صحنه‌های به یادماندنی انتخابات در جبهه‌ها‌، این سرزمین‌های مردان  آسمانی می‌توان به اصرار رزمندگان  به متصدیان سخت‌گیر صندوق‌های سیار اشاره کرد که به دلیل نداشتن  شناسنامه عکس‌دار  و مدارک شناسایی  برخی رزمندگان‌، ماموران صندوق حاضر به اخد رای از آنان نمی‌شدند و این باعث ناراحتی رزمندگان شده بود و از فرماندهان اجازه مرخصی می‌خواستند تا برای رای دادن به شهر بروند.

رزمندگانی که با تنی مجروح و خسته‌، حاصل از عملیات عاشورای ۳ که برای  مقدمات عملیات بزرگ والفجر ۸  در شمال فکه اجرا شده بود و موفق به نابودی دو گردان از دشمن گردیده بودند، به خاطر نداشتن مدارک قابل قبول برای اخذ رأی در حال ترک ایستگاه صلواتی کرخه بودند که ناگهان با فریادهای ماموران صندوق رای که می‌گفت‌، برگردید‌، می‌توانید رای دهید و سرانجام با کارت پلاک یا نامه از فرماندهی رزمندگان‌، رای گیری انجام گرديد.

جوانان امروز هم با تآسی از غیرت و جوانمردی رزمندگان دیروز این آب و خاک‌، به امید خداوند حکیم‌، در صحنه‌های عشق و دلدادگی به امام عصر(عج) و ولی بر حقش مقام معظم رهبری (‌مد ظله العالی)درصحنه  جنگ‌های نرم‌، ترکیبی و شناختی سربلند بیرون خواهند آمد  و سرانجام‌، تارهای عنکبوتی استحاله دشمن را در هم خواهند ریخت و فضای ایران اسلامی را با خشنودی ولی عصر( عج) عطرآگین می‌نمود.

انتهای پیام