نشست وحدت حوزه و دانشگاه با حضور بسیج اساتید استان اصفهان در دانشگاه آزاد شاهین شهر

نشست وحدت حوزه و دانشگاه با حضور روسا و اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شاهین شهر و میمه و نماینده امام جمعه شاهین شهر و برخی مسئولین دستگاه‌های و بسیج اساتید استان اصفهان در دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر تشکیل شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطت نهضت استادی بسیج اصفهان، نشست وحدت حوزه و دانشگاه با حضور روسا و اساتید دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شاهین شهر و میمه و نماینده امام جمعه شاهین شهر و برخی مسئولین دستگاه‌های و بسیج اساتید استان اصفهان در دانشگاه آزاد اسلامی شاهین شهر تشکیل شد.

 

در این نشست ابتدا سرکار خانم حسینی از اساتید حوزه علمیه شاهین شهر به ایراد سخن پرداخت و گفت با توجه به اینکه حوزه های علمیه مباحث بنیادین فکری و اعتقادی را بررسی می‌کنند و دانشگاه‌ها به مباحث نوین و کاربردی می پردازند این مطلب می تواند زمینه ارتباط حوزه و دانشگاه را فراهم کند.

وی اضافه کرد: کتاب خدا، قرآن کریم غیر از طرح مباحث بنیادین، به روش های کاربردی محتوای قرآن نیز پرداخته است که البته ما از این شیوه قرآن، کمتر بهره برده‌ایم.

 

حسینی  در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: عمده اغتشاشات ناشی از جهل  است، به همین دلیل حوزه و دانشگاه با روشنگری می‌توانند ذهن و ضمیر دانشجویان را از خطرات و آسیب‌ ها محافظت کنند.

وی با بیان اینکه پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف علمی نشانگر فعالیت فراوان مراکز علمی، حوزه‌ها و دانشگاه‌ هاست بر انجام کارهای زمین مانده همچون احیای هنر متعهد و استفاده از ظرفیت جشن‌ها و اعیاد برای تقویت نقش حوزه و دانشگاه در جامعه تاکید کرد.

 

در ادامه سایر اساتید نیز به ذکر نقطه نظرات خود پرداختند و بر موارد ذیل تاکید کردند: از جمله این که جبهه علمی فرهنگی که به همت بسیج اساتید ایجاد شده است در شهرستان تقویت شود. همچنین حضور اساتید در مساجد و دانشگاه‌ها صرفاً برای انجام فریضه نباشد. اساتید دانشگاه و حوزه با نگاه پدرانه در بین جوانان و دانشجویان حضور یابند و شنوای سخنان آنها و پاسخگوی شبهات و سوالات آنها باشند. همچنین ضرورت دارد که برای دانشجویان تبیین شود که طراحان سند ۲۰۳۰ و نظایر آن دشمن این آب و خاک هستند و این اسناد و طرح ها ابزارهای سلطه دشمن بر کشور ما هستند.

اعلان آمادگی اساتید برای کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه و دانشگاه همچنین تاکید بر تهذیب نفس بیش از پیش در اساتید حوزه و دانشگاه، استفاده از ظرفیت منابع اسلامی حتی در زمینه علوم جدید. توجه به وحدت حوزه و دانشگاه در سه بعد علمی و سیاسی و فرهنگی و نیز تقویت رشته‌های بین‌رشته‌ای، تقویت طرح‌های خوبی که قبلاً در دانشگاه و حوزه استفاده و به کار رفته و موفقیت آنها به اثبات رسیده است. عدم غفلت از مدارس و حضور اساتید حوزه و دانشگاه در میان دانش آموزان، توجه به فضای مجازی و مدیریت این فضا، تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلاتی که در جامعه جوان و دانشگاهی ایجاد شده ناشی از ضعف مبانی اعتقادی است که اگر اصلاح شود مشکلات نیز رفت خواهد شد و اصلاح عقاید و اخلاق دانشجویان منحصر در کلاس‌های عمومی و معارف نباشد و اساتید دروس تخصصی نیز این مطالب را گوشزد کنند، از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح و تاکید شد.

 

انتهای پیام/