با همکاری بسیج اساتید دانشگاه کاشان؛

ویژه برنامه بررسی جایگاه جمهوری اسلامی ایران در نظم آینده جهانی در دانشگاه کاشان برگزار شد

ویژه برنامه بررسی جایگاه جمهوری اسلامی ایران در نظم آینده جهانی با حضور دکتر سعدالله زارعی استاد علوم سیاسی و کارشناس مسائل بین الملل در دانشگاه کاشان به همت بسیج اساتید و کارکنان دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطت نهضت استادی بسیج اصفهان، ویژه برنامه بررسی جایگاه جمهوری اسلامی ایران در نظم آینده جهانی با حضور دکتر سعدالله زارعی استاد علوم سیاسی و کارشناس مسائل بین الملل در دانشگاه کاشان به همت بسیج اساتید و کارکنان دانشگاه کاشان برگزار شد.

زارعی در این نشست به بیان جایگاه جمهوری اسلامی در نظم جهانی اشاره کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، نظامات قبلی کنار می‌روند و نظام جدید ایجاد می شوند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که در تغییر نظامات قبلی، مسلمانان غایب بودند، افزود: ایران می تواند نقش مهمی در توسعه فرهنگی و نوع ساخت اثربخش داشته باشد.

استاد علوم سیاسی و کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به این سوال که آیا حرکت به سمت قدرت اول شدن به جنگ ختم می شود؟ خاطر نشان کرد: لازمه اینکه ما حرکت کنیم به سمت قدرت اول، دوم و سوم شدن، جنگیدن نیست.

دکتر زارعی افزود: رهبر معظم انقلاب همه صحنه ها را مدیریت و مسیر را هدایت می کنند که کجا باید حرکت کرد و چه زمان و کجا باید ضربه زد و به مانند مهندس ماهر صحنه حرکت ایران به سمت اقتدار را ایشان دارند مدیریت می کنند.

وی با بیان اینکه امروز ایران به قدرتی رسیده است که دشمنان روی قدرت نظامی ایران حساب می کنند، افزود: آمریکا و اسرائیل می‌دانند که اگر به ایران ضربه نظامی بزنند، ایران نیز متقابل می تواند جواب این ضربه ها را بدهد و ضربه متقابل را دریافت می کنند و چاره ای ندارند که به سمت توافق حرکت کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به قدرت پهپادی ایران، خاطر نشان کرد: دشمن اقتدار ایران را باور کرده و دیده ما همانطور که در بعد نظامی امنیتی مدل خاص خود را در مسایل دفاعی داریم در بحث سیاسی نیز مدل خاص خود را داریم.

وی افزود: جمهوری اسلامی در مواجهه نظم با رخدادهای داخل خود نیز یک مواجهه نرم افزارانه و مبتنی بر تساهل بوده است و مدل سیاسی نظام جمهوری اسلامی این است که مسایل را به شکل مسالمت آمیز حل کند.

زارعی عنصر تفکر را برای حفظ نظام لازم دانست و گفت: شهروند جمهوری اسلامی باید از نظر فکری و دلی با حکومت همراه باشد و همراهی مغزی شهروند ایرانی با نظام جمهوری اسلامی اهمیت دارد و به همین دلیل، مساله تبیین از نظر مقام معظم رهبری در حد یک جهاد مطرح است.

وی با بیان اینکه مدل حکمرانی نظام جمهوری اسلامی، مدل مقام معظم رهبری است، خاطر نشان کرد: نکته مهم این که در اندیشه مقام معظم رهبری این است که هر چه حکومت دینی ادامه پیدا می کند باید آزادی های مردم بیشتر باشد و می فرمایند پایه اصلی حکومت در اسلام پایه آگاهی و رشد است.

این نشست که با همکاری بسیج اساتید و کارکنان برگزار شد و در پایان با پرسش و پاسخ پایان یافت.

 


انتهای پیام/

منبع: سایت دانشگاه کاشان