معاون فرهنگی بسیج اساتید استان اصفهان

قاب زیبا و ماندگاری از تکرار انقلاب اسلامی با حضور پرشور و آگاهانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن

معاون فرهنگی بسیج اساتید استان اصفهان بعنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه امروز اصفهان، با بیان این که این تکرار هرساله انقلاب در یوم الله 22 بهمن یعنی باور مردم به اینکه ایدئولوژی این نظام یعنی اسلام ناب، ظرفیت و شایستگی تامّ و تمام برای اداره جامعه و نظم جهانی دارد، گفت:.بی‌گمان با حضور پرشور و آگاهانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، می‌توان قاب زیبا و ماندگاری از تکرار انقلاب اسلامی در حافظه ها و خاطره‌ها ترسیم نمود و به جا گذاشت.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، دکتر علی اکبر جعفری معاون فرهنگی بسیج اساتید استان اصفهان بعنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه امروز اصفهان، با بیان این که این تکرار هرساله انقلاب در یوم الله ۲۲ بهمن یعنی باور مردم به اینکه ایدئولوژی این نظام یعنی اسلام ناب، ظرفیت و شایستگی تامّ و تمام برای اداره جامعه و نظم جهانی دارد، گفت:.بی‌گمان با حضور پرشور و آگاهانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، می‌توان قاب زیبا و ماندگاری از تکرار انقلاب اسلامی در حافظه ها و خاطره‌ها ترسیم نمود و به جا گذاشت.

 

جعفری ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر انفلاب اسلامی، گفت: صفحات تقویم سرشار از وقایع و حوادثی است که از اعتبار و اهمیت ویژه‌ایی در زندگی فردی و اجتماعی ما برخوردارند، اما از میان این صفحات و حوادث، برخیاز درخشندگی و روشنایی خاصی برخوردارند، که از جمله مهم‌ترین آنها، صفحه تاریخی ۲۲ بهمن است،صفحه‌ایی که معرّف روزی است که به درستی می‌توان، آن را «یوم الله» نامید..

 

دانشیار گروه تاریخ دانشگاه اصفهان ادامه داد: اینکه چرا این روز مصداقی از یوم‌الله است، به ظرفیت و قابلیت های این روز باز می‌گردد. قرآن از روزهایی به عنوان یوم‌الله یاد می‌کند که در آن روزها، امر الهی و خواست خداوند، محقَّق می‌شود. لذا تحَقُّق امرالهی یعنی تشکیل حکومت اسلامی و مبتنی بر آموزه‌های دینی و ساقط شدن حکومتی از نوع حکومت طاغوت‌ها در ۲۲ بهمن ۵۷ موجب شده تا این روز، یوم‌الله و ماندگار در صفحات تقویم هر ایرانی شود.

معاون فرهنگی اجتماعی بسیج اساتید استان اصفهان در اینکه این روز چنین ویژگی و اعتباری پیدا نماید، عوامل مختلفی را دخیل دانست و گفت:  ایدئولوژی و اندیشه دینی و توحیدی نهضت؛ رهبری هوشمندانه و خداباورانه، همراهی و حضور معتقدانه و پایدار مردم با این نهضت  بعنوان اولین عامل بوده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: همچنین  سه عاملی که اولاً دیگر عوامل موثر را هم تایید می‌کند و ثانیاً موجبات سردرگمی نظریه‌پردازان غربی و سازمان‌ها و نهادهای اطلاعاتی بین‌المللی شد که چرا دقیقا در زمانی‌که فکر نمی‌کردند در این کشور حادثه و انقلابی رخ دهد، این حرکت عظیم دینی و مردمی واقع شد. سطح و عمق همراهی مردم با رهبری انقلاب در بیش از ۴ دهه از عمر انقلاب و خداباوری و دین‌داری مردم شریف و عزتمند ایران در این مدت است که تمام معادلات و طرح های دشمنان را بی‌اثر نموده است.

وی در ادامه با بیان این که لذا تمام تلاش آنها برای زدن و تخریب این سه عامل، خاصه با جدا‌سازی مردم از دو عامل دیگر بوده است.، عنوان کرد:  توجه به آنچه در ماه‌های اخیر در کشور رخ داده است گویای این واقعیت است که دشمن به هر طریق ممکن تلاش دارد تا اقدامی بکند و تلاشی صورت دهد که مردم را از اعتقادات و باورمند‌های دینی و نیز نسبت به رهبری نظام، دور کند و به زعم خود با این کار، موفق خواهد شد تا این نظام مقدس را ساقط نماید..

جعفری گفت: بمباران اخبار جعلی، شایعه، ناامید و دلسردکننده.؛ به آشوب کشاندن جامعه و برهم ‌زدن نظم و امنیت؛ تلاطم در بازار و اقتصاد؛ حمایت از گروه‌های برانداز و معاند و معارض؛ شهادت قریب به یکصد نفر نیروهای حافظ امنیت و نظم از ارتش و سپاه و بسیج مردمی، حمله و تهدید به تخریب مراکزنظامی و امنیتی کشور ؛ تعرّض آشکار به مبانی دینی و ارزش‌های مسلم اعتقادی از قرآن گرفته تا حجاب و شعائر اسلامی و شیعی و جایگاه رهبری و … تنها بخشی از این تلاش ها بوده، برای چه؟ برای زدن سه عامل مهم و موثر در شکل‌دهی و ماندگاری این انقلاب و برای جدا‌سازی مردم از دو عامل دیگر، چراکه آثار سریع و بلافاصله‌ایی این اقدامات، متوجه مردم می‌شود و آنها را مورد حمله و آسیب قرار می‌دهد.

دانشیار گروه تاریخ دانشگاه اصفهان گفت: آنها در این راه با راه‌اندازی یک اتحاد بین‌المللی و وفاق و کمپین محکم، با یارکشی از برخی همسایگان ما، کشورهای اروپایی و آمریکایی، و با بر خط نمودن گروه‌های معاند و معارض نظام و برخی چهره‌های اعتبار یافته و اعتلا یافته از همین نظام مقدس(اما در راه‌مانده و وامانده از انقلاب و نظام و کشور) تلاش مضاعفی را در این ماه‌های اخیر داشته و تمام کاشته‌ها و نقشه‌های خود را به محک حضور مردم در صحنه‌های حضور خاصه در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ گذاشته‌اند.

 

دانشیار گروه تاریخ دانشگاه اصفهان گفت:  اینجاست که اهمیت حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال از نظر اهمیت و اثر‌گذاری نسبت به۴۳ نوبت راهپیمایی ۲۲ بهمن‌های گذشته، مشخص می‌شود. نکته اساسی این است که ۴۳ نوبت راهپیمایی ۲۲ بهمن، نه تنها یادبود و جشن سالگرد انقلاب، که  تکرار سالانه انقلاب اسلامی بوده است. این تکرار، یعنی پایداری و ماندگاری مردم در حمایت از انقلاب و یعنی بزرگترین رفراندومی که نوع نظام و قانون اساسی آنرا تایید می‌نماید، اگرچه برخی با نادانی و نفهمی، در این روزگار سخن از برگزاری رفراندوم می‌زنند و بیانیه می‌دهند. این تکرار سالانه انقلاب یعنی باور مردم به اینکه ایدئولوژی این نظام یعنی اسلام ناب، ظرفیت و شایستگی تامّ و تمام برای اداره جامعه و نظم جهانی دارد، هرچند برخی، غافلان و نادانان داخلی در همین روزها، ظرفیت و توان اسلام را در همراهی با جمهوریت، دچار اشکال و ضعف‌ها می‌پندارند.

وی افزود: لذا راهپیمایی ۲۲ بهمن که همه ساله آثار و برکاتی همچون: باز تکرار انقلاب اسلامی، وحدت آفرین، نویدبخش و امیددهنده و تقویت کننده روحیه: خودباوری، استقلال طلبی و خودکفایی؛  شاخص و نشانه ایران دوستی و علاقمندی به ایرانِ عزیزِ اسلامی، مُحرِّک و مُشوِّق و انگیزه‌دهنده به ملل مظلوم، اخطار و هشداردهنده به دشمنان؛ برهم زننده تصمیم‌ها و نقشه‌ها و برنامه‌های معاندین و معارضین و دشمنان؛ انتقال دهنده ارزش های انقلاب به نسل‌های بعد از پیروزی انقلاب؛  بیمه و تضمین کننده انقلاب و نظام اسلامی؛ پشتیبان و دل گرم کننده جوانان متفکّر، خلّاق و دانشمندی که برای اعتلای ایران می‌کوشند؛ حمایت کننده‌ی مسئولین خدمتگزار خاصه در ساختار و نظام بین‌الملل ۱۲. و…. بوده است. لذا امسال با آن همه هجمه و حمله و نقشه و دسیسه و اقداماتی که دشمنان طی ماه‌های اخیر علیه اسلام، رهبری و مردم جامعه ما انجام داده‌اند، از اهمیت و ویژگی بسیار بالایی برخوردار است، و به فرموده مقام معظم رهبری(مُدَّظله العالی)،”۲۲ بهمن امسال، باید مظهر حضور و عزّت مردم و مظهر اتحاد ملی باشد” .بی‌گمان با حضور پرشور و آگاهانه در راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، می‌توان قاب زیبا و ماندگاری از تکرار انقلاب اسلامی در حافظه ها و خاطره‌ها ترسیم نمود و به جا گذاشت.

انتهای پیام/