مسئول کارگروه مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان گفت:

پیاده روی اربعین یک رسانه فوق العاده گویاست برای اعلام سبک زندگی توحیدی و اسلام بین المللی

مسئول کارگروه مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان در نشست تخصصی جهاد تبیین «حکمت‌های اربعین» گفت:پیاده روی اربعین یک رسانه فوق العاده گویاست برای اعلام سبک زندگی توحیدی و اسلام بین المللی .

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، مجتبی جعفری مسئول کارگروه مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان در نشست تخصصی جهاد تبیین «حکمت‌های اربعین» که به همت بسیج اساتید دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحدهای تیران، خمینی شهر و نجف‌آباد با همکاری سازمان بسیج اساتید استان اصفهان برگزار شد، گفت: پیاده روی اربعین یک رسانه فوق العاده گویاست برای اعلام سبک زندگی توحیدی و اسلام بین المللی.

.

 

جعفری ابتدا به نکاتی در مورد سبک زندگی اشاره و اظهار کرد: در یک نگاه کلی و جامع دو سبک زندگی داریم یکی سبک زندگی که انبیا برای ما به ارمغان آوردند بر بنای معرفت و هدایت قرار گرفته است و یک سبک زندگی که بر اساس جهل و جهالت قرار گرفته هر چند ممکن است ظاهر آن جذاب و مملو از تکنولوژی و دانش باشد اما حقیقت آن مبتنی بر جهل است به این دلیل که بعد معنوی و ملکوتی انسان را رشد نمی‌دهد.

 

وی افزود: ما در طول تاریخ با این دو سبک زندگی مواجه بوده و هستیم و خواهیم بود، هر پیغمبری هم در مقابلش یک نیروی شر و سبک زندگی دیگری قرار داشته است و همینطور ائمه علیه السلام.

 

جعفری با بیان این که امروز هم با سبک زندگی غربی مواجهه هستیم، به این که رهبر فرزانه انقلاب هم در بند آخر بیانیه گام دوم به این موضوع و زيان‌هايي جبران‌ناپذير  که به کشور و ملت ما زده است اشاره فرموده‌اند، گفت: تعبير«جهاد همه‌جانبه و هوشمندانه» را باید توجه داشته باشیم.

 

وی ادامه داد: ما با یک سبک زندگی مواجهه هستیم که غرب به ما آن را تحمیل کرده و تفاوت‌های بنیادین و اساسی با سبک زندگی توحیدی دارد در سبک زندگی که انبیا دارند باید مرز حق و ناحق از هم جدا شود باید خوب و بد تکلیفش روشن شود باید حلال و حرام جایگاهش مشخص باشد باید باید محرم و نامحرم رعایت شوند و معیارهایی وجود دارد در سبک زندگی توحیدی که آن را متمایز می‌کند.

 

مسئول کارگروه مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان با اشاره به این که در سبک زندگی غربی این معیارها جایگاهی ندارد، به این که روایت داریم که پیامبر (ص) در خصوص مبحث امربه معروف و نهی از منکر فرمودند روزی می رسد که این مهم ترک  شود یا معروف را منکر و منکر را معروف جلوه دهند، اشاره کرد و افزود در سبک زندگی که بر ما تحمیل شده این گونه است یعنی کارهایی که اقتضای دینداری و سبک زندگی توحیدی ما است کسی بخواهد ورود کند یک هجمه‌ای علیه او می‌شود و این تاسف بار است  اگر در جامعه اسلامی راه ترویج باطل باز و مسیر حق کاری سخت باشد.

 

وی ادامه داد: اربعین مقدمه‌ای است برای این که سبک زندگی توحیدی خودش را نشان دهد چون واقعیت این است که ما در ترویج اندیشه‌ها و افکار توحیدی ناب اسلام نتوانستیم  بطور شایسته انجام وظیفه و منتقل کنیم و پیام را برسانیم.

 

جعفری با اشاره به این که و ابزارهای رسانه ای دست دشمن است، تصریح کرد: یکی از چیزهایی که امروز اجازه نمی دهند به گوش من و شما برسد رشد روز افزون اسلام در دنیاست گرایش‌هایی که به اسلام و مکتب اهل بیت و تشیع ایجاد شده را نمی‌گذارند ما متوجه شویم میلیون‌ها نفر در کشورهای مختلف جهان مسلمان و شیعه شده‌اند نمونه بارز آن نیجریه است سودان و خیلی کشورهای دیگر در اروپا و امریکا همینطور است.

 

مسئول کارگروه مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان بیان کرد: این که فرصتی پیش بیاید که هیمنه اسلام، جایگاه اسلام و سبک زندگی توحیدی خودش را نشان بدهد این چیزی است که در اربعین دارد اتفاق می‌افتد و پیاده روی اربعین بخصوص نقش بسیار زیادی در معرفی اسلام دارد و مقدمه آشنا شدن انسان‌ها است.

