حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن عارضی:

امروز وحدت حوزه و دانشگاه در لایه‌های بالاتر مدنظر است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن عارضی: گفت: امروز وحدت حوزه و دانشگاه در لایه‌ها بالاتر مدنظر است.

به گزارش دفتر رسانه و ارتباطات نهضت استادی بسیج اصفهان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن عارضی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان در نشست هم‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه با موضوع روش‌های ارتباط مؤثر با دانشجو  که به مناسبت ۲۷ آذر سالروز شهادت مجاهد اندیشمند و استاد حوزه و دانشگاه آیت مفتح برگزار شد، با بیان این که یک زمانی وحدت حوزه و دانشگاه کمترین حد یعنی به همدیگر بدبین نباشیم، بود؛ گفت: امروز وحدت حوزه و دانشگاه در لایه‌ها بالاتر مدنظر است.

 

حجت‌الاسلام عارضی در این نشست ضمن عرض تسلیت  ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) یاد و خاطره همه شهدا را گرامیداشت و  اظهار کرد: بهترین تعبیر وحدت حوزه دانشگاه جمله استاد  شهید مطهری در بحث رابطه علم و ایمان است.

 

وی افزود: اگر بخواهیم به فرموده حضرت امام (ره) عمل کرده باشیم که این وحدت تحقق پیدا کند؛ اگر علم کشف‌کننده است این ایمان است که به آنچه که کشف شده جهت درست می‌دهد و وقتی این دو کنار همدیگر قرار گیرند این وحدت تحقق پیدا می‌کند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان  اظهار کرد: اگر بخواهیم برای وحدت حوزه و دانشگاه لایه‌هایی را بیان کنیم یک زمانی کمترین حد این بود که این دو  مجموعه به هم بدبین نباشند،   به تعبیری حضرت امام (ره) است که توصیه می‌کند این دو قشر به هم خوش‌بین باشند.

 

وی گفت: اما امروز لایه‌های بالاتر  وحدت مدنظر است و انشا الله جلساتی که بین این دو قشر برگزار می‌شود بتواند به لایه‌های بالاتر وحدت حوزه و دانشگاه کمک کند.

 

عارضی ادامه داد:  اگر یک زمانی قرار بود این بدبینی تبدیل به خوش‌بینی شود امروز باید بین تکنولوژی و بین علم و تکنولوژی و بین  تکنولوژی و اخلاق هم دوستی و وحدت و هم فکری شکل بگیرد؛ در دانشگاه امروز علومی می‌بینیم و مبانی داریم می‌بینیم که این مبانی و علوم و این محصولی که از مبانی حاصل می‌شود اگر رابطه آنها را با فقه، اخلاق و دین مشخص نکنیم وحدت حوزه و دانشگاه تحقق پیدا نخواهد کرد.

 

وی بیان کرد: دیداری  که اخیراً مقام معظم رهبری با اعضای شورای انقلاب فرهنگی داشتند مطرح کردند به این که ما باید گزاره‌های غلط را تصحیح کنیم و برای تصحیح این گزاره‌های غلط همه را توجه می‌دهند که این با  ساختار و با ساختارسازی تحقق پیدا نمی‌کند، با کاری که لازمه آن سخت‌افزاری است تحقق پیدا نمی‌کند؛  اگر قرار است گزاره‌های غلط در ذهن جوانان ما تصحیح شود با کار نرم‌افزاری باید انجام شود و کار نرم‌افزاری هم امروز خروجی حوزه و دانشگاه است، اگر یک زمانی نگاه فیزیکی بود،  امروز باید رابطه علم و دین را بیشتر بپردازیم  تا به لایه‌های بالاتر وحدت حوزه و دانشگاه پرداخته باشیم.

انتهای پیام/