نشست بحران آب در اصفهان؛

متخصصان و فرهیختگان حوزه آب از نوع نگاه مسئولان به اصفهان گلایه دارند/ضرورت مطالبه جدی دانشگاهیان برای نجات اصفهان

نشست بحران آب در اصفهان با حضور متخصصان و فرهیختگان حوزه آب به همت بسیج استادان؛ دانشکده عمران و پژوهشکده محط زیست دانشگاه اصفهان چهارشنبه اول آذرماه در تالار دکتر رزمجو برگزار شد؛ نقد و بررسی خط انتقال آب بن برون از زاینده رود؛ بررسی فرونشست در اصفهان، چالشهای محیط زیستی حوزه زاینده رود، و شرب یا صنعت مسئله کدام است؟ از موضوعاتی این نشست بود.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، نشست بحران آب در اصفهان با حضور متخصصان و فرهیختگان حوزه آب به همت بسیج استادان؛ دانشکده عمران و پژوهشکده محط زیست دانشگاه اصفهان چهارشنبه اول آذرماه در تالار دکتر رزمجو برگزار شد؛ نقد و بررسی خط انتقال آب بن برون از زاینده رود؛ بررسی فرونشست در اصفهان، چالشهای محیط زیستی حوزه زاینده رود، و شرب یا صنعت مسئله کدام است؟ از موضوعاتی این نشست بود.

در ابتدای این نشست، مستند کوتاهی درخصوص چالش‌های زیست محیطی و بحران فرونشست و مطالبات قانونی مردم اصفهان پخش شد.

سپس جناب آقای دکتر ریاحی، استاد تاریخ و اصفهان شناس برجسته، پیشینه‌ای از جایگاه تمدنی اصفهان به‌مثابه مهد تمدن شرق و قلب تپنده ایران زمین و نیز حاصلخیزی جلگه اصفهان به برکت زرینه‌رود برمبنای تذکره‌ها و شواهد گسترده تاریخی ارائه داد.

 

گلایه معاون عمرانی استانداری از نوع نگاه مسئولان به اصفهان

در ادامه، دکتر زینلیان، معاون عمرانی استانداری، گزارش کوتاهی از طرح‌های انتقال آب از دریای عمان، پروژه بن-بروجن، کوهرنگ ۳ و بهشت آباد ارائه دادند و از نوع نگاه مسئولان به اصفهان گلایه کردند.

دکتر طغیانی نماینده مجلس، دیگر سخنران مراسم نیز ضمن اشاره به وضعیت بحرانی اصفهان به واسطه خشکاندن زاینده رود، معضلات ناشی از آن را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و اقتصادی به اختصار بیان کردند.

 

درخواست دکتر طغیانی در مطالبه جدی دانشگاهیان برای نجات اصفهان 

مهدی طغیانی مطالبه جدی دانشگاهیان در قالب طرح‌های پژوهشی و نیز از راه‌های سیاسی و حقوقی را برای نجات اصفهان خواستار شدند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ضعف در کارهای رسانه‌ای، عدم وحدت رویه و همدلی کافی در مسیر مطالبه‌گری، رویکرد مدیران تصمیم‌ساز و نگاه اصفهان‌ستیز در سطح کشور و بی‌توجهی به قوانین موجود و نظرات کارشناسی را از موانع احیای زاینده‌رود دانستند.

جلسه با پرسش‌ها و تبادل‌نظر اساتید و جمع‌بندی جناب دکتر یزدیان، مشاور محترم استاندار همراه بود و در پایان بر چاره‌جویی و اقدام عملی هر چه سریع‌تر از طرق مختلف سیاستی، حقوقی، پژوهشی و استفاده از ظرفیت اندیشکده حکمرانی دانشگاه و تداوم جلسات با حضور سایر صاحب‌نظران تاکید گردید.

انتهای پیام/