 

جعفری تاکید کرد: اربعین یک رسانه فوق العاده گویاست برای این که مکتب اهل بیت علیه السلام را معرفی کنیم البته کسانی که دنبال شناخت حق و راه درست هستند کار خودشان را می‌کنند و می‌آیند و گزارشات خوبی هست از این گرایش‌های فراوان فکر نکنید اینها محدود هستند، تعداد بسیار زیادی هستند بطوری که یک تعدادی که دست به قلم شده کتاب نوشته‌‌اند دایره المعارفی است.

 

وی با بیان این که در قبل از انقلاب اسلامی  اسلام بعنوان دینی فردی بود اما با وقوع انقلاب اسلامی تحولی اتفاق افتاد اسلام سیاسی، افزود: الان نکته ما  این است که یک سویه جدید اسلام بنام اسلام بین المللی داریم.

جعفری ادامه داد پیش بینی‌های اهل هم همین بوده اسلام برای هدایت بشریت نسخه دارد و اربعین اتفاق بزرگی است برای معرفی اسلام بعنوان یک دین بین المللی و مقدمه‌ای برای ظهور صاحب الزمان (عج) و حکومت جهانی و اینها مقدمه آن اتفاق مبارک است.

 

وی سپس با اشاره به بخش‌‌هایی اززیارت اربعین  گفت: یک جمله کلیدی این است که امام حسین علیه السلام خونش را در راه خدا ریخت تا بندگان را از جهات و  حیرت گمراهی نجات دهد سبک زندگی انبیا که افزودن معرفت انسان و هدایت  است.

 

جعفری سپس جاهلیت آخر الزمان را مورد بحث قرار داد و اظهار کرد: جاهلیت قرن بیستم این که ظلم فرارگیر می‌شود جنگ‌های بین المللی، بمب‌های انمی و هیدروژنی و  انسان‌ها در سبک زندگی همنشین حیوانات می‌شوند حلال و حرام مطرح نیست و ارزش انسان‌ها به جسم است هنرپیشه‌های غربی در معرض بهره‌برداری جسم قرار می‌گیرد و این که سبک زندگی غربی به زندگی ماسرایت کند اینها همه نماد جهالیت قرن بیستم است.

 

وی با بیان این که پس امام حسین علیه السلام برای همین شهید شد که مردم را جهالت در بیاورد، گفت: در زیارت اربعین دو سبک زندگی معرفی شده است.

 

مسئول کارگروه مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان سپس به حدیثی معروف از امام حسن عسکری  علیه السلام در خصوص نشانه های انسان مومن اشاره کرد و گفت: یکی از نشانه های مومن در این حدیث نمازهای پنجاه گانه است ودر سبک زندگی توحیدی باید ارتباط با خدا خیلی قوی باشد یعنی باید اهل نماز باشید نماز ستون دین و ستون زندگی باشد مومن را باید اهل مسجد و حضور در مسجد و نماز ببینیم.

 

وی با بیان این که مومن در مسجد مثل ماهی در آب است براینکه در نگاه توحیدی یک انسان مومن پرنماز  و پر راز و نیاز با خداست، بیان کرد: اما این کمرنگ است می بینیم بازارها وقت نماز شلوغترین و مسجدها خلوترین است که اگر امروز تصمیم بگیرند وقت نماز مقید شوند مسجد نداریم. بنابراین مسیر را درست نرفتیم باید در این حوزه‌ها کار شود.

 

جعفری افزود:  دوم نشانه مومن زیارت اربعین است زیارت اربعین آشکارترین نکته ای است که امام عسکری فرمودند.

 

 

وی بیان کرد: سومین نشانه مومن انگشتری در دست راست است و  چهارم پیشانی در خاک گذاشتن و اعلام که ما هیچ نیستیم.  نکات دیگری هم هست مثل بلند گفتن بسم الله الرحمن الرحیم در نماز همچنن بلند اذان گفتن در خانه که باعث دفع بیماریها از خانه می شود و غیره که در این مورد هم ضعیف عمل کرده‌ایم و از کتاب و مقاله در این حوزه ها خبری نیست.

 

پیاده روی اربعین اعلام سبک زندگی توحیدی و اسلام بین المللی و جهانی است

 

مسئول کارگروه مطالبه گری بسیج اساتید استان اصفهان با تاکید براین که باید تبیین کنیم مسیر حق را، اظهار کرد: اولین نکته پیاده روی اربعین سبک زندگی توحیدی را اعلام می‌کند و البته با اتفاقات بزرگ سیاسی و اقتصادی و غیره هم همراه است و دوم این که اعلام اسلام بین المللی و جهانی است، حرکت اربعین به حول قوه الهی اتفاق می افتد و ما باید خودمان را ملحق کنیم.

انتهای پیام/