نامه سرگشاده صریح و قاطع نهضت استادی بسیج اصفهان خطاب به رئیس قوقضائیه در‌خصوص آزادی اکبر طبری

نهضت استادی بسیج اصفهان خطاب به رئیس قوقضائیه در‌خصوص آزادی اکبر طبری نامه سرگشاده‌ای منتشر نموده و ضمن اعلام مخالفت صریح و قاطع تقاضا دارد موضوع به سرعت بررسی گردد و اگر تخلف مجددی صورت گرفته است با آن به شدت برخورد گردد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، نهضت استادی بسیج اصفهان خطاب به رئیس قوقضائیه در‌خصوص آزادی اکبر طبری نامه سرگشاده‌ای منتشر نموده و ضمن اعلام مخالفت صریح و قاطع تقاضا دارد موضوع به سرعت بررسی گردد و اگر تخلف مجددی صورت گرفته است با آن به شدت برخورد گردد.

متن نامه سرگشاده به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

مردم برای تحقق آرمانهایی انقلاب کردند. این آرمانها عبارت بود از ساختن یک ایران آباد و آزاد، داشتن مردم آگاه و برخوردار از عدالت اجتماعی، نجات از وابستگی و عقب‌ماندگی علمی و استبداد و قهری که آن روز بر این مملکت حکمفرما بود. ( مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی)

 

یکی از مهمترین اهداف و شعارهای انقلاب اسلامي تحقق عدالت و مبارزه با ظلم و تبعيض  بوده است، اهمیت این موضوع آنچنان هست که رهبر معظم انقلاب اسلامي دهه چهارم انقلاب اسلامي را دهه پيشرفت و عدالت نامگذاري كرده‌‌اند. شاید بتوان گفت مهمترین  مطالبه ملت از نظام اسلامي در دهه پنجم انقلاب اسلامي پیاده سازی عدالت در جامعه در عرصه های مختلف است.

معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضائیه، در ۲۳ تیر ۱۳۹۸ بازداشت شد. وی  به واسطه هشت عنوان اتهامی -که دو مورد از مهمترین آن ارتشا و پولشویی بود- به ۵۸ سال و ۹ ماه و ۲۰ روز حبس محکوم شد که مجازات اشد (۳۱ سال حبس) پس از قطعیت حکم قرار بود اجرا شود. از طرفی پرداخت هزار میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت و حدود ۱۷۹ میلیارد ریال جزای ضبط وجوه نقدی که بابت ارتشا اخذ کرده، از جمله احکام صادره برای وی می باشد.

متاسفانه در روزهای اخیر به صورت رسمی و در رسانه ملی  اعلام شده است که اکبر طبری از سوی همان دوستانی که در زمان محاکمه از آنان به نیکی یاد می‌کرد و می‌گفت که اگر بخواهد کل لواسان را هم به نامش خواهند کرد، با وثیقه ۳۰۰ میلیارد تومانی آزاد شده و خارج از زندان به‌سر می‌برد.

امروز به هر حال چه آزادی نامبرده قانونی بوده یا نه این سوال را در ذهن آحاد جامعه ایجاد می کند که آزادی وی با شرایط اشاره شده چقدر منطبق با عدالت اسلامی مطلوب انقلاب و امام و رهبری بوده است. آیا صرف داشتن پول و رفقای آنچنانی می‌تواند توجیهی بر این اتفاق باشد یا خیر.

نهضت استادی بسیج اساتید دانشگاههای استان اصفهان ضمن اعلام مخالفت صریح و قاطع با این اتفاق از مسئولین ذیربط بویژه رییس محترم قوه قضائیه تقاضا دارد اولا موضوع به سرعت بررسی گردد که اگر در این اتفاق  تخلف مجددی صورت گرفته است با آن به شدت برخورد گردد. از طرفی امروز افکار عمومی مردم در این شرایط اقتصادی نیاز به اقناع دارد و صرف توضیحات رییس محترم سازمان زندانها نمی تواند افکار عمومی و اذهان پر از سوال مردم را قانع نماید. همچنین در پایان تاکید می‌گردد سکوت در این زمینه نه به نفع قوه قضاییه است و نه بطور کلی به نفع نظام که فرصتی مجدد است برای دشمنان قسم خورده انقلاب تا از آن در جهت اهداف شوم خود بهره برداری سیاسی نمایند.

انتهای پیام/