پژوهشگر و نویسنده حوزه فرهنگ و رسانه گفت:

مشکل زندگی جوانان امروز مقصودهاست نه مقصد‌ها

سید مهدی سیدی پژوهشگر و نویسنده حوزه فرهنگ و رسانه در نشست بصیرتی با موضوع گفتارهایی درباب هویت ومعنای زندگی گفت: فرق بین مقصد و مقصود است و مشکل زندگی ما امروز مقصدهای ما نیست بلکه مقصودهای ما می باشد آنچه امروز در جوان‌ها دچار بحران‌ها شدیم مقصودهاست نه مقصد‌ها.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، اولین جلسله ازسلسله جلسات بصیرتی با موضوع گفتارهایی درباب هویت ومعنای زندگی با سخنرانی دکترسید مهدی سیدی نویسنده و پژوهشگر حوزه فرهنگ و رسانه یکشنبه ۲۱ خرداد ماه با حضور اساتید بسیجی دانشگاه کاشان برگزار شد.

سید مهدی سیدی پژوهشگر و نویسنده حوزه فرهنگ و رسانه  با اشاره به بحران معنا در زندگی امروز گفت: گیرما در فضای جامعه جهانی این است که ما معنای روشنی از زندگی استنباط نمی‌کنیم یعنی زندگی را نمی‌دانیم.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه از نظر بعضی‌ها معنای زندگی لذت و بعضی‌ها به رنج و بعضی ها به قدرت و کنترل وثروت و شادی و بی غمی نسبت می‌دهند، اظهار کرد: ماجرای زندگی‌ها در ابتدا امر یک جور است چون جنس آن از ثانیه است.

سیدی با اشاره به آمار رو به افزایش آسیب‌های اجتماعی خاصه در نسل جوان و دانشجو گفت: آنچه در فضای زندگی دانشجویی وجود دارد چالشی به نام  «بعدش که چی»؟ این که جوان دانشجوی امروز ما ترسیم روشنی از آینده و گذشته خود ندارد و معتقد است که اکنون باید حالمون خوش باشد.

وی افزود: طبق تحقیقات صورت گرفته شده ما چالش پیچیده بی‌هویتی با دانشجویان ترم سوم تحصیلی داریم.

این محقق حوزه فرهنگ و رسانه گفت: فرق بین مقصد و مقصود است و مشکل زندگی ما امروز مقصدهای ما نیست بلکه مقصودهای ما می باشد آنچه امروز در جوان‌ها دچار بحران‌ها شدیم مقصودهاست نه مقصد‌ها.

وی گفت: خیلی‌ها امروز از زندگی خود رضایت ندارند و دوست دارند آنی باشند که الان نیستند لذا حس خستگی‌، پوچی و عدم نشاط و تحرک دارند.

انتهای پیام